Wyższy poziom ofert produktowych na Amazon. Jak to osiągnąć?

Strategia marketingowa
Krzysztof Semp

Krzysztof Semp

CEO, doradca ds. e-commerce
profitcrew.pl

Zastanawiałeś się kiedyś dlaczego niektóre produkty na Amazon sprzedają się lepiej lub są pozycjonowane wyżej? Co decyduje o tym, że dany produkt trafi na listę bestsellerów? Czy jest to kwestia przypadku? Oczywiście, że nie. Natomiast wpływa na to wiele czynników, a system rankingowy Amazon, dzięki swojej złożoności i dokładności, pozycjonuje wyżej tylko świetne oferty. Istnieją sposoby aby pomóc Twoim produktom osiągnąć wysoką pozycję w rankingu najlepiej sprzedawanych. Jak to osiągnąć?

Spis treści:

  1. Ulepszona oferta produktowa Amazon
  2. Amazon A+ Content. Co to takiego?
  3. Brand Store. Dlaczego jest ważny?
  4. Video w galerii
  5. Infografiki

Ulepszona oferta produktowa Amazon

Do poprawienia wyników oferty produktowej potrzebne są fundamenty w postaci dobrej oferty.O tym jak dobrze tworzyć je na tym marketplace pisałem w poprzednim artykule „Jak stworzyć ofertę produktu na Amazon, która sprzedaje?”.

Jeśli Twoja oferta ma wszystko co potrzebne,m.in. dobrej jakości zdjęcia w galerii, odpowiedni tytuł ze słowami kluczowymi i bullet pointy oparte na języku korzyści, możesz przejść do etapu jej ulepszania.Pamiętaj, że decyzje zakupowe są uzależnione w znacznym stopniu od zmysłu wzroku.

Warto wiedzieć

Aby móc skorzystać z wymienianych sposobów ulepszania ofert (A+, Brand Store, Video w galerii) Twój brand musi być zarejestrowany w Amazon Brand Registry.

Amazon A+ Content. Co to takiego?

A+ Content to nic innego jak darmowy rozszerzony opis Twojego produktu, wyrażony w kreatywny sposób. Dzięki niemu wyróżnisz swoje produkty i wzbogacisz stronę produktową. Służy on do optymalizowania konwersji i potencjalnie lepszego pozycjonowania oferty produktowej. Składa się z kilku, wybranych przez Ciebie modułów. Amazon oferuje 17 gotowych modułów do wyboru, a stworzony A+ może składać się z maksymalnie 5 z nich.

Możesz zawrzeć w nim:

  • bardziej szczegółowy opis produktu;
  • bogate obrazy ukazujące produkt z różnych stron i pod różnymi kątami;
  • wizualizację i zdjęcia lifestyle’owe;
  • ważne informacje i wyróżniki Twojego produktu;
  • tabele porównawcze.

A+ Content to idealne miejsce by przekonać potencjalnego kupującego do Twojego produktu. Dzięki uzupełnieniu oferty o wysokiej jakości A+, opis produktu wygląda znacznie atrakcyjniej i przejrzyściej dla potencjalnych klientów. Na podstawie informacji w nim zawartych kupujący może znaleźć odpowiedzi na potencjalne pytania i podjąć bardziej świadomą decyzję zakupową. Co przyczynić się może do zmniejszonej ilości zwrotów oraz negatywnych opinii.

Warto wiedzieć

By stworzyć A+ zaloguj się do portalu sprzedawcy, rozwiń zakładkę „Advertising” i przejdź do sekcji „A+ Content Manager”. W tym miejscu naciśnij „Start Creating A+ Content” i rozpocznij wybieranie odpowiednich dla siebie, produktu oraz grupy docelowej, modułów treści. Nie zapomnij nazwać swojego projektu!

Kiedy skończysz kreować moduły przejdź do kroku gdzie dodasz asiny do swojego projektu (możesz wgrać asinparenta lub plik z przygotowanymi kodami asin konkretnych childów). Ostatnim krokiem jest załadowanie projektu do weryfkacji. Kiedy zostanie zatwierdzony opis w formie A+ pojawią się w miejscu opisu produktu na stronie oferty.

Brand Store. Dlaczego jest ważny?

Buduj tożsamość i wiarygodność marki. Daj potencjalnym klientom poznać swój brand i wszystkie produkty, które oferujesz - stwórz swój Brand Store.

Amazon Brand Store (StoreFront) pozwala Ci zbudować własny sklep internetowy na tej platformie.Możesz dzielić Twoje produkty na różne kategorie i przedstawić swoją markę jako bardziej autentyczną i wiarygodną. Co więcej, klienci mają okazję zapoznać się z całą oferowaną listą produktową Twojego brandu i kupić więcej. Amazon Brand Store generuje większy ruch i zwiększa sprzedaż.

Dzięki możliwości personalizacji Storefrontu,będziesz miał całkowitą kontrolę nad wyglądem Twojego sklepu, formatami dodawanych zdjęć (również grafik z tekstem) oraz listą produktów mających się w nim znaleźć.

Zalety Brand Store:

  • budowanie wiarygodności i autentyczności marki;
  • przedstawianie szerokiej oferty produktowej;
  • zwiększanie sprzedaży i pozycji w rankingach;
  • generowanie większego ruchu;
  • wyróżnianie Twojego brandu spośród konkurencji.

Poprzez budowanie autentyczności swojej marki zyskujesz zaufanie potencjalnych klientów. Dajesz im poczucie bezproblemowych i bezpiecznych zakupów.

Warto wiedzieć

Aby stworzyć Storefront zaloguj się do Amazon Seller Central, najedź na zakładkę „Stores” i przejdź do „Manage Stores”. Zostaniesz przekierowany na stronę kreatora Storefrontu, zacznij od nazwania i wgrania logo Twojego sklepu. W kolejnych krokach stwórz stronę główną i podstrony sklepu za pomocą gotowych lub własnych szablonów. Ostatni krok to przesłanie projektu do zatwierdzenia.

Wideo w galerii

Jednym z czynników wpływających na rezygnację z zakupów online jest brak możliwości fizycznego zetknięcia się z produktem. Jak zniwelować skutki tego braku i dodatkowo zwiększyć sprzedaż?

Pomocne jest wgranie do galerii produktu wideo na jego temat. Aby pomóc klientowi podjąć decyzję zakupową, wgraj film np. z jego użyciem. Dokładnie opisz swój produkt. Pokaż jak wygląda, jak zachowuje się podczas użytkowania, uwidocznij jego najkorzystniejsze cechy. Pozwól kupującemu lepiej poznać rozmiar i kształt produktu lub wydawane przez niego dźwięki. W wideo możesz pokazać także zawartość paczki lub nagrać instrukcję złożenia produktu.

Wideo może odpowiedzieć na często zadawane pytania na temat cech produktu oraz przybliżyć zainteresowanym jego cechy, które trudno pokazać na zdjęciu. Aby spełniło swoją funkcję musi być skoncentrowane na produkcie, jego częściach lub cechach, autentyczne i skondensowane.

Pamiętaj, że wysoka jakość oraz rozdzielczość zdjęć i wideo w galerii Twoich produktów działa korzystnie na ich odbiór przez potencjalnych klientów.

Warto wiedzieć

Aby wgrać wideo do galerii swojego produktu zaloguj się do Amazon Seler Central, rozwiń zakładkę „Catalogue” i przejdź do sekcji „Upload and manage videos”. W tym miejscu możesz wgrać wcześniej przygotowane wideo, przyporządkować je do odpowiednich ASIN’ów (maksymalnie 300 pozycji), nazwać oraz dodać miniaturę filmu. Po wykonaniu tych czynności czas na przesłanie gotowego projektu do weryfikacji przez pracowników Amazon. Zatwierdzone wideo będzie widoczne w galerii zdjęć produktu.

Infografiki

Wyprzedź potencjalnych klientów i przykuj ich uwagę wcześniej. Nie czekaj aż przejdą do czytania bulletpointów i opisu, zapoznaj ich z ważnymi informacjami i korzyściami produktu jeszcze gdy przeglądają galerię zdjęć. Stwórz wysokiej jakości infografiki, przyspiesz poznawanie Twojego produktu i decyzję zakupową.

Infografiki sprawiają, że galeria produktu jest bogatsza, nie tylko o informacje, ale także o ciekawe i przyjemne dla oka treści. Dzięki temu możesz zatrzymać kupującego na dłużej na stronie Twojego produktu.

Warto wiedzieć

Przygotowane wysokiej jakości infografiki wgraj bezpośrednio do galerii zdjęć produktu wraz z pozostałymi obrazami. Możesz zrobić to ręcznie przez portal sprzedawcy w oknie edycji produktu lub wgrać je poprzez przygotowany plik do wgrywania produktów na platformę.

Podsumowanie

Dopracowywanie, poprawianie i ulepszanie ofert produktów jest ważne przy chęci zwiększenia ruchu czy sprzedaży na Amazon. Jest wiele sposobów, by to osiągnąć i zajmować wyższe pozycje w wyszukiwaniach. Najważniejszym działaniem jest stworzenie dobrej oferty, bez tego osiągnięcie satysfakcjonujących wyników może być bardzo trudne.

Sposoby doskonalenia ofert i czynności poprawiające ich wygląd, które przytoczyłem w tym artykule,sprawdzą się najlepiej kiedy zostaną wykonane przez specjalistów. A właśnie takich posiadamy w ProfitCrew. Jeśli chciałbyś aby Twoje oferty osiągały wysokie wyniki sprzedażowe skontaktuj się z nami.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
08.02.2023

Jak ożywić nieaktywnych użytkowników w bazie i odzyskać klientów dzięki strategii e-mail marketingowej?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Artykuł
06.02.2023

Jak wybrać odpowiednie kanały komunikacji dla swojego e-commerce?

Paweł Paszkowski

Paweł Paszkowski

CEO, Strateg e-commerce
i marketingu
strigoo.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę