Dobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego: Sixplusright.com

UX w sklepie internetowym
Ekomercyjnie

Dawid Marut

Pewnie niewiele osób, zdaje sobie sprawę z tego, jak dużo wspaniałych rzeczy możemy otrzymać wykorzystując produkty z recyclingu. Jeszcze mniej, zdaje sobie sprawę, że ze starych opon samochodowych i pasów bezpieczeństwa, można otrzymać wysokiej jakości torby, futerały na telefony i akcesoria… a wszystko to pod brandem 6+R, stworzonym przez Macka Szczepaniaka i Kasię Pokoszan.

Produkty te możemy zakupić przez stronę sixplusright.com, która jednocześnie jest blogiem i sklepem. Miejscem, gdzie każdy gadżeciarz będzie szczęśliwy, wydając 80 euro na wymarzony pokrowiec.

Postawiono na prostotę nie tylko w wyglądzie produktów, ale i strony. Szarość i czerwień nawiązująca do logotypu, komponuje się naprawdę bardzo dobrze. Tą prostotę, aż zjada się wzrokiem. Duży plus, za przejrzyste ułożenie wszystkich zakładek. Mamy: home, koncept (skąd się wziął pomysł), sklep z dwoma oddzielnymi liniami produktów, blog firmowy, FAQ oraz kontakt – wszystko na jednej górnej zakładce. Nawet jeśli byśmy chcieli się zgubić, to nie byłoby takiej możliwości. Nie tutaj.

Przejdźmy do sklepu. Jak wspominałem, mamy tutaj dwie linie produktów Black Gold i Storm Grey, obie różniące się wyglądem. Grey jest linią mniej ortodoksyjną – jak zapewnia nas producent. Sprawdzić możemy to sami, klikając w produkt oraz zapoznając się z opisem i zdjęciami. Wszystko znów podane jak na tacy, czysto i schludnie.

Zakup produktu? Znów prostota. Wrzucamy go do koszyka, wybieramy „zakończ zakup” i logujemy się na swoje konto (jeśli takie posiadamy) albo kontynuujemy zakupy jako gość. W drugim przypadku, musimy wypełnić kilka okienek z danymi potrzebnych do sfinalizowania zamówienia. Całość zamówienia nie trwa więcej niż 2 minuty. Płatność możemy przeprowadzić kartą lub poprzez PayPal – co w obecnych czasach, powinno już być standardem.

Mój zakup testowy trwał ze stoperem w ręku 2 minuty i 10 sekund – w tym na autoryzację płatności. Nie powiem, pomysł produktu, jego design oraz szybkość zakupu i realizacji (w Polsce otrzymamy naszą paczkę do 3 dni), dodatkowo wygląd opakowania – w którym nasz wymarzony pokrowiec przyjdzie, wzbudza podziw. Chce się powiedzieć WOW!!!

Sam sklep może nie jest wyjątkowy, ale prostota, poczucie ekskluzywności, jakość obsługi oraz termin realizacji powodują, że z czystym sumieniem mogę polecić go do dobrych praktyk.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
25.09.2023

Nagrania wizyt. Jak czytać dane o zachowaniach?

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Artykuł
24.07.2023

Błędy pogarszające komunikację marek. Jak ich unikać?

Marcin Cichocki

Marcin Cichocki

CEO
agencjakuznia.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę