Każdy reklamodawca i właściciel firmy, który chce rozwijać biznes dzięki reklamom w mediach społecznościowych, powinien aktualizować swoją wiedzę. Bieżące zmiany w kierowaniu reklam na Facebooku, mogą wpłynąć na Twoją strategię w e-commerce.
Pod koniec 2021 r. spółka Meta, do której należy Facebook, ogłosiła plany dotyczące zmian w Facebook Ads Manager. Celem jest usunięcie przestarzałych opcji, z których korzystało niewielu odbiorców, a także wyeliminowanie możliwości kierowania na tematy wrażliwe.
Świadomi tych zmian powinni być w szczególności reklamodawcy z branży e-commerce okołomedycznej, jak i sprzedawcy oraz producenci odzieży i akcesoriów celujących w grupy etniczne i społeczne.
Na ten moment nie ma pełnej listy opcji kierowania, których dotyczy problem. Wiemy jednak, że zmiany dotyczą takich kategorii, jak:
- zdrowie (w tym wybrane tematy dotyczące świadomości, profilaktyki i leczenia np. świadomość raka piersi),
- przekonania religijne,
- tożsamość seksualna,
- przekonania polityczne,
- pochodzenie etniczne.
Co zmiany w targetowaniu na Facebooku oznaczają dla właściciela biznesu e-commerce?
Jeśli jesteś właścicielem sklepu online, będziesz musiał dostosować się do nowych zmian, ponieważ część dotychczasowych ustawień w reklamach przestanie po prostu działać.
Najlepiej będzie, jeśli od początku przyjrzysz się swojej strategii dotarcia do potencjalnych nabywców i wykluczysz z niej reklamy, które były nastawione na targetowanie szczegółowe na podstawie zainteresowań. Wiele z nich, które być może już wykorzystałeś w swoich kampaniach, będzie nieaktualnych. Na przykład nie znajdziemy już zainteresowań zatytułowanych „fotel” oraz „kanapa” – musimy użyć bardziej ogólnego zainteresowania, czyli na przykład „meble”.
To, co możesz na ten moment zrobić, to zweryfikować swoje obecne reklamy i zaktualizować je pod kątem zmian. Warto również, abyś zastanowił się, jakie inne sposoby targetowania możesz wybrać dla swojego e-biznesu w ich obliczu.
Jakie są alternatywne opcje kierowania reklam w przypadku sklepów e-commerce?
Reklamodawcy, którzy promują swoje sklepy e-commerce głównie na Facebooku, zadają sobie pytanie, w jaki sposób zareagować na opisane zmiany. Jakie są alternatywne opcje?
Rozszerzenie targetowania szczegółowego
Pomocna może być opcja rozszerzenia kierowania szczegółowego Menedżera reklam. Po włączeniu tej opcji zasadniczo zezwalasz Facebookowi na dostarczanie reklamy do osób, które nie spełniają Twoich parametrów kierowania, jeśli algorytm określi, że spowoduje to poprawę wydajności.
Szerokie targetowanie reklam na poziomie budowania świadomości o Twoim brandzie
Jeśli planujesz kampanię zasięgową lub nastawioną na świadomość swojego brandu, możesz użyć szerokiego kierowania, aby zbudować jak największą liczbę odbiorców i uniknąć potencjalnych problemów z kierowaniem na podstawie zainteresowań. Aby wykorzystać szerokie kierowanie, użyj tylko danych demograficznych — przede wszystkim wieku, płci i lokalizacji, a Facebook wyświetli reklamę osobom, które z największym prawdopodobieństwem odwiedzą Twój sklep.
Niezależnie od tego, czy tworzysz nowych zapisanych odbiorców w Menedżerze odbiorców, czy w Menedżerze reklam, masz do wyboru cztery opcje kierowania na lokalizację:
- Osoby mieszkające lub niedawno przebywające w lokalizacji.
- Osoby mieszkające w lokalizacji.
- Osoby ostatnio w lokalizacji.
- Osoby podróżujące w danej lokalizacji.
Jeśli chcesz, aby Twoje kierowanie na lokalizację było nieco bardziej szczegółowe, zawsze możesz wykluczyć wybrane obszary. Możesz na przykład uniknąć kierowania na określone miasta, regiony lub adresy, w których Twoja firma nie prowadzi działalności, lub w których poprzednie kampanie nie przynosiły Ci wyników.
Wykorzystanie niestandardowych grup odbiorców na podstawie zaangażowania użytkowników
Facebook daje Ci możliwość kierowania kampanii do osób, które już weszły w interakcję z Twoim sklepem internetowym.
Osoby, które zaangażowały się na Twoim Fanpage’u
Jeżeli strona Twojego sklepu online na Facebooku generuje duże zaangażowanie, możesz utworzyć niestandardową grupę odbiorców na podstawie działań, które ludzie wykonali na Twojej stronie. Możesz kierować reklamy na każdego, kto obserwuje lub odwiedził Twoją stronę, albo możesz połączyć się z osobami, które wysłały Ci wiadomość lub kliknęły przycisk wezwania do działania (CTA) – na przykład dodaj do koszyka.
Osoby, które zaangażowały się na Instagramie
Jeśli Twój e-sklep ma połączone konto na Instagramie, możesz użyć podobnych parametrów kierowania. Aby stworzyć jak największą grupę odbiorców, możesz kierować reklamy do osób, które w jakikolwiek sposób weszły w interakcję z Twoim profilem. Aby zbudować grono odbiorców o wyższym poziomie zainteresowania, przekieruj reklamy do osób, które wysłały Ci na Instagramie wiadomość lub zapisały post, albo reklamę Twojego produktu.
Osoby, które obejrzały Twoje video
Dzięki temu niestandardowemu typowi odbiorców, możesz kierować reklamy do osób, które są bardzo zaangażowane, dopiero poznają Twój sklep online lub do osób pomiędzy tymi fazami. Możesz dodać osoby, które obejrzały określoną liczbę sekund (zaczynając od 3) lub określony procent (zaczynając od 25%).
Możesz dodać tyle progów zaangażowania, ile chcesz, aby stworzyć idealną grupę odbiorców. W przypadku każdej opcji możesz wybrać jeden lub więcej filmów, aby upewnić się, że kierujesz reklamy do osób na optymalnym etapie lejka sprzedaży. Na przykład możesz kierować reklamy do osób, które obejrzały 50% spotu reklamującego nową kolekcję w Twoim sklepie internetowym.
Niestandardowi odbiorcy na podstawie zakupów
Sprzedajesz produkty ze swojego e-sklepu za pomocą sklepu Facebooka, katalogów lub innych natywnych narzędzi? Możesz kierować remarketing do osób, które interesowały się Twoimi produktami i kolekcjami. Na przykład możesz utworzyć grupę niestandardowych odbiorców na podstawie osób, które przeglądały lub kupowały w Twoim sklepie. Taka opcja świetnie sprawdzi się w grupie odbiorców remarketingu na „porzucone koszyki”.
Niestandardowi odbiorcy na podstawie listy klientów
Jeśli posiadasz listę e-maili lub telefonów klientów, którzy zgodzili się na wykorzystanie swoich danych w celach marketingowych, możesz użyć jej do budowania odbiorców reklam na Facebooku. Listę możesz pobrać z narzędzia do zarządzania relacjami z klientami (CRM) i sformatować ją za pomocą szablonu Menedżera reklam. Alternatywnie możesz zaimportować listę klientów bezpośrednio ze zintegrowanych narzędzi, takich jak Mailchimp.
Osoby, które podjęły działania w Twoim sklepie www
Zapewne zainstalowałeś na swojej stronie Pixela Facebooka lub API konwersji, możesz również utworzyć niestandardową grupę odbiorców na podstawie danych z witryny. Aby stworzyć największą możliwą grupę odbiorców, masz możliwość kierować reklamy do wszystkich odwiedzających sklep online.
Jeśli chcesz dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców – wybierz grupę osób, które odwiedziły wybrane strony, na przykład ubrania dla kobiet. Następnie wprowadź adresy URL stron, które są dopasowane do ściśle kierowanego segmentu.
Odbiorcy podobni
Dzięki lookalike audiences (grupom podobnych odbiorców) znajdziesz podobnych użytkowników Facebooka i Instagrama, do których skierujesz reklamy. Aby uzyskać najlepsze wyniki, utwórz podobnych odbiorców opartych na wartości, używając piksela jako źródła danych. W ten sposób algorytm Facebooka może pomóc Ci znaleźć optymalnych odbiorców Twoich reklam, jednocześnie maksymalizując zwrot z nakładów na reklamę. Alternatywnie możesz użyć zdarzenia z dołu ścieżki, takiego jak “Kup” lub “Dodaj do koszyka”, aby zbudować swoją podobną grupę odbiorców.
Podsumowanie
Niezależnie od tego, jakim budżetem reklamowym dysponujesz w obliczu ogromnych zmian w targetowaniu na Facebooku, będziesz musiał znaleźć nowe sposoby dotarcia do idealnych odbiorców, którzy konwertują, czyli podejmują czynności w Twoim sklepie internetowym.
Nasze propozycje targetowania mogą wydawać się przytłaczające pod względem wyboru, szczegółowości, a czasem nawet konfiguracji. Jednak przy prawidłowym zastosowaniu będą z pewnością skuteczne. W przypadku Facebooka i w obliczu aktualnych zmian, dostępne opcje kierowania prawdopodobnie poprawią się, dlatego warto przyzwyczaić się do tego, co jest dostępne i co działa w Twoim sklepie.