Jak polskie sklepy dodają produkty do koszyka?

Analiza sklepu i UX
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Ikona/przycisk „Do koszyka” to jeden z ważniejszych elementów w każdym e-sklepie. Postanowiłem przyjrzeć się temu jak rodzimi sprzedawcy rozwiązali tę kwestię na swoich stronach i przygotowałem całkiem spore zestawienie, obejmujące ponad 30 bardziej lub mniej znanych podmiotów.

Tak wygląda efekt mojego „przeglądu” (kolejność wymieniania sklepów na liście jest całkowicie przypadkowa):


Wnioski? Jest niespodziewanie dobrze! Większość sprawdzonych sklepów internetowych zdaje sobie sprawę, że ten element powinien się wyróżniać na karcie produktu i „zapraszać” potencjalnych klientów do klikania. Oczywiście zdarzają się też wyjątki, jednak zwykle występują w starszych sklepach, które od momentu pojawienia się w sieci nie doczekały się jeszcze odświeżenia oprawy graficznej.

Który przycisk „Do koszyka” jest Waszym zdaniem najlepszy i zasługuje na wyróżnienie? Którego nie zastosowalibyście w swoim sklepie? Zapraszam do komentowania.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
24.06.2022

Personalizacja usług w e-handlu

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Artykuł
21.06.2022

Analiza zachowań użytkowników w CUX – krok po kroku

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę