Dlaczego warto łączyć email z ecommerce? Pobierz darmowy poradnik!

Marketing w e-commerce Sprzedaż B2B
Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

email-poradnikEmail marketing w naturalny sposób wspomaga ecommerce. Dzięki niemu marketerzy mogą budować relacje, angażować i w odpowiednim momencie motywować do zakupów odbiorców, którzy potencjalnie poprzestaliby na pojedynczym zamówieniu. Co więcej, email marketing pozwala również odzyskiwać porzucone zamówienia, reaktywować uśpionych odbiorców lub po prostu konwertować tych, którzy nie podjęli ostatecznej decyzji o zakupie.

Dzięki darmowemu poradnikowi „Email marketing w e-commerce” od firmy GetResponse dowiesz się, jak w praktyce zastosować ten kanał komunikacji z użytkownikami do zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym.

Od czego zacząć email marketing w swoim e-sklepie?

Jeśli prowadzisz sprzedaż online, z pewnością kojarzysz też takie sytuacje:

  • Użytkownik odwiedza sklep, dodaje produkt do koszyka, ale porzuca go i nie kończy zamówienia.
  • Użytkownik kupuje produkt i chętnie dokonałby kolejnego zakupu, ale nie śledzi oferty regularnie i sporadycznie składa zamówienia.
  • Użytkownik chciałby dokonać zakupu, ale jeszcze się waha i nie wie, czy obecna cena jest dla niego odpowiednia.

To tylko kilka przykładowych zdarzeń, z którymi niemal każda osoba prowadząca e-sklep spotyka się na co dzień. Na szczęście odsetek użytkowników, którzy powielają powyższy schemat, można znacznie obniżyć. Wystarczy, że odnotujesz informacje o danym zdarzeniu (np. użytkownik pozostawił produkt w koszyku i nie dokończył zamówienia), przypiszesz je do konkretnego użytkownika, którego dane masz już w systemie i wyślesz mu właściwy komunikat.

Budowa listy adresowej

Jednym z pierwszych wyzwań przy realizacji kampanii email marketingowych jest brak bazy adresów email czyli tak zwanych subskrybentów. Wiele firm skupia wokół siebie użytkowników śledzących ich marki na portalach społecznościowych, czytających bloga i odwiedzających stronę internetową, zapominając przy tym, aby poprosić o pozostawienie danych kontaktowych w postaci adresu email.

scandi-box

Oto kilka pomysłów, które warto wziąć pod uwagę:

  • Umieszczenie formularza zapisu na stronie www
  • Umieszczenie formularza zapisu w mediach społecznościowych
  • Skierowanie ruchu na stronę docelową z formularzem zapisu
  • Pozyskiwanie ruchu poprzez udzielanie się na forach dyskusyjnych i innych stronach
  • Zorganizowanie szkolenia, kursu lub warsztatów online
  • Wysłanie prośby o dołączenie do listy do obecnych klientów, niebędących subskrybentami

Zarządzanie listą odbiorców

Wykorzystując w odpowiedni sposób dane o klientach, łatwiej jest nawiązać z nimi długotrwałą relację. Serwując wartościowe i przede wszystkim właściwe treści,
zwiększysz szansę na to, że odbiorcy będą z zainteresowaniem czytać wiadomości od Ciebie i składać ponowne zamówienia. Zadowolenie z treści oraz zamawianych
produktów przybliży Cię do osiągnięcia ostatecznego celu, jakim jest lojalność klienta.

Analizując zachowania oraz dane demograficzne i deklaratywne, powinieneś być w stanie wytypować wśród swoich klientów podstawowe segmenty, takie jak:

  • osoby zapisane do newslettera, które nie dokonały żadnego zakupu, ale kliknęły w zawarte w wiadomościach oferty
  • osoby zapisane do newslettera, które nie czytają żadnych wiadomości
  • osoby, które zamówiły dotychczas tylko jeden produkt
  • użytkownicy, którzy wielokrotnie składali zamówienia
  • użytkownicy, którzy składają zamówienia w kategorii premium
  • użytkownicy, którzy składają zamówienia i pozostawiają opinie
  • użytkownicy, którzy porzucili koszyk przed zrealizowaniem zamówienia

Jak widzisz, w dość prosty sposób można wytypować co najmniej kilka segmentów niezależnie od tego, w jakiej branży działasz. Subskrybenci znajdujący się w każdej z grup cechują się innymi potrzebami oraz motywatorami, które skłoniłyby ich do wykonania pożądanej czynności.

Jak sprzedawać za pomocą emaili?

Jest wiele powodów, dla których email od lat przynosi najwyższy zwrot inwestycji wśród kanałów marketingowych:

  • pozwala na bezpośredni kontakt wyłącznie z zainteresowanymi odbiorcami (double opt-in)
  • email ma długi okres działania (32% sprzedaży ma miejsce w 2. tygodniu). Subskrybent może otworzyć wiadomość w najbardziej odpowiednim dla niego momencie
  • jest dopasowany pod kątem użytkowników urządzeń mobilnych

Jeżeli chcesz za pomocą email marketingu osiągać konkretne cele biznesowe, powinieneś dokładnie przygotować strategię komunikacji. Zaplanuj podróż, którą subskrybent będzie musiał wykonać do momentu, zanim stanie się lojalnym klientem.

wykres-email

Wiedząc, kim jest Twoja grupa docelowa, rozplanuj działania na poszczególnych etapach subskrypcji: od pozyskiwania nowych subskrybentów, aż po program lojalnościowy dla zaangażowanych klientów.

Pobierz darmowy poradnik!

O szczegółach dotyczących wszystkich powyższych punktów, a także tego jakie kampanie wysyłać, na co zwracać uwagę przy projektowaniu emaili promocyjnych, a także jak projektować efektywne sklepy i formularze zapisu na listy adresowe dowiesz się z darmowego poradnika firmy GetResponse, pt. „Email marketing w e-commerce”. Oprócz wskazówek znajdziecie tam również inspiracje – konkretne przykłady kampanii i pomysły na to, co można i warto wysyłać do swoich użytkowników.

Nie czekaj dłużej, tylko kliknij poniżej i pobierz poradnik jak najszybciej!

cover

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
01.01.2024

Q-commerce: rewolucja w szybkich dostawach

Miłosz Nowakowski

Miłosz Nowakowski

Sales Director
brandly360.com

Artykuł
25.12.2023

Dlaczego warto zadbać o jakość opisów w e-commerce? 5 niepodważalnych argumentów

Maciej Sowa

Maciej Sowa

Specjalista ds. marketingu
agencjakuznia.pl

Artykuł
18.12.2023

Jak niebanalnie prezentować produkty e-commerce w social mediach?

Maciej Sowa

Maciej Sowa

Specjalista ds. marketingu
agencjakuznia.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę