Już 28 października 2019 roku na naszym rynku pojawi się książka „Skuteczna reklama na Facebooku” (kliknij, żeby kupić!), która pomoże każdemu, kto chciałby zgłębić tajniki konfigurowania reklamy na wspomnianym serwisie społecznościowym. Jeżeli jesteś właścicielem firmy lub szefem działu, który zleca reklamy podmiotom zewnętrznym – agencjom, freelancerom, to dzięki lekturze lepiej zrozumiesz cały proces pracy nad kampanią na Facebooku, jak również dowiesz się, jak wychwytywać ewentualne błędy współpracowników, gdyby naszła Cię ochota na kontrolę efektów ich pracy na koncie reklamowym.
Chcesz kupić książkę? Kliknij poniżej:
O czym jest ta książka?
Na rynku jest mnóstwo wiedzy, ale rozproszonej. Wciąż brakowało jednak uporządkowanego poradnika, prowadzącego przez konfigurację reklamy na Facebooku krok po kroku. Najważniejsze reguły decydujące o skuteczności kampanii reklamowych na tym portalu nie zmieniły się znacząco przez kilka lat i nic nie wskazuje na to, żeby miały się zmienić w najbliższym czasie. Kluczowym czynnikiem decydującym o powodzeniu lub porażce kampanii reklamowej na Facebooku są strategia, odpowiednie poznanie grupy docelowej, właściwie dobrana komunikacja. Solidne podstawy marketingowe, w zasadzie niezależne od kanału komunikacji.
Właśnie dlatego powstał poradnik „Skuteczna reklama na Facebooku”.
Facebook jest tylko narzędziem. Nie wystarczy wyklikać właściwych przycisków i opcji, żeby odnieść sukces. Znajomość mechaniki rządzącej panelem reklamowym jest przydatna i ważna, natomiast nie determinuje powodzenia Twojego biznesowego projektu. Umiejętność skutecznego komunikowania się z właściwie dobraną grupą docelową już tak.
Książka „Skuteczna reklama na Facebooku” to przystępny, uporządkowany przewodnik po reklamach na Facebooku. Artur Jabłoński każdorazowo patrzy na konfigurację reklamy od strony technicznej, ale również strategicznej.
Z książki dowiesz się zatem:
- Jak promować posty na Facebooku?
- Jakie czynniki wpływają na cenę reklam?
- Jak tworzyć angażujące grafiki i pisać teksty zachęcające do zakupu?
- Czy promowanie postów obcina zasięgi organiczne?
- Ile kosztuje generowanie leadów za pomocą formularzy kontaktowych na Facebooku?
Poznasz krok po kroku proces tworzenia reklamy na Facebooku – od wyboru celu reklamowego, przez dobór grupy docelowej, po stworzenie kreacji. Wszystko jest tak pomyślane, żeby przedstawianie poszczególnych etapów konfiguracji łączyło się z refleksjami natury ogólniejszej.
Jak mówi autor książki, Artur Jabłoński – CEO agencji digitalk, wyspecjalizowanej w działaniach w mediach społecznościowych i w reklamach PPC (Google Ads, social media ads), który pracował m.in. dla firm: Ergo Hestia, Oferteo, Wydawnictwo Znak, Otomoto, Otodom, Neuca, Sphinx oraz dla województw pomorskiego i kujawsko-pomorskiego czy Instytutu Matki i Dziecka.
Kampania na Facebooku nie działa w izolacji – jest jak każda inna kampania reklamowa.
Zbyt często spotykam się z podejściem, że promowanie postów będzie lekiem na całe zło – uzdrowi słabo funkcjonujący biznes, znajdzie klientów na nieciekawą i nieatrakcyjną usługę, sprzeda wszystko, pomimo problemów z obsługą klienta, i tak dalej.
Dlatego tak bardzo zależało mi na tym, żeby wielokrotnie nawiązywać do innych działań, narzędzi czy sytuacji, które mają i będą mieć wpływ na wyniki Twoich kampanii na Facebooku. Pokazać szerszy kontekst.
Przez kilka lat działania agencji i prowadzenia eksperymentów, które wspólnie z pracownikami prowadzimy wypracowaliśmy szereg praktyk w zakresie remarketingu, które pozwalają nam wznieść kampanie na wyższy poziom.
Z informacjami, którymi się tutaj dzielę, nie spotkałem się nigdzie indziej. Nie czytałem o nich na żadnym blogu (poza własnym), choć ich szukałem. Gdy przejmowałem lub audytowałem dziesiątki kont reklamowych, niezwykle rzadko widziałem, żeby ktoś korzystał z podobnych rozwiązań. Tymczasem jestem głęboko przekonany o ich skuteczności.
Nie twierdzę, że są to najlepsze możliwe sposoby działania w każdej sytuacji. Niemniej wdrażamy je praktycznie w każdej kampanii, którą prowadzimy, i pomagają nam one osiągać dobre wyniki lub je poprawiać. Dlatego Ty również daj im szansę!
Po lekturze książki „Skuteczna reklama na Facebooku” będziesz zatem potrafić:
- samodzielnie skonfigurować krok po kroku kampanie reklamowe na Facebooku zgodnie z najlepszymi praktykami, które wypracowywałem latami wraz ze swoim zespołem,
- osadzać reklamę na Facebooku w kontekście swoich innych pozostałych aktywności marketingowych i rozumiał współzależności między nimi.