Newsy e-commerce

News
02.01.2024

Fundusz CVC, który ma w swoim portfolio m.in. sieć Żabka, przejmuje Packeta Group. Akcjonariusze Grupy Packeta, firmy-matki czeskiej firmy technologiczno-logistycznej Zásilkovna, sprzedali 100% udziałów w Grupie Packeta konsorcjum składającemu się z CVC Capital Partners i Emma Capital (przy wsparciu kapitałowym od R2G). Finalizacja transakcji spodziewana jest w pierwszej połowie 2024 roku. Warunki transakcji nie zostały ujawnione.
News
22.12.2023

Jak wynika z najnowszych danych Adyen, 82 proc. Polaków zrezygnowało w tym roku z niezbędnych wydatków, a prawie połowa robi dogłębny internetowy research, zanim odwiedzi sklep stacjonarny. Skutki przedświątecznej inflacji są bardziej odczuwalne wśród osób po 45 roku życia, z kolei przedstawiciele grupy 18-34 deklarują, że w tym roku nie zamierzają żałować na prezenty dla bliskich.
News
22.12.2023

PayPo - lider płatności odroczonych w Polsce skierowanych do sklepów internetowych - udostępniło swoje usługi w sieci salonów jubilerskich Apart. Po trzech latach udanej współpracy w kanale online najpopularniejsza marka jubilerska w kraju postanowiła zapewnić swoim klientom możliwość dokonywania zakupów z odroczoną płatnością również w sklepach stacjonarnych. Tym samym zakupy z PayPo można już zrobić w ponad 200 salonach marki Apart na terenie całej Polski.
News
22.12.2023

InPost uruchomił nowe połączenie, dzięki któremu klienci w Hiszpanii i we Włoszech mogą nadawać oraz odbierać międzykrajowe przesyłki za pośrednictwem sieci InPost. Obecnie usługa dostepna jest tylko dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów prywatnych.
News
22.12.2023

Grupa IAI, prowadząca polską platformę sklepową IdoSell przejęła pakiet większościowy firmy AtomStore - platformy e-commerce dla średnich i dużych sklepów internetowych. AtomStore będzie działać w ramach Grupy IAI jako samodzielny podmiot. Oznacza to, że zachowa unikalny charakter i ofertę oraz własną markę.
News
19.12.2023

Zamawiając świąteczne prezenty w aplikacji ERLI za minimum 249 zł i opłacając je przy użyciu PayPo, kupujący otrzymają nie tylko niezbędne produkty, ale także dodatkowe 25 zł na kolejne zakupy. To niepowtarzalna okazja, która trwa krótko, a pula kodów jest ograniczona, dlatego nie warto zwlekać. To idealny sposób na wprowadzenie magii świąt do swoich zakupów!
News
19.12.2023

Szybkie dostawy to ciekawa opcja dla konsumentów, ale także dla tych po drugiej stronie - firm realizujących zamówienia, które bacznie obserwują rosnący popyt na rynku. Platformy logistyczne docierają też do marek, które do tej pory kojarzone były przede wszystkim z handlem tradycyjnym. Jedna z nich to Blikle, sieć rodzimych cukierni z bogatą historią. Firma postanowiła rozszerzyć swój zasięg i skorzystać z opcji szybkich dostaw, by szybko reagować na rosnące zainteresowanie tą formą zamówień.
News
15.12.2023

Platforma technologii finansowych Adyen nawiązała współpracę z Notino, internetową drogerią podbijającą europejskie rynki. Połączenie sił to sposób na stworzenie personalizowanego doświadczenia dla klientów i zrozumienie ich oczekiwań na każdym docelowym rynku. Wymierny efekt? Zadowolenie klienta utrzymujące się na poziomie 83% i wskaźnik autoryzacji bliski 100%.
News
15.12.2023

Klienci dokonujący zakupów online za pośrednictwem imoje mają możliwość skorzystania z nowej opcji płatności ratalnych – imoje raty. Tę nową formę płatności mogą udostępniać w swoich sklepach internetowych klienci biznesowi ING Banku Śląskiego, którzy akceptują płatności za pomocą bramki płatniczej imoje.Dzięki imoje raty, klienci mogą sfinansować swoje zakupy w przedziale od 300 zł do 50 000 zł i rozłożyć płatności na wygodny okres nawet do 60 rat.
News
15.12.2023

LPP inwestuje w m-commerce i w połowie listopada uruchomiło nową aplikację mobilną, tym razem dla marki Mohito. W 2024 r. firma planuje oddać w ręce klientów aplikacje dla kolejnych swoich marek – Cropp oraz House. W planach LPP jest udostępnienie aplikacji Mohito na najważniejszych sprzedażowo rynkach spółki. W pierwszej połowie przyszłego roku będą to Rumunia oraz Czechy.
News
15.12.2023

Komputronik organizuje specjalną przedświąteczną akcję. Szuka w niej „najgrzeczniejszego człowieka na Ziemi", któremu przekaże w formie darowizny 10 000 zł. Firma nie zapomina również o zgłaszających, którzy mogą zyskać 500 zł. Czas na przesyłanie kandydatur mija 22 grudnia 2023 r., natomiast wyniki zostaną ogłoszone do końca stycznia. "Mikołaj co roku nagradza prezentami grzeczne dzieci. A kto pamięta o dobrych dorosłych? W 2023 jest to... Komputronik! Przy okazji zbliżających się Świąt organizujemy inicjatywę, w której szukamy najgrzeczniejszego człowieka na naszej planecie. No może przynajmniej w Polsce! Kto może nim zostać? Każdy, kto jest pełnoletni. Tak naprawdę nie musi jednorazowo okazywać swojej dobroci w jakiś spektakularny sposób. Dobroć i wdzięczność wyrażamy przecież na co dzień, a nie od święta" – wyjaśnia Karolina Pietz-Drapińska, Dyrektor Marketingu i PR w Komputronik.
News
08.12.2023

InPost wdraża usługę InPost Pay w kolejnych sklepach internetowych. W przedświątecznym peaku zakupowym InPost wraz z partnerami rusza z wyjątkową akcją promocyjną, aby zachęcić klientów do prawdziwej rewolucji. Już od 4 grudnia użytkownicy korzystający z InPost Pay, będą mieli szansę na wygranie atrakcyjnych nagród w konkursie – w tym elektrycznego samochodu Ford Mustang Mach-E. InPost Pay, nowa usługa płatnicza uruchomiona przez operatora paczkomatów w październiku bieżącego roku, dostępna już jest w 32 sklepach internetowych. Najbardziej znane z nich to m.in. Ochnik, Taniaksiążka.pl, Gandalf czy Messimo. Ich kompletną listę można znaleźć w zakładce "zakupy", dostępnej w aplikacji InPost po zalogowaniu.
News
08.12.2023

Rekordowy Black Week 2023 dobiegł końca. AtomStore przedstawił wyniki sprzedaży sklepów na platformie. Tylko w Black Weekend - w 4 dni od piątku do poniedziałku - wartość wszystkich zamówień w sklepach wyniosła ponad 57 milionów zł, tym samym pobijając zeszłoroczny wynik aż o 70 proc.! Najwięcej zamówień złożono w poniedziałek, czyli Cyber Monday, następnie w piątek oraz niedzielę. W pozostałe dni tj. od poniedziałku do środy i w sobotę sprzedaż utrzymywała się na podobnym poziomie. Więcej informacji: https://www.atomstore.pl/rekordowy-black-friday-2023
News
08.12.2023

Jednym z głównych założeń mody cyrkularnej jest zmniejszenie konsumpcji nowej odzieży. Oznacza to zarówno korzystanie z materiałów z recyklingu podczas szycia, jak też wybieranie ubrań z drugiej ręki. Allegro wpisuje się w ten trend i podejmuje współpracę z VIVE Profit – sklepem z odzieżą cyrkularną, który od końca listopada dostępny jest na wiodącej platformie w Europie Środkowo-Wschodniej. Dzięki temu setki ubrań znajdą nowy dom i zyskają drugie życie. Do tej pory asortyment VIVE Profit dostępny był jedynie stacjonarnie. Teraz może dotrzeć ze swoją ofertą i ideą odpowiedzialnych zakupów do milionów konsumentów.
News
08.12.2023

Od grudnia użytkownicy aplikacji Uber Eats zyskają dostęp do ponad 2 200 produktów sklepu Lisek.App. W ofercie znajdą się zarówno produkty spożywcze, jak i szeroki asortyment chemii gospodarczej, kosmetyków, akcesoriów elektronicznych oraz zabawek. Dzięki nowej współpracy, użytkownicy aplikacji Uber Eats z taką samą łatwością, z jaką dzisiaj zamawiają pizzę, będą mogli zrobić zakupy do domu. Usługa wystartowała w 2 dzielnicach Warszawy, a już wkrótce będą z niej mogli skorzystać mieszkańcy całej stolicy i innych miast w Polsce.
News
08.12.2023

Black Week, Black Weekend i Cyber Monday – w tym okresie w sklepach internetowych sprzedaż wzrosła nawet o 50 proc. w stosunku do pozostałych dni listopada. Wskazują na to dane IdoSell. W tym roku obawy związane z Black Week związane były głównie z dostosowaniem e-sklepów do dyrektywy Omnibus oraz wysoką inflacją. Po zakończeniu święta zakupowego możemy jednak stwierdzić, że był to czas równie udany dla e-handlu, jak Black Week jeszcze przed wprowadzeniem nowych przepisów – dodaje Sonia Mrzygłocka-Pyć.
News
04.12.2023

Dzień Darmowej Dostawy startuje już za 8 dni. Akcja odbędzie się 12 grudnia. W ten dzień sklepy internetowe zaoferują swoim klientom darmową dostawę zamówień, niezależnie od sposobu płatności i metody dostawy. Akcja ma na celu promowanie sklepów internetowych oraz zakupów przez Internet. Na stronie www.dziendarmowejdostawy.pl już teraz można znaleźć listę sklepów biorących udział w Dniu Darmowej Dostawy i przygotować własną listę zakupów na 12 grudnia. Z kolei sklepy zainteresowane udziałem w akcji mogą jeszcze do 11 grudnia zgłosić swój sklep na stronie: https://www.dziendarmowejdostawy.pl/wez-udzial-w-akcji.
News
01.12.2023

InPost Pay to innowacyjne rozwiązanie na rynku, które umożliwia płatność i dostawę w jednym przycisku w aplikacji mobilnej InPost. Aplikacja zachowuje informacje o preferowanej formie dostawy i płatności, a konsument ma możliwość śledzenia wszystkich zamówień z różnych sklepów w jednym miejscu. InPost Pay zapewnia spójne doświadczenie zakupowe oraz przede wszystkim szybkie i wygodne zakupy online. Nowe rozwiązanie jest już dostępne dla merchantów, jak i konsumentów. AtomStore to pierwsza platforma e-commerce w modelu SaaS, która jest zintegrowana z InPost Pay. W praktyce oznacza to, że właściciele sklepów internetowych na tym silniku będą mogli jako pierwsi w Polsce nie tylko skorzystać z innowacyjnego rozwiązania i uruchomić je w sposób zautomatyzowany, ale i znacznie poprawić swoją konwersję.
News
30.11.2023

Do Bożego Narodzenia został już niecały miesiąc, a Polacy zaczynają planować przygotowania. Platforma zakupowa ERLI obserwuje obecnie znaczny wzrost sprzedaży dekoracji świątecznych. Trend ten szczególnie widać w poszukiwaniu produktów DIY (Do-It-Yourself) przez polskich konsumentów. „Hitem sprzedaży są obecnie choinki, szczególnie te na pniu. Sprzedaż akcesoriów oświetleniowych na zewnątrz i do wnętrz również wystrzeliła,” komentuje Katarzyna Kierach, Dyrektor Marketingu ERLI.
News
30.11.2023

W czasie Black Week klienci korzystają z wielu promocji dostępnych na różnych platformach. Dane sprzedażowe ze sklepów internetowych Shoper kolejny rok z rzędu potwierdziły, że polscy konsumenci nabyli biegłości w poszukiwaniu promocji i robieniu zakupów w wielu kanałach równocześnie. Łączna wartość transakcji (GMV Sklepy) między 24 a 27 listopada przekroczyła 190 mln zł, co stanowi wzrost o 27% względem roku poprzedniego.
News
30.11.2023

Too Good To Go, firma wpływu społecznego i największa na świecie aplikacja do zarządzania nadwyżkami żywności, zwyciężyła w konkursie App Store Awards 2023. Spośród 40 światowych finalistów w 10 kategoriach firma Apple przyznała aplikacji Too Good To Go nagrodę 'Cultural Impact Award' za wyjątkową intuicyjność użytkowania i pozytywny wpływ na planetę i społeczeństwo.
News
30.11.2023

Najwięcej Polaków kupuje prezenty w połowie listopada i na początku grudnia – tak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Klarnę – globalną sieć płatności, wspieraną przez sztuczną inteligencję. Według raportu, już teraz blisko połowa polskich konsumentów (49 proc.) rozpoczęła poszukiwania idealnego upominku, by uniknąć stresu związanego z zakupami last minute (63 proc.) oraz skorzystać z trwających promocji (50 proc.). Blisko co piąty Polak planuje wydać na prezenty między 400 a 800 zł.
News
30.11.2023

Według danych zebranych przez Tpay, podczas Black Friday sprzedaż w sklepach współpracujących z tym operatorem płatności wzrosła średnio o 116 proc. w porównaniu do pozostałych dni miesiąca, co oznacza niewielki spadek w stosunku do ubiegłego roku. Z kolei średnia liczba transakcji wzrosła o 30 proc., co oznacza spadek względem 2022 i 2021 r. Podczas tegorocznego Black Friday internauci najczęściej decydowali się na płatność BLIKIEM (82 proc.) – to wzrost w stosunku do poprzedniego roku o aż 30 p.p. Poza BLIKIEM, tego dnia e-konsumenci wybierali przelew online (Pay-By-Link) – 9 proc. transakcji (spadek o 24 proc.) i kartę płatniczą – 6 proc. transakcji (spadek o 9 proc.). W Black Friday, podobnie jak rok temu, klienci najczęściej wybierali produkty z kategorii Moda i akcesoria – średnia liczba transakcji wzrosła tam o 100% względem średniej z całego listopada.
News
24.11.2023

Użytkownicy aplikacji mogą sprawdzisz, jaki ślad węglowy wygenerowała dostawa paczki. Firma liczy ślad węglowy paczki na całej jej trasie, a użytkownicy zobaczą ślad węglowy z ostatniej milii - czyli najbardziej znaczącego pod kątem emicji CO2 etapu drogi przesyłki. Średni ślad węglowy paczki dostarczonej do urządzenia Paczkomat® to średnio 0,084 kg CO2e (wliczając ślad węglowy konsumenta, który wynosi 0,036 kg CO2e), podczas gdy ślad węglowy paczki dostarczonej do domu przez kuriera InPost wynosi średnio 0,443 kg CO2e1. Na jednej paczce oszczędzadzamy zatem aż 0,359 kg CO2e.

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę

Ekomercyjny newsletter

Kto subskrybuje ten się pierwszy dowiaduje. Informujemy tylko o najważniejszych wydarzeniach, wywiadach, webinarach i szkoleniach.