Autoresponder - wróg czy sprzymierzeniec biznesu e-commerce?

Sprzedaż B2B Email marketing w e-commerce
Klaudia Gawlas

Klaudia Gawlas

Marketing Manager
responso.pl

“Niech zdechną wszystkie autorespondery” - taki komentarz przeczytałam ostatnio na grupie na Facebooku. Wielu sprzedawców internetowych nie cierpi autoresponderów. Nie lubią ich też klienci, ponieważ zwykle nie odpowiadają one na ich pytania i wcale nie są pomocne.

Z drugiej strony Allegro wymaga od sprzedawców odpowiedzi na wiadomości i dyskusje najlepiej w ciągu 4 godzin, aby jakość sprzedaży była wysoka. Przy prowadzeniu wielu kont jest to praktycznie niemożliwe – liczba wiadomości stale rośnie, a konsumenci piszą nawet w środku nocy. Wtedy faktycznie potrzebny jest DOBRY autoresponder. Tylko co to znaczy i jak skonfigurować automatyczne odpowiedzi, aby klienci czuli się zaopiekowani i nie mieli wrażenia, że rozmawiają z botem? Praktyczne wskazówki znajdziesz w tym artykule.

Spis treści:

  1. Autoresponder dostosowany do okazji
  2. Autoresponder dopasowany do zadanego pytania klienta
  3. Autoresponder dostosowany do tonu Twojej komunikacji
  4. Najpierw pracownik, potem autoresponder
  5. Autoresponder zabezpieczony przed zapętleniem
  6. Autoresponder to nie wszystko!

Autoresponder dostosowany do okazji

Koniec z szablonowymi wiadomościami! Generyczna odpowiedź może zirytować kupującego. Dlatego przygotuj kilka różnych, spersonalizowanych autoresponderów dostosowanych do okazji, np. poza godzinami pracy, weekendowy czy urlopowy. Dzięki temu klienci będą wiedzieć, ile muszą czekać na odpowiedź pracownika sklepu internetowego. Kilka różnych autoresponderów ustawisz bez trudu w Responso. Pamiętaj też, że możesz stworzyć osobne komunikaty do różnych kont Allegro. Jest to przydatna funkcjonalność zwłaszcza dla osób, które sprzedają w kilku branżach.

Autoresponder dopasowany do zadanego pytania klienta

Możesz stworzyć kilka autoresponderów Allegro, które są wysyłane tylko na najczęściej powtarzające się zapytania klientów, np. zwrot czy czas wysyłki. Dzięki temu kupujący od razu dostanie odpowiedź, nawet jeśli napisze do Ciebie w środku nocy. Takie automatyczne akcje również ustawisz w Responso.

Autoresponder dostosowany do tonu Twojej komunikacji

Każda wiadomość powinna być spójna, dopasowana do stylu Twojej komunikacji z klientami, a nie oderwana od rzeczywistości i naskrobana na kolanie. Pamiętaj, że każda wymiana informacji z kupującym buduje wizerunek Twojego sklepu internetowego. Dodatkowo to właśnie od poziomu obsługi zależy, czy klient będzie zadowolony z zakupu, wystawi pozytywną ocenę oraz czy dokona kolejnej transakcji. Dlatego jeżeli Twoją grupą docelową są młode osoby, pisz luźnym językiem. Natomiast jeśli sprzedajesz produkty premium lub kierujesz swoją ofertę do osób w średnim wieku, bądź bardziej zachowawczy w komunikacji.

Najpierw pracownik, potem autoresponder

Tak jak już pisałam, niektórzy klienci nie lubią dostawać generycznych odpowiedzi. Dlatego jeśli kupujący pisze w godzinach pracy obsługi klienta, ustaw opóźnienie wysyłki autorespondera, tak aby konsultant miał czas odpowiedzieć na wiadomość. Opóźnienie akcji można ustawić w Responso. Dodatkowo, jeśli Twój pracownik odpowie na pytanie kupującego, autoresponder nie przyjdzie, dzięki czemu odbiorca nie zostanie zaspamowany.

Autoresponder zabezpieczony przed zapętleniem

Czy zdarzyło Ci się wysłać 5 wiadomości i otrzymać w odpowiedzi 5 autoresponderów? Niestety bywa i tak. Na szczęście autoresponder Responso jest zabezpieczony przed zapętleniem, dzięki czemu unikniesz spamowania klientów.

Autoresponder to nie wszystko!

Dobry autoresponder pomoże Ci uzyskać wysoką jakość sprzedaży oraz utrzymać status Super Sprzedawcy na Allegro. Ale to nie wszystko. Aby klienci wracali do Twojego sklepu internetowego i robili kolejne zakupy, Twoja obsługa klienta musi być bez zarzutu. Nie jest to takie proste, kiedy kupujący kontaktują się różnymi kanałami. W dobie strategii multichannel narzędzie, które pomoże zarządzać wiadomościami z wielu źródeł jest niezastąpione. W Responso możesz odczytywać i odpowiadać na wiadomości nie tylko z Allegro, ale też z innych platform – Amazona, eBaya, Facebooka, Instagrama, Empiku, OLX, Erli czy skrzynek mailowych. Natomiast integracja z BaseLinkerem pozwala z łatwością sprawdzić status zamówienia klienta.

Responso to nie tylko autoresponder i zarządzanie wiadomościami w jednym panelu, to też wiele innych możliwości. Moduł zwrotów i reklamacji Allegro, formularz zwrotów online, zarządzanie opiniami z Allegro, statystyki i raporty, wsparcie sztucznej inteligencji - to tylko niektóre funkcjonalności Responso, które pomogą Ci