Do subskrybowania już teraz próbuje nas namówić praktycznie każdy e-commerce, od razu po tym jak zawitamy na ich stronę. Komu z nas nie wyskoczył komunikat, żeby zapisać się do newslettera i otrzymać zniżkę na pierwsze zakupy? Właściciele sklepów próbują pozyskać jak największą bazę potencjalnych klientów, żeby później wracać do nich ze specjalnymi ofertami i regularnie przypominać o swojej działalności.
Subskrypcja newsletterów pomaga nam przywiązać do siebie konsumenta na dłużej. Teraz subskrybować w swoim sklepie możesz znacznie więcej, dzięki czemu masz możliwość powiększyć to grono nawet 3 krotnie i działać na nim jeszcze efektywniej.
- Jak działają płatności subskrypcyjne?
- Co można subskrybować?
- Od czego zacząć budowanie oferty abonamentowej?
- Jakie narzędzia możemy wykorzystać?
Sprawdź też
Popularność modeli subskrypcyjnych rośnie w siłę. Czy to pora dołączyć do abonamentowej rewolucji?
Jak działają płatności subskrypcyjne?
Wartością, której poszukują ludzie w subskrypcji jest przede wszystkim wygoda i elastyczność, która często idzie w parze z obniżeniem kosztów korzystania z dóbr, których potrzebujemy w danym okresie. Płatności subskrypcyjne to zazwyczaj comiesięczne drobne kwoty pobierane bezpośrednio z naszego konta, tak abyśmy nie musieli regularnie pamiętać o przedłużaniu abonamentu czy dokonaniu ponownego zamówienia.
Ważne
Płatność subskrypcyjna to nic innego jak abonament. Czyli stała miesięczna opłata za przedmiot bądź usługę.
Dzięki niej, płacimy tylko za to czego realnie potrzebujemy. Może to być zarówno dostęp do danej platformy, usług bądź przedmiotów. Dobrym przykładem jest subskrybowanie urządzeń elektronicznych. Większość z nas nie potrzebuje być właścicielem sprzętu, a jedynie korzystać z możliwości jakie nam oferuje, porządnej karty graficznej, dobrego aparatu czy procesora, który uciągnie wiele procesów jednocześnie.
Warto wiedzieć
Dzięki subskrypcji możemy płacić tylko za użytkowanie, czyli to jak przedmiot traci na wartości podczas tego, kiedy go używamy. Obniża to koszty korzystania z najnowszych technologii do minimum. Bez konieczności kupowania ani spłacania pełnej ceny przedmiotu.
Co można subskrybować?
Na rynku pojawia się coraz więcej ofert, których zakres objął już praktycznie wszystkie obszary naszego życia. Zaczynając od najbardziej znanych i popularnych subskrypcji platform streamingowych, przez subskrypcję wina, cateringu dietetycznego czy ubrań. Coraz więcej dużych graczy na rynku wprowadza subskrypcję swoich przedmiotów, ostatnio do ich grona dołączył Samsung wraz ze swoją usługą Comfort Wash. Wynajmujesz pralkę razem z regularną dostawą detergentów pod swoje drzwi.
W WeSub mamy doświadczenie z wprowadzaniem subskrypcji do wielu branż. Jednymi z najbardziej udanych wdrożeń są - subskrypcja urządzeń kosmetycznych do salonów beauty, małego sprzętu elektronicznego jak telefony, laptopy, smartwatche i tym podobne. Subskrybujemy meble do biur, budki akustyczne, sprzęt fotograficzny i pojazdy elektryczne.
Tak naprawdę zakres jest nieograniczony. Wraz z naszymi partnerami wspólnie działamy nad wypracowaniem optymalnego rozwiązania dla ich produktu. Do tej pory nie spotkaliśmy się z dystrybutorem, do którego oferty nie udałoby nam się wprowadzić modelu subskrypcyjnego.
Od czego zacząć budowanie oferty abonamentowej?
Przede wszystkim warto poszukać wsparcia u firm, które zajmują się tym na co dzień, nie trzeba wymyślać koła na nowo, skoro na rynku dostępne są gotowe i darmowe narzędzia. W WeSub proces zawsze zaczynamy od rozmowy na temat produktów bądź usług, które oferuje dany sklep, gdyż to właśnie na nich i tym, jaka jest ich największa wartość dla potencjalnego klienta opiera się cała idea subskrypcji.
Zapamiętaj
Ofertę subskrypcji opieramy na największej wartości, jaką oferuje dany przedmiot bądź usługa.
Przykładowo, dla sprzętu elektronicznego jest to oferowana przez niego technologia i to do czego ma nam ona służyć. Czy zależy nam na tym, żeby oglądać filmy w wysokiej rozdzielczości, słuchać albo montować muzykę? To właśnie za te możliwości płacimy subskrybując dobry monitor, konsolę czy laptopa.
Jeżeli chodzi o usługi, weźmy na przykład obsługę księgową lub kadrową. Co jest najważniejsze dla klienta? Obsługa, która na bieżąco odpowiada na nasze potrzeby. Jednego miesiąca możemy potrzebować księgowania większej ilości faktur, drugiego mniej. Ważna jest więc elastyczność. Subskrypcję takiej usługi oprzemy więc na dostosowanych pakietach, które nasz klient w razie potrzeby będzie mógł dopasować do zachodzących zmian.
Jakie narzędzia możemy wykorzystać?
Narzędzia, które posłużą do implementacji subskrypcji do naszej oferty wybieramy zgodnie z dotychczasowym modelem sprzedaży, bądź odkrywamy nowy kanał działań. Wprowadzenie subskrypcji możliwe jest zarówno w przypadku sklepów stacjonarnych, online jak i dla sprzedawców/producentów, który przygotowują oferty indywidualne.
W przypadku salonów stacjonarnych udostępniamy każdemu handlowcowi dostęp do naszej autorskiej aplikacji, którą bez problemu obsłuży w przeglądarce. Umożliwia ona kompleksowe zawarcie umowy subskrypcji, zakończone od ręki wydaniem sprzętu klientowi.
E-commerce obsługujemy na podstawie płatności w koszyku, dodając kolejną opcję ‘zapłaty’ za zakupy bądź dodając specjalny przycisk na karcie produktu. Obydwa sposoby przekierowują bezpośrednio do systemu RentPay, w którym klient samodzielnie zawiera umowę. Kolejnym sposobem jest stworzenie RentPlace – czyli sklepu dedykowanego pod subskrypcję, którego ofertę wspólnie ustalamy na podstawie oferowanych produktów.
Przedstawione sposoby są najprostszymi i zarazem najszybszymi drogami, żeby zacząć dystrybuować przedmioty i usługi ze swojej oferty pod postacią subskrypcji. Oczywiście w WeSub tworzymy również modele szyte na miarę, które umożliwiły nam wprowadzenie subskrypcji nietypowych towarów takich jak oświetlenie, hologramy czy kombinezony EMS.