Wpływ social media na skuteczność email marketingu [infografika]

Social media w e-commerce Marketing w e-commerce
Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

getresponse-logoPonad 29% marketerów umieszcza w newsletterach przyciski udostępniania w portalach społecznościowych, a wskaźnik kliknięć takich wiadomości jest wyższy średnio o 158% – wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse.

To już trzecie badanie GetResponse sprawdzające jaki wpływ na skuteczność działań email marketingowych mają social media. Eksperci w szczególności przyjrzeli się popularności oraz efektywności udostępniania wysyłanych newsletterów w najpopularniejszych portalach społecznościowych.

Najnowsze badanie potwierdza wnioski poprzednich analiz. Potencjał social media może znacznie zwiększyć skuteczność email marketingu. Wiadomości, które zawierają ikony udostępniania w social media, notują dużo lepsze wyniki.

Newslettery, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania, osiągnęły średni wskaźnik kliknięć wiadomości na poziomie 6,2%, podczas gdy wiadomości bez przycisków – 2,4%. Różnica wynosi aż 158% i z roku na rok rośnie – w 2011r. wynosiła 115%.

Umieszczanie w newsletterach przycisków udostępniania w portalach społecznościowych staje się coraz popularniejsze. Aż 29,4% marketerów deklaruje, że dodaje do wiadomości ikony social media. Dla porównania, w 2011r. było to tylko 18,3% marketerów.

Z badania wynika również, że najpopularniejszym portalem wśród marketerów, którzy korzystają z udostępniania emaili w social media, jest Facebook. Aż 98,8% z nich dodaje do wiadomości przyciski udostępniania właśnie w tym serwisie. Niewiele mniejszą popularnością cieszy się Twitter. Ikony tego serwisu znalazły się w ponad 90% wiadomości. Na kolejnych miejscach uplasowały się takie serwisy jak: LinkedIn – 68,1%, Pinterest – 46,4% oraz Google+ – 41,6%.

Najczęściej marketerzy umieszczają w wiadomości 3 różne przyciski udostępniania (39,1%). Na 4 lub więcej ikon w wiadomości decyduje się 34,9% badanych. Z kolei do 2 przycisków ogranicza się 14,9%, a do jednego już tylko 11% marketerów.

“W porównaniu z badaniem z ubiegłego roku, liczba marketerów stosujących integrację kampanii email marketingowych z najpopularniejszymi portalami społecznościowymi wzrosła aż o 61%. Jest to jasny sygnał, że umieszczanie w newsletterach przycisków udostępniania w social media to nie była tylko chwilowa moda, wynikająca z ogromnej popularności portali społecznościowych, ale trend, który może zwiększać skuteczność kampanii email marketingowych.” – komentuje wyniki badania Maciej Ossowski, dyrektor Działu Edukacji w GetResponse.

Badanie zostało przeprowadzone na 537 milionach wiadomości wysłanych przez użytkowników GetResponse z całego świata.

infografika_social media

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
31.05.2023

W grupie siła. Dlaczego warto obserwować własnych klientów na grupach w social mediach?

Mariola Barzyk-Libura

Mariola Barzyk-Libura

Business Unit Director, Product Owner
wszystko.pl

Artykuł
23.05.2023

AI w e-commerce. Jak wykorzystywać inteligentne algorytmy w służbie biznesu?

Sonia Mrzygłocka-Pyć

Sonia Mrzygłocka-Pyć

PR Manager
idosell.com

Artykuł
17.05.2023

Najbardziej innowacyjne programy lojalnościowe w branży detalicznej

Michał Sędzielewski

Michał Sędzielewski

CMO, Co-founder
voucherify.io

Artykuł
29.03.2023

Jak najkorzystniej tworzyć rolki na Instagramie?

Julia Rybska

Julia Rybska

Specjalistka ds. kreacji contentu, Social media managerka
setugo.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę