Dobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego: DeeZee.pl

UX w sklepie internetowym
Ekomercyjnie

Dawid Marut

DeeZee-logoDobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego to nowy cykl artykułów, w którym promujemy dobre praktyki w tworzeniu wirtualnych stoisk oraz prezentujemy ciekawe pomysły na kreowanie marki. Tym razem zainspirował nas polski sklep z obuwiem DeeZee.pl.

DeeZee.pl to sklep z butami, który może poszczycić się 5. miejscem w rankingu najlepszych sklepów internetowych w 2011 roku (według rankingu money.pl i wyborcza.biz). Nie jest to jednak zwykły sklep z butami – ten sklep dzięki kilku genialnie prostym pomysłom potrafi mieć tysiące zamówień.

DeeZee.pl

Strona główna pwzorowana jest na prostych (i bardzo dobrych) zachodnich brandach. Poza kilkoma kategoriami głównymi dotyczącymi produktów, znajdziemy na niej firmowego bloga oraz podstronę z linkami bloggerek, które są ambasadorkami marki. To dzięki nim informacje o sklepie wirusowo rozchodzą się po sieci. Dobrym posunięciem jest to, że praktycznie każda dziewczyna może być ambasadorką marki, wystarczy blog i trochę wiary w siebie.

DeeZee.pl

Ponieważ w sklepie są tysiące modeli, rozmiarów i kolorów butów, wymyślono przejrzysty system filtrowania zawartości. Strona podzielona jest na 2 sekcje: lewa to bardzo rozbudowana wyszukiwarka, prawa zaś – świetnej jakości zdjęcia produktów wraz z opisami. Znakomitym pomysłem jest brak konieczności wchodzenia w każdy produkt, aby sprawdzić dostępne rozmiary obuwia. Przeglądając galerię wystarczy najechać na produkt i automatycznie wyskakuje nam okienko, informujące o dostępnych w danej chwili rozmiarach. Proste, a pozwala zaoszczędzić dużo czasu.

DeeZee.pl

Kolejne plusy to wszędobylskie rabaty lub kupony na zakupy w sklepie: na stronie głównej baner -50% na wybrane artykuły, z okazji Dnia Kobiet kupon na 20zł, a przy wyborze produktu akurat w dniu dzisiejszym -10% na zakupy powyżej 100zł. Nie jest łatwo oprzeć się tym promocjom.

DeeZee.pl

Po włożeniu produktu do koszyka przechodzimy do formularza dostawy i płatności. Sam proces zakupu jest dziecinnie prosty i składa się z 3 etapów. Wybór miejsca i sposobu dostawy, podanie adresu (lub zalogowanie się, jeśli mamy już konto) i podsumowanie zamówienia. Większość produktów wysyłana jest w ciągu 24h, co jest kolejnym wielkim plusem.

DeeZee.pl

Deezee.pl to styl i prostota. Sloganem sklepu jest „We love shoes”, co widać w sposobie prowadzenia i wyglądzie sklepu. Uzupełnieniem e-sklepu są salony w kilku miastach w Polsce oraz bardzo ciekawie prowadzony profil na Facebooku.





Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
25.09.2023

Nagrania wizyt. Jak czytać dane o zachowaniach?

Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Artykuł
24.07.2023

Błędy pogarszające komunikację marek. Jak ich unikać?

Marcin Cichocki

Marcin Cichocki

CEO
agencjakuznia.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę