Dobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego: Sixplusright.com

Analiza sklepu i UX
Ekomercyjnie

Dawid Marut

Pewnie niewiele osób, zdaje sobie sprawę z tego, jak dużo wspaniałych rzeczy możemy otrzymać wykorzystując produkty z recyclingu. Jeszcze mniej, zdaje sobie sprawę, że ze starych opon samochodowych i pasów bezpieczeństwa, można otrzymać wysokiej jakości torby, futerały na telefony i akcesoria… a wszystko to pod brandem 6+R, stworzonym przez Macka Szczepaniaka i Kasię Pokoszan.

Produkty te możemy zakupić przez stronę sixplusright.com, która jednocześnie jest blogiem i sklepem. Miejscem, gdzie każdy gadżeciarz będzie szczęśliwy, wydając 80 euro na wymarzony pokrowiec.

Postawiono na prostotę nie tylko w wyglądzie produktów, ale i strony. Szarość i czerwień nawiązująca do logotypu, komponuje się naprawdę bardzo dobrze. Tą prostotę, aż zjada się wzrokiem. Duży plus, za przejrzyste ułożenie wszystkich zakładek. Mamy: home, koncept (skąd się wziął pomysł), sklep z dwoma oddzielnymi liniami produktów, blog firmowy, FAQ oraz kontakt – wszystko na jednej górnej zakładce. Nawet jeśli byśmy chcieli się zgubić, to nie byłoby takiej możliwości. Nie tutaj.

Przejdźmy do sklepu. Jak wspominałem, mamy tutaj dwie linie produktów Black Gold i Storm Grey, obie różniące się wyglądem. Grey jest linią mniej ortodoksyjną – jak zapewnia nas producent. Sprawdzić możemy to sami, klikając w produkt oraz zapoznając się z opisem i zdjęciami. Wszystko znów podane jak na tacy, czysto i schludnie.

Zakup produktu? Znów prostota. Wrzucamy go do koszyka, wybieramy „zakończ zakup” i logujemy się na swoje konto (jeśli takie posiadamy) albo kontynuujemy zakupy jako gość. W drugim przypadku, musimy wypełnić kilka okienek z danymi potrzebnych do sfinalizowania zamówienia. Całość zamówienia nie trwa więcej niż 2 minuty. Płatność możemy przeprowadzić kartą lub poprzez PayPal – co w obecnych czasach, powinno już być standardem.

Mój zakup testowy trwał ze stoperem w ręku 2 minuty i 10 sekund – w tym na autoryzację płatności. Nie powiem, pomysł produktu, jego design oraz szybkość zakupu i realizacji (w Polsce otrzymamy naszą paczkę do 3 dni), dodatkowo wygląd opakowania – w którym nasz wymarzony pokrowiec przyjdzie, wzbudza podziw. Chce się powiedzieć WOW!!!

Sam sklep może nie jest wyjątkowy, ale prostota, poczucie ekskluzywności, jakość obsługi oraz termin realizacji powodują, że z czystym sumieniem mogę polecić go do dobrych praktyk.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
19.09.2022

Dlaczego warto tworzyć MVP w e-commerce

Marek Kich

Marek Kich

CEO & Podcaster (Sztuka e-Commerce)
satisfly.co

Artykuł
12.09.2022

Czemu użytkownicy klikają nieklikalne? Znajdź odpowiedź w danych

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę