Newsy e-commerce
News
07.06.2023
W raporcie możemy znaleźć podsumowanie kluczowych wydarzeń i trendów minionego roku oraz prognozy na rok 2023. Raport skupia się na najważniejszych trendach, które będą mieć istotny wpływ na branżę w tym roku i w przyszłości. Jednym z wyróżnionych obszarów jest e-commerce, w tym retail media, który mimo niepewności związanej z pandemią nadal dynamicznie rośnie. Raport do pobrania tutaj: https://raportstrategiczny.iab.org.pl/
News
05.06.2023
Wprowadzenie nowej platformy znacznie zwiększyło dostępność produktów w ofercie online do ponad 60 tysięcy artykułów. Dodatkowo, automatyczne przypisywanie najbliższego sklepu na podstawie kodu pocztowego klienta, umożliwia wygodne zamówienia w trybie „click and collect" lub „click and delivery", dzięki temu klient może wybrać najdogodniejszą formę odbioru, oszczędzając na kosztach dostawy i skracając czas oczekiwania. Aplikacja mobilna sklepu internetowego castorama.pl jest w 100% spójna z wersją desktopową, co jeszcze bardziej ułatwia klientom zakupy.
News
02.06.2023
Już nie tylko używane ubrania, dodatki czy meble – konsumenci w czasach inflacji coraz częściej sięgają po odnowioną elektronikę. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Luxtrade, polskiego lidera rynku refurbished, po elektronikę użytkową z drugiej ręki sięgają najczęściej rodzice, kupujący smartfon dla swojego dziecka (36 proc.) oraz przedstawiciele generacji Z, czyli osoby do 25. roku życia (32 proc.). Do zakupu sprzętu z drugiej ręki najczęściej motywuje możliwość wyboru urządzenia konkretnej marki (40 proc.) oraz okazyjna cena (32 proc.). Co ciekawe, wielu rodziców, deklaruje wybór sprzętu odnowionego ze względu na przeznaczenie dla swojego dziecka i mniejszą obawę przed potencjalnym zepsuciem drogiego smartfonu.
News
31.05.2023
Comarch nową platformę zakupową wszystko.pl rozwija od kilkunastu miesięcy. Polska firma technologiczna start portalu zapowiadała na koniec czerwca, teraz znana jest już konkretna data – 29 czerwca. Od tego dnia serwis będzie dostępny dla wszystkich sprzedawców i kupujących w internecie. Więcej o platformie wszystko.pl można dowiedzieć się na stronie sprzedawca.wszystko.pl.
News
30.05.2023
IdoSell wdraża nową usługę Express Checkout. Ma ona skracać ścieżkę zakupów i zwiększać konwersję merchantów. Dzięki niej klienci sklepów internetowych obsługiwanych przez tę polską platformę będą mogli płacić za zakupy za pomocą jednego kliknięcia. Nowa forma składania zamówienia, czyli Express Checkout, to mechanizm znany dotychczas z serwisów typu marketplace. Do tej pory jednak nie oferowała go żadna polska platforma sklepowa typu SaaS.
News
26.05.2023
Internetowi sprzedawcy mogą wdrożyć w swoich e-sklepach zakupy na raty, wybierając z szerokiego wachlarza dostępnych opcji tę, która najlepiej zrealizuje potrzeby ich klientów. Nowo oferowane Raty Pekao sprawdzą się szczególnie w przypadku większych koszyków zakupowych, sięgających kilku tysięcy złotych. Bramka płatnicza Tpay pozwala internautom na szybką płatność. Klient nie musi kontaktować się z pracownikiem banku, a po wypełnieniu wniosku decyzja kredytowa następuje nawet w kilka minut. Oferta obejmuje finansowanie do 20 000 zł na jedynie oświadczenie o dochodach.
News
25.05.2023
Allegro ogłosiło zmiany w cenniku, które mają uprościć sprzedaż na platformie. W większości podkategorii Allegro wprowadziło jedną stawkę - bez względu na cenę produktu. W ten sposób liczba stawek zmniejszy się z 230 do zaledwie 72. Spółka usunie też opłatę za utrzymanie oferty. Ułatwi również sprzedawcom płatności za usługi – od 3 lipca zacznie je pobierać automatycznie od części sprzedających, a od lutego 2024 stanie się to obowiązującą normą. Pojawią się również podwyżki. Sprzedawcy będą płacić więcej za usługę Allegro Smart!. Spółka wprowadza również opłaty za zakupy opłacone za pomocą Allegro Pay - 0,43% brutto, ale nie więcej niż 6,15 zł brutto, liczone od łącznej wartości zamówienia.
News
24.05.2023
77 proc. konsumentów oczekuje dziś od swoich ulubionych sklepów personalizowanych rabatów, co czwarta firma nie nagradza lojalności klientów, a połowa kupujących porzuca internetowy koszyk, jeśli nie może zapłacić tak, jak chce – wynika z największego badania Adyen Retail Report. Dane wskazują, że zmieniające się zachowania konsumentów ciągle napędzają potrzebę innowacji i elastyczności, a polskie firmy powinny jeszcze bardziej skoncentrować się na digitalizacji i omnikanałowości. Cały raport do pobrania tutaj: https://www.adyen.com/pl_PL/knowledge-hub/retail-report?utm_campaign=Evergreen-CD-PL-Retail-Report-2023
News
19.05.2023
GetResponse wprowadza Kreator emaili AI napędzany technologią GPT OpenAI, aby pomóc marketerom zmaksymalizować efektywność i wydajność. Wystarczy, że użytkownicy wprowadzą kluczowe informacje na temat tworzonego emaila (takie jak cel, tematyka czy grupa docelowa), a zostanie on wygenerowany automatycznie w ciągu kilkudziesięciu sekund. Główną zaletą rozwiązania jest to, że umożliwia zaprojektowaniecałej wiadomości, w tym treści emaila, tematu zoptymalizowanego pod kątem wskaźnika otwarć, a także projektu obejmującego układ, zdjęcia i kolorystykę.
News
18.05.2023
Apilo, czyli generator opisów produktów i ofert z pomocą ChatGPT to aplikacja dla sprzedawców, którym zależy na możliwości obniżania kosztów obsługi e-commerce, przy równoczesnym spełnianiu wszystkich wymagań branży. Z pomocą aplikacji sprzedawcy wygenerują opisy (produktów lub ofert) do sklepu internetowego, ale również na potrzeby innych kanałów sprzedaży, jak Allegro, Amazon czy eBay.
News
17.05.2023
Już 31 maja odbędzie się 19. edycja InCommerce. Wydarzenie odbędzie się w Krakowie (Browar Lubicz ul. Lubicz 17J, Kraków) od 13:00 do 17:00. Tematem przewodnim InCommerce No. 19 będzie sprzedaż zagraniczna. Uczestnicząc w wydarzeniu, można się dowiedzieć m.in. jak zacząć sprzedawać transgranicznie, jak właściwie przygotować swój e-sklep do startu; na co zwrócić uwagę przy wychodzeniu na rynki zagraniczne; z jakimi partnerami nawiązać współpracę; jakich błędów nie popełnić; jak z sukcesem zrobili to inni. Wstęp na spotkanie jest bezpłatny. Aby wziąć w nim udział, należy się zarejestrować: https://app.evenea.pl/event/889619-1/
News
16.05.2023
Rusza etap pilotażowy ekologicznej platformy e-commerce VeloMarket, powstałej z inicjatywy VeloBanku. Ta zielona aleja internetowa udostępnia klientom wyselekcjonowaną ofertę produktów, które pomagają dbać o środowisko i zdrowie. Użytkownicy znajdą tam m.in. kompleksowe rozwiązania w zakresie instalacji fotowoltaicznych oraz szereg artykułów opartych o ideę zrównoważonego rozwoju. Projekt jest kolejnym etapem budowania wartości VeloBanku jako instytucji, która we współpracy z partnerami wdraża nowoczesne i innowacyjne inicjatywy biznesowe. Pilotaż zaplanowany jest do końca maja br. Dla klientów VeloBanku przygotowano stały 3% rabat na cały asortyment e-sklepu.
News
12.05.2023
Z najnowszego raportu "Seniorzy w świecie cyfrowym" przygotowanym przez fundację Kobiety e-biznesu dowiemy się jak korzystają z Internetu, co kupują w sieci oraz z jakich apliacji mobilnych korzystają osoby w wielu 60 plus. Seniorzy kupujący przez Internet w większości (71%) robią to przynajmniej raz w miesiącu, a najlepiej znanym serwisem e-commerce jest Allegro. Więcej informacji tutaj: https://www.kobietyebiznesu.pl/seniorzy-beda-wiecej-kupowac-online-i-mobile/
News
11.05.2023
Nowa platforma działa w oparciu o zasadę “wystaw raz, sprzedawaj wszędzie”. Sprzedający zarejestrowany na allegro.pl nie musi rejestrować się w nowej domenie - wszystko zrobi z dobrze znanego sobie panelu do zarządzania sprzedażą. Co więcej, Allegro pomoże w tłumaczeniu ofert, przeliczeniu cen oraz w budowaniu popytu na lokalnym rynku. Firma zapewnia również gotową ofertę logistyczną w ramach “Wysyłam z Allegro” dając możliwość dostaw realizowanych przez znanych przewoźników DHL, DPD oraz Packetę. Allegro wspiera swoich partnerów udostępniając także wskazówki co do sprzedaży w Czechach, wskazując między innymi różnice w preferencjach konsumentów.
News
10.05.2023
Polski start-up cux.io, który automatyzuje analizę zachowań użytkowników m.in. w e-commerce, wdraża do swoich usług wirtualnego asystenta AI – AIocado. Zespół CUX opracował własny model sztucznej inteligencji, który wykorzystuje dane behawioralne, aby wskazać miejsca frustracji użytkowników, diagnozować ich przyczynę oraz proponować rozwiązania. AIocado Concierge ma działać na wzór ChatGPT – wystarczy zadać odpowiednie pytanie, a AIocado wróci z konkretnym rozwiązaniem i informacją. Aby skorzystać z wirtualnego asystenta AI, wystarczy zapisać się na waitlistę: www.aiocado.com
News
05.05.2023
Proky stworzył wykorzystującą AI platformę w modelu abonamentowym (SaaS) łączącą i cyfryzującą pracę restauratorów i hotelarzy oraz ich zaopatrzeniowców: hurtowników, lokalnych rolników czy dystrybutorów. Przedstawiciele pierwszej grupy dostają możliwość m.in. zbiorczego składania i śledzenia zamówień, historii zakupów oraz analityki, natomiast drugiej – bazę nowych klientów i narzędzia reklamowe. Dzięki opartej na AI optymalizacji procesów i szczegółowej analityce, szefom kuchni i menedżerom Proky pozwala oszczędzić czas i pieniądze, a dla dostawców to dodatkowy kanał sprzedaży.
News
04.05.2023
Brandly360 organizuje bezpłatny webinar pt. "Jak skutecznie mierzyć widoczność produktów w e-commerce i oszczędzić nawet kilka godzin dziennie?". To idealna okazja, aby dowiedzieć się więcej na temat digital shelf oraz tego, jak właściwie monitorować i analizować Twoje produkty w sklepach internetowych. Start w środę - 10 maja o godzinie 10:00! Wydarzenie jest bezpłatne, obowiązują zapisy.
News
28.04.2023
Klarna, globalny bank detaliczny, dostawca płatności oraz aplikacja zakupowa nawiązała partnerstwo z globalną instytucją finansową Stripe. Polscy detaliści korzystający z usług operatora płatności mogą już aktywować elastyczne płatności od Klarny w kasach swoich e-sklepów, zapewniając konsumentom jeszcze lepsze doświadczenia zakupowe.
News
27.04.2023
Poczta Polska zainwestuje 350 mln w Architekturę Sieci Logistycznej (ASL). Realizacja tego projektu umożliwi płynną transformację obecnej sieci, przystosowanej głównie do obsługi listów, do sieci docelowej, w której dominować będą przesyłki KEP (kurierskie, ekspresowe, paczkowe) i e-commerce. To odpowiedź Spółki na zmiany obserwowane na rynku pocztowym zarówno w Polsce, jak i na świecie. Modernizacja i budowa centrów logistycznych oraz ich umaszynowienie zapewni efektywną obsługę rozwijającego się rynku e-commerce. Trzy nowoczesne sortery paczkowe zostaną uruchomione jeszcze w tym roku w zmodernizowanych sortowniach Spółki.
News
26.04.2023
Stuart, platforma logistyczna oferująca szybkie dostawy, nawiązała współpracę z Choice QR, firmą świadczącą usługi dla restauracji, która digitalizuje obsługę gości. Partnerstwo usprawni proces realizacji dostaw w duchu q-commerce w branży gastronomicznej. Narzędzie Choice QR jest od teraz kompatybilne z usługami Stuart, w tym opcją Dashboard, umożliwiającą restauratorom złożenie natychmiastowego zamówienia na szybką dostawę, bez potrzeby integrowania systemów IT.
News
25.04.2023
DROP DAY 2023 to druga edycja największej bezpłatnej konferencji online w Polsce poświęcona w całości sprzedaży w modelu dropshipping. W ciągu kilku godzin zdobędziesz praktyczną wiedzę, która pozwoli Ci wystartować ze sprzedażą w Internecie, nawet jeśli wcześniej nie miałeś styczności z branżą e-commerce. Sprzedajesz w dropshippingu? Wykorzystaj doświadczenie i wskazówki ekspertów, aby zwiększyć przychody i rozwinąć biznes! Co Cię czeka? 8 prelekcji, rabaty od Partnerów, pakiet materiałów szkoleniowych, konsultacje z ekspertami. Konferencja odbędzie się 9 maja 2023 o 14:00. Zapisz się: https://dropday.pl/
News
21.04.2023
Alsendo, wspierane przez inwestora – Abris Capital Partners, firmę private equity specjalizującą się w transformacji ESG, przejęło rumuńską spółkę Ecolet działającą w sektorze technologicznych rozwiązań zarządzania dostawami dla biznesu. Ecolet to oferuje technologiczne rozwiązania zarządzania dostawami dla małych i średnich przedsiębiorstw. Firma skupia się na rozwoju na rynku rumuńskim dzięki platformie logistycznej ecolet.ro, a od roku zwiększa swoje udziały także na rynku bułgarskim rozwijając serwis ecolet.bg. Ogłoszone przejęcie Ecolet wzmacnia wiodącą pozycję Alsendo na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) jako czołowego gracza w obszarze technologicznych rozwiązań zarządzania dostawami.
News
20.04.2023
Zalando to kolejna firma, która wdrożyła ChatGPT do swoich usług. Asystent modowy sprawdzi pogodę i pomoże klientowi dobrać stylizację odpowiednią do okoliczności. Będzie działać tak samo, jak narzędzie od OpenAI. Asystent na postawie zadanego pytania dobierze idealną kreację i przedstawi ją w formie tekstowej rekomendacji. Prowadzona z nim dyskusja umożliwi dalsze doprecyzowanie wyników. Wersja beta asystenta zostanie udostępniona wybranej grupie klientów w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Irlandii oraz Austrii na wiosnę.
News
19.04.2023
Zmiany w przepisach o e-commerce wynikają z wdrażania przez Polskę unijnej dyrektywy DAC7. Od 1 maja 2023 r. marketplace'y takie jak np. Allegro, OLX czy Vinted będą musiały prowadzić wykaz sprzedawców, w którym rejestrowane będą kwoty dokonywanych przez nich transakcji. Wprowadzenie tego obowiązku ma na celu śledzenie dochodów uzyskiwanych przez sprzedających oraz weryfikowanie czy wywiązują się z konieczności opłacania podatków, a aktywność na portalu nie jest tzw. działalnością bez rejestracji. Sprzedawcy będą musieli zostać poinformowani o zakresie danych gromadzonych przez administratorów portali. Obowiązek raportowania nie dotyczy tzw. drobnego handlu.