Zakupy grupowe na Facebooku – coraz lepszy kanał promocji? [infografika]

Facebook Social Media
Ekomercyjnie

Informacja prasowa

CiTeam.plCiteam.pl, jeden z czołowych serwisów zakupów grupowych, podsumował okres wakacyjny w działaniach social media. Wartość zakupów inicjowanych za pośrednictwem Facebooka wzrosła o 11 proc. i była porównywalna do zysków generowanych dzięki promocji na popularnych agregatorach ofert czy reklamie displayowej w poszczególnych portalach. Czym charakteryzuje się i jak angażuje fan page zakupów grupowych?

Według najnowszego raportu Sotrender, który analizuje aktywność polskich marek na Facebooku, Citeam.pl po wakacjach zdecydowanie objął prowadzenie w kategorii zakupy grupowe. Serwis znajduje się również w pierwszej dziesiątce najbardziej popularnych stron E-commerce, gdzie liderem pozostaje Allegro.pl z niemal milionową rzeszą fanów. „Latem zanotowaliśmy przyrost fanów aż o 20 proc. i przekroczyliśmy barierę 200 tys. Co więcej, Facebook jako dodatkowy kanał promocji ma realne przełożenie na obroty samego serwisu. W ostatnich miesiącach zauważamy, że nasi klienci coraz chętniej decydują się na zakup, po tym jak zobaczyli interesującą ofertę na fan page’u.” – wyjaśnia Izabela Jaskólska, Marketing Manager Citeam.pl.

Efektywność Facebooka – porównanie

Obecnie Facebook jako kanał promocji Citeam.pl plasuje się na szóstym miejscu pod względem źródeł ruchu na serwisie, a sam fan page jest bardziej efektywny niż promocja rabatów za pośrednictwem największych agregatorów zakupów grupowych, np. GoDealla czy Snuper.

„Okres wakacyjny upłynął dla nas pod znakiem kampanii „Oderwij Się Lekko” , podczas której byliśmy aktywni reklamowo, m.in. emitując kampanie displayowe w sieci. W sierpniu zanotowaliśmy porównywalną liczbę wejść z fan page’a na serwis, co dzięki jednodniowej reklamie na stronie głównej jednego z największych polskich portali, notujących ponad 10 mln RU” – dodaje Izabela Jaskólska.

Na uwagę zasługuje również wartość kuponu nabywanego na Citeam.pl bezpośrednio po przejściu ze strony firmowej na Facebooku. Dzięki odpowiedniemu doborowi ofert wartość kuponu nabywanego na serwisie jest wyższa od przeciętnej o około 57 proc.

Kto jest aktywnym fanem zakupów grupowych?

Czym charakteryzuje się aktywność fanów zakupów grupowych na Facebooku? Treści generowane na stronie Citeam.pl są najbardziej angażujące dla grupy wiekowej 18-34, z minimalną przewagą osób w wieku 18-24. Kobiety stanowią 58 proc. fanów w kategorii „mówią o tym”, natomiast najbardziej aktywni użytkownicy piszą kolejno z Warszawy, Poznania oraz Krakowa.

„Na naszym fan page’u łączymy treści wizerunkowe, odnosimy się do aktualnych kampanii czy spraw bieżących z przymrużeniem oka. Posty ofertowe natomiast to nie tylko „suche” linki – staramy się przedstawiać aktualne rabaty w kreatywny sposób, dodając do nich konkretną historię” – wyjaśnia Michał Głuszczuk z Citeam.pl, odpowiedzialny za komunikację w social media.

I tak posty ofertowe, które wygenerowały największą ilość przejść do serwisu, to kolejno te nawiązujące do: zniżki do wykorzystania na PizzaPortal.pl (4,5 tys. przejść), oferty z prezerwatywami Durex (4,3 tys.), rabatu na wyposażenie AGD (2,1 tys.), a dalej zakupu soczewek kolorowych, rolek oraz kieliszków w oryginalnych kształtach.

Źródło: Citeam.pl

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.01.2023

Przewodnik po social mediach — analiza aktualnych trendów

Julia Rybska

Julia Rybska

Specjalistka ds. kreacji contentu, Social media managerka
setugo.pl

Artykuł
28.12.2022

Content video zdominował Internet. Instagramowe rolki jako najlepszy darmowy sposób na zdobycie społeczności!

Julia Rybska

Julia Rybska

Specjalistka ds. kreacji contentu, Social media managerka
setugo.pl

Artykuł
29.04.2022

Jaki wpływ będą miały zmiany w targetowaniu reklam na Facebooku dla branży e-commerce?

Dagmara Rżyska

Dagmara Rżyska

Performance Specialist
f1brand.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę