Jak polskie sklepy dodają produkty do koszyka?

Analiza sklepu i UX
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Ikona/przycisk „Do koszyka” to jeden z ważniejszych elementów w każdym e-sklepie. Postanowiłem przyjrzeć się temu jak rodzimi sprzedawcy rozwiązali tę kwestię na swoich stronach i przygotowałem całkiem spore zestawienie, obejmujące ponad 30 bardziej lub mniej znanych podmiotów.

Tak wygląda efekt mojego „przeglądu” (kolejność wymieniania sklepów na liście jest całkowicie przypadkowa):


Wnioski? Jest niespodziewanie dobrze! Większość sprawdzonych sklepów internetowych zdaje sobie sprawę, że ten element powinien się wyróżniać na karcie produktu i „zapraszać” potencjalnych klientów do klikania. Oczywiście zdarzają się też wyjątki, jednak zwykle występują w starszych sklepach, które od momentu pojawienia się w sieci nie doczekały się jeszcze odświeżenia oprawy graficznej.

Który przycisk „Do koszyka” jest Waszym zdaniem najlepszy i zasługuje na wyróżnienie? Którego nie zastosowalibyście w swoim sklepie? Zapraszam do komentowania.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
16.11.2022

Siedem wskazówek UX, które musisz wdrożyć w swoim sklepie przed Black Friday (oraz każdą inną kampanią krótkoterminową)

Anna Karcz-Czajkowska

Anna Karcz-Czajkowska

Założycielka agencji badawczo-konsultingowej
jcd.pl

Artykuł
14.11.2022

Czy każdy sklep internetowy musi inwestować w technologię PWA?

Łukasz Plutecki

Łukasz Plutecki

CEO
atomstore.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę