Netflixuj swojego iPhone’a – czyli wszystko o subskrypcji elektroniki dla sklepu i klienta

Edukacja i rozwój osobisty w e-commerce
Paula Nadaj

Paula Nadaj

Marketing Specialist
wesub.pl

W dzisiejszym dynamicznym świecie, gdzie nowe produkty elektroniczne pojawiają się na rynku praktycznie co chwilę, trudno jest nadążyć za najnowszymi trendami. Wielu ludzi zastanawia się, czy subskrypcja, którą wiele osób nazywa również wynajmem elektroniki to rozsądna alternatywa dla tradycyjnego zakupu. Coraz więcej sklepów wprowadza taką możliwość do swojej oferty. Czy to naprawdę pozwala nam być zawsze na bieżąco, czy może przynosić zbędne koszty w stosunku do zakupu?

  1. Subskrypcja – skąd bierze się jej rosnąca popularność?
  2. Netlfixowanie elektroniki
  3. Cena subskrypcji – jak ją ustalamy i które przedmioty wychodzą najkorzystniej?
  4. Kiedy warto postawić na subskrypcję?
  5. Wdrożenie modelu subskrypcji Twoich produktów w e-commerce

Subskrypcja – skąd bierze się jej rosnąca popularność?

To, że subskrybować możemy takie usługi jak Netflix, Spotify, Disney+ i inne, wiemy nie od dziś. To właśnie dzięki nim model subskrypcyjny najbardziej zyskał na popularności, która otworzyła mu drogę na dalszy rozwój. Rozpoczął się wtedy sezon na subskrypcję pod postacią regularnych dostaw wybranych produktów – subskrybować możemy wina, diety pudełkowe, produkty higieniczne, które dzięki regularnym płatnościom ściąganym z naszej karty, pojawiają się wyznaczonego dnia u nas pod drzwiami. Bez naszej ingerencji, bez klikania i poświęcania czasu.

Bo to właśnie wygoda, minimum poświęconego czasu oraz dostęp do wszelkiego rodzaju dóbr za który płacimy niewielkie miesięczne kwoty, jest kluczem do sukcesu dobrej subskrypcji. Dorzućmy do tego elastyczność w podejmowaniu decyzji i dopasowywaniu jej do swoich bieżących potrzeb i mamy produkt, który odpowiada na potrzeby naszego pokolenia.

Netlfixowanie elektroniki

Skoro w subskrypcji dostępne jest już praktycznie wszystko, pomyśleliśmy, dlaczego by nie pójść jeszcze o krok dalej?

Weźmy na tapetę iPhone, najpopularniejszy teraz model telefonu. Na czym zależy jego posiadaczom? Na niezmiennie wysokiej jakości wykonania, świetnych parametrach, dostępie do najlepszych technologii, które oferuje Apple i zapewne designerskim wyglądzie. W końcu wiemy, że produkty Apple to klasa sama w sobie.

Subskrybując taki telefon płacimy jedynie za jego korzystanie, co w naszym modelu cenowym oznacza tyle, że opłata za subskrypcję wyliczana jest na podstawie tego, jak traci on na wartości podczas używania. A jak traci na wartości sprzęt Apple? Powoli i niewiele!

Jest to więc idealny przedmiot do subskrybowania. Cena subskrypcji w porównaniu do jakości urządzenia jest niewielka, a krótki czas trwania umowy pozwala nam na regularną wymianę. Już po pół roku, jeżeli na rynku pojawi się lepszy, bardziej wypasiony czy ładniejszy model – wymienić go można bez żadnego problemu. Z doświadczenia wiemy, że nasi klienci chętnie z tej możliwości korzystają, czyli najważniejszy element subskrypcji mamy odhaczony – dostęp do dobra, za minimalną cenę, takiego jakiego potrzebujemy, wtedy, kiedy potrzebujemy.

Cena subskrypcji – jak ją ustalamy i które przedmioty wychodzą najkorzystniej?

Opisany wyżej model subskrypcji elektroniki na podstawie sławetnego iPhone odwzorować można z praktycznie każdym urządzeniem elektronicznym. Sytuacja identycznie prezentuje się w przypadku laptopów, drukarek, tabletów, smartwatchy … i każdej pozostałej kategorii sklepu RTV AGD.

