Jaki jest dobry współczynnik konwersji w branży e-commerce? Analiza danych z 10 tysięcy sklepów

UX w sklepie internetowym
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

O sposobach na przyciąganie ruchu do sklepów napisano wiele różnych poradników, jednak na koniec dnia w każdym e-handlu liczy się jedno: to ilu odwiedzających zdecydowało się złożyć zamówienie (i na jakie kwoty). Gdy sprawdzamy konwersję w sklepie w głowach e-commerce managerów pozostają pytania: jak mój wynik odnosi się do innych sklepów z mojej branży? oraz Czy moje źródła pozyskiwania zamówień są wykorzystywane najefektywniej, jak tylko się da?

Jak więc skutecznie zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? Czy są na to sprawdzone sposoby?


Aby odpowiedzieć na te kwestie, firma Compass, która zajmuje się danymi e-commerce, przeanalizowała 10 tysięcy sklepów internetowych korzystających z jej rozwiązania pod kątem wskaźnika konwersji i przygotowała raport o nazwie 2018 Ecommerce Conversion Rate Benchmark. Całe zestawienie podzielone w zależności od kanału pozyskiwania klientów, a także kategorii asortymentowych. Dodatkowo podano także wyniki najlepszych 25% sklepów i zestawiono je z ogólną średnią.

Przeczytaj także:

Współczynnik konwersji w zależności od źródła pozyskiwania zamówień

Współczynnik konwersji w poszczególnych branżach

Średni współczynnik konwersji w zależności od źródła i branży

Kilka kluczowych wniosków z raportu:

  • Serwisy partnerskie i polecające produkty ze sklepów (np. blogi tematyczne czy fora dyskusyjne) generują w przeliczeniu najwyższy współczynnik konwersji – aż 5,44%. Im lepsze, bardziej merytoryczne źródło polecenia tym szybciej użytkownicy podejmują decyzję o zakupie.
  • Na drugim miejscu uplasował się e-mail marketing ze średnią 5,32%. Te zamówienia pochodzą najczęściej od klientów, którzy już znają wybrany sklep i mają do niego zaufanie.
  • Ruch organiczny zapewnia średnią konwersję na poziomie 2,08%, a jak wiadomo – obecność w wyszukiwarkach może pochłaniać dużo czasu i zaangażowania. Plus na rezultaty trzeba czekać znacznie dłużej niż w przypadku wspomnianych poleceń czy kampanii e-mailowych.
  • Średnia konwersja z serwisów społecznościowych to jedyne 0,74%, a nawet sklepy uzyskujące najwyższe wyniki wypracowują ten współczynnik na poziomie 1,66%. Ogólnie jednak sam Facebook konwertuje lepiej niż wszystkie serwisy social media razem wzięte.

Poznaj najlepsze sposoby na zwiększenie przychodów i zysków e-sklepu – praktyczny poradnik:

konwersja-ecommerce-mala-okladka

Konwersja w sklepie internetowym to bardzo rozbudowany temat, dlatego napisaliśmy o tym obszerną książkę!

To pozycja obowiązkowa dla wszystkich, którzy zdali już sobie sprawę z tego, że zarabianie na sklepie internetowym nie jest tak proste, jak jego założenie oraz szukają prostych, ale skutecznych rozwiązań zwiększających sprzedaż.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
25.09.2023

Nagrania wizyt. Jak czytać dane o zachowaniach?

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Artykuł
24.07.2023

Błędy pogarszające komunikację marek. Jak ich unikać?

Marcin Cichocki

Marcin Cichocki

CEO
agencjakuznia.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę