Jak najskuteczniej dotrzeć do klienta ze swoją ofertą? E-mail bije na głowę social media

Marketing w e-commerce Social media w e-commerce
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Bez promocji sklepu internetowego i zdobywania użytkowników odwiedzających naszą stronę nie możemy liczyć na sprzedaż – to oczywiste. Jak zatem najskuteczniej wychodzić naprzeciw potencjalnym klientom i przedstawiać im naszą ofertę? Firma Econsultancy w swoim ostatnim badaniu stara się odpowiedzieć na to pytanie.

Przygotowany raport nosi tytuł Jak kupujemy w 2010 roku: przyzwyczajenia i motywacje konsumentów. Jego autorzy zbadali zachowania kupujących w Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii (w każdym z krajów na pytania odpowiedziało ponad 1000 respondentów).

Okazało się, że aż ponad 1/3 wszystkich ankietowanych w ogóle nie używa serwisów społecznościowych.

Na pytanie „Jaki jest najlepszy sposób do otrzymania reklam zachęcających do kupna?” w amerykańskiej wersji raportu aż 42% zapytanych osób odpowiedziało, że e-mail.

Tylko 4% badanych wskazało na Facebooka, Twittera, itp.

Wyniki przedstawiają się następująco:

  • E-mail – 42%
  • Telefon – 33%
  • Chat online – 17%
  • Tradycyjna poczta – 4%
  • Serwisy społecznościowe (Facebook i inne) – 3%
  • Twitter – 1%

Warto zauważyć, że te dwie pierwsze odpowiedzi są ze sobą powiązane (coraz więcej osób sprawdza swoje skrzynki właśnie na urządzeniach mobilnych) i w najbliższym czasie powinny dalej skutecznie dystansować inne kanały docierania do potencjalnych klientów. E-mail  bez wątpienia wypada tutaj jako prawdziwy strzał w dziesiątkę jeżeli chodzi o sprzedaż w sieci.

Co sądzicie o wynikach raportu? Pokrywają się z Waszymi doświadczeniami?

Źródło wiadomości: WebProNews (link)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.12.2023

Jak niebanalnie prezentować produkty e-commerce w social mediach?

Maciej Sowa

Maciej Sowa

Specjalista ds. marketingu
agencjakuznia.pl

Artykuł
26.06.2023

Jakie są korzyści z wykorzystania Instagrama do budowania marki osobistej?

Julia Rybska

Julia Rybska

Specjalistka ds. kreacji contentu, Social media managerka
setugo.pl

Artykuł
31.05.2023

W grupie siła. Dlaczego warto obserwować własnych klientów na grupach w social mediach?

Mariola Barzyk-Libura

Mariola Barzyk-Libura

Business Unit Director, Product Owner
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę