Jak najskuteczniej dotrzeć do klienta ze swoją ofertą? E-mail bije na głowę social media

Strategia marketingowa Social Media
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Bez promocji sklepu internetowego i zdobywania użytkowników odwiedzających naszą stronę nie możemy liczyć na sprzedaż – to oczywiste. Jak zatem najskuteczniej wychodzić naprzeciw potencjalnym klientom i przedstawiać im naszą ofertę? Firma Econsultancy w swoim ostatnim badaniu stara się odpowiedzieć na to pytanie.

Przygotowany raport nosi tytuł Jak kupujemy w 2010 roku: przyzwyczajenia i motywacje konsumentów. Jego autorzy zbadali zachowania kupujących w Stanach Zjednoczonych oraz Wielkiej Brytanii (w każdym z krajów na pytania odpowiedziało ponad 1000 respondentów).

Okazało się, że aż ponad 1/3 wszystkich ankietowanych w ogóle nie używa serwisów społecznościowych.

Na pytanie „Jaki jest najlepszy sposób do otrzymania reklam zachęcających do kupna?” w amerykańskiej wersji raportu aż 42% zapytanych osób odpowiedziało, że e-mail.

Tylko 4% badanych wskazało na Facebooka, Twittera, itp.

Wyniki przedstawiają się następująco:

  • E-mail – 42%
  • Telefon – 33%
  • Chat online – 17%
  • Tradycyjna poczta – 4%
  • Serwisy społecznościowe (Facebook i inne) – 3%
  • Twitter – 1%

Warto zauważyć, że te dwie pierwsze odpowiedzi są ze sobą powiązane (coraz więcej osób sprawdza swoje skrzynki właśnie na urządzeniach mobilnych) i w najbliższym czasie powinny dalej skutecznie dystansować inne kanały docierania do potencjalnych klientów. E-mail  bez wątpienia wypada tutaj jako prawdziwy strzał w dziesiątkę jeżeli chodzi o sprzedaż w sieci.

Co sądzicie o wynikach raportu? Pokrywają się z Waszymi doświadczeniami?

Źródło wiadomości: WebProNews (link)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
08.02.2023

Jak ożywić nieaktywnych użytkowników w bazie i odzyskać klientów dzięki strategii e-mail marketingowej?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Artykuł
06.02.2023

Jak wybrać odpowiednie kanały komunikacji dla swojego e-commerce?

Paweł Paszkowski

Paweł Paszkowski

CEO, Strateg e-commerce
i marketingu
strigoo.pl

Artykuł
18.01.2023

Przewodnik po social mediach — analiza aktualnych trendów

Julia Rybska

Julia Rybska

Specjalistka ds. kreacji contentu, Social media managerka
setugo.pl

Artykuł
28.12.2022

Content video zdominował Internet. Instagramowe rolki jako najlepszy darmowy sposób na zdobycie społeczności!

Julia Rybska

Julia Rybska

Specjalistka ds. kreacji contentu, Social media managerka
setugo.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę