Prędzej czy później, wśród właścicieli sklepów internetowych korzystających z dobrodziejstw e-mail marketingu, pojawia się pytanie: kiedy najlepiej wysyłać e-maile? Niestety, nie ma tutaj jednej idealnej godziny, złotego środka. Na szczęście – pomimo tego, że każdy odbiorca i każda grupa cechuje się indywidualnymi preferencjami – możemy oprzeć się o szereg badań, które pokrywają się z rynkiem e-commerce.
Testuj samodzielnie, ale najpierw sprawdź dostępne dane!
Przykładowo, według badań przeprowadzonych przez Freshmail najlepszą porą wydaje się być godzina pomiędzy 19 a 22. Wskaźnik CTR jest najkorzystniejszy w piątek (6.78%), a najniższy w niedzielę.
Najsensowniejszym rozwiązaniem jest znalezienie najlepszego dnia na wysyłkę mailingu na podstawie statystyk wysłanych już wiadomości Kluczowe informacje będą znajdowały się oczywiście we wskaźnikach otwarć i kliknięć. Wystarczy spojrzeć, w którym dniu tygodnia są najwyższe. Dobrze jest jednak na bieżąco monitorować te dane, aby aktualizować dzień wysyłki. W ten sposób jest duża szansa, że wysyłane wiadomości osiągną najlepsze efekty. Już po kilku, kilkunastu wysłanych mailach widać już pewne reguły zachowań.
Poniżej zebraliśmy różne, dostępne w Internecie, kluczowe badania na temat skuteczności kampania e-mail marketingowych, tak żeby dać Ci pełny obraz sytuacji i wskazówki do realizowania własnych testów.
Dane z Mailchimp i Experian
Według danych udostępnionych przez Mailchimp, najlepszym dniem na wysyłkę e-maili do odbiorców jest czwartek – wtedy współczynnik open-rate był najwyższy, jednak warto zauważyć, że tylko nieznacznie wyższy niż w pozostałe, robocze dni tygodnia. Wysyłka wiadomości na weekendzie nie daje tak dobrych rezultatów, a najgorzej pod tym względem wypada niedziela.
Wszystko obrazuje poniższy wykres:
Z kolei według raportów firmy Experian, to poniedziałek jest najlepszym dniem pod kątem generowania zamówień z e-mail marketingu, jak i tego dnia zwykle można wygenerować największą sprzedaż kwotową w ramach całego tygodnia.
Jeżeli zaś chodzi o czas wysyłki, to Experian w swoich analizach podaje, że komunikaty wysłane w godzinach porannych (4-8 rano) odpowiadały za największą część transakcji. Inni operatorzy podają, że około 11-12 (tuż przed południem) w ciągu dnia wskaźniki otwieralności potrafią być najlepsze. Najgorzej wypadały zaś wysyłki realizowane około północy.
Dane z GetResponse
Dla GetResponse najlepszym dniem na wysyłanie e-maili jest z kolei wtorek – wówczas wiadomości wysyłane poprzez to narzędzie mają najwyższą otwieralność i klikalność. Znów, różnice między poniedziałkiem czy środą nie są jednak bardzo wielkie, w po- równaniu do wolnych dni weekendowych.
Patrząc na te dane, wysyłki należy planować na początek tygodnia i godziny przedpołudniowe. To właśnie wtedy można liczyć na ich największą skuteczność.
Zobacz sam:
Zatem kiedy wysyłać?
Jeżeli dodamy do tego wszystkiego chęć maksymalnego zadowolenia swojego klienta, to idealnym momentem na wysyłkę mailingów promocyjnych wydaje się być poniedziałek lub wtorek.
Wtedy spokojnie zdążysz wyrobić się z wysyłką zamówień, a już w środę czy maksymalnie piątek zadowolony z transakcji, bo otrzyma swoje zamówienie. Gdy zaś nadamy mailing promocyjny w czwartek, to raczej są niewielkie szanse na zadowolenie klienta przed weekendem :)
Masz teraz trochę czasu?
Przygotuj zatem mailing promocyjny na poniedziałek, przetestuj go i ustaw do wysyłki. A później patrz, jak do Twojego sklepu wpadają nowe zamówienia! :)
—
Jeżeli spodobała Ci się powyższa pigułka wiedzy o e-mail marketingu, to wiedz, że pochodzi ona z naszej książki, pt. Konwersja w e-commerce. To raptem jedynie niecałe 3 strony z całego, 310-stronicowego kompendium na temat optymalizacji konwersji.
Tylko przez najbliższy tydzień, całość w wersji elektronicznej lub drukowanej jest dostępna w niższej cenie, tj. 39,90 zł brutto! (+ darmowa dostawa!).
Dodatkowo, wraz z każdym zamówieniem zapewniamy Ci dostęp do uproszczonego pliku analizy opłacalności źródeł pozyskiwania zamówień w sklepie internetowym. Uwzględnia on koszty specyficzne dla promocji e-handlu oraz pozwala oszacować, które kanały marketingowe przynoszą oczekiwane zwroty z inwestycji.