Cena subskrypcji oparta jest na tym, jak dany przedmiot traci na wartości, czyli ile po okresie subskrypcji będzie on faktycznie wart. Czym więc sprzęt jest lepszy jakościowo, klienci chętniej korzystają nawet z urządzeń z rynku wtórnego i dalej są gotowi za niego zapłacić niemałe kwoty. Z biznesowego punktu widzenia, oznacza to, że możemy go ponownie (i to nie raz, a nawet trzy i cztery!) wydać w subskrypcję, która będzie korzystna zarówno dla nas jak i dla klienta, który dalej będzie cieszył się sprawnym urządzeniem, w niższej cenie.

Sprzęty Apple sprawdzają się więc w tym modelu idealnie, dzięki swojemu zbudowanemu przez lata zaufaniu i pewności co do jakości ich urządzeń. Łatwo możemy je również serwisować, dzięki czemu odnawianie i wydawanie ich ponownie w subskrypcji jest proste i przyjemne.

Kiedy warto postawić na subskrypcję?

Wiemy już, dlaczego jako firma zdecydowaliśmy się stworzyć narzędzia, które umożliwią sklepom szeroko pojętą subskrypcję produktową. Nie byłoby nas jednak tutaj, gdyby nie to, że klienci odnoszą z tego drugie tyle korzyści i do postawienia na model subskrypcyjny nie trzeba ich długo namawiać (pierwszy raz jest najgorszy, później już subskrypcje lecą z górki – ponad 90% klientów zostaje z nami na dłużej!). Dla kogo więc subskrypcja to świetny sposób na pozyskanie sprzętu?

  1. Jeżeli cenisz sobie dostęp do nowej technologii: Subskrypcja elektroniki pozwala cieszyć się każdym wychodzącym modelem urządzeń bez konieczności dokonywania drogich zakupów. Możemy regularnie wymieniać urządzenia na nowsze modele, co daje nam dostęp do najnowszych funkcji i technologii.
  2. Jeżeli nie chcesz inwestować dużych kwot: Zakup nowego sprzętu elektronicznego może być kosztowny, zwłaszcza jeśli chcemy mieć najnowszy model. subskrypcja pozwala nam uniknąć wysokich wydatków, ponieważ płacimy jedynie za określony czas użytkowania, a nie za pełną wartość urządzenia.
  3. Jeżeli nie lubisz się zbędnie przejmować: Subskrypcja elektroniki obejmuje usługi serwisowe i gwarancję. W przypadku awarii lub problemów z urządzeniem, wynajmująca firma jest odpowiedzialna za naprawę lub wymianę, co daje nam pewność, że zawsze będziemy mieć sprawną elektronikę. Dodatkowo nie musisz zajmować się sprzedażą czy recyklingiem starego urządzenia, oddajesz, bierzesz nowy, korzystasz.

Wdrożenie modelu subskrypcji Twoich produktów w e-commerce

Subskrypcja urządzeń elektronicznych może zostać zaimplementowana w bardzo prosty sposób, dodatkowo w WeSub mamy do tego różne narzędzia, tak, aby jak najbardziej dopasować się do sklepu, z którym rozpoczynamy integrację.

Oczywiście wszystko rozpoczynamy od rozmowy na temat oferowanych produktów – czy w subskrypcji dostępny powinien być cały asortyment czy skupiamy się na poszczególnych kategoriach? Czy urządzenia mamy serwisować we własnym zakresie, czy dana firma oferuje usługi serwisowe i chciałaby dodatkowo na nim zarabiać? Wszystko zależy od wspólnych ustaleń.

Dopiero potem przechodzimy do technologii i wybieramy czy wolimy prostą i szybką integrację na karcie produktu, czy trochę bardziej pracochłonną w koszyku – dopasowujemy ją do aktualnych możliwości i potrzeb. Nasz zespół pomaga i kieruje już od samego początku tej drogi, aby jak najszybciej móc cieszyć się mocą subskrypcji, jako jednej z płatności dostępnych dla klientów.

Reklama

Przeczytaj również:

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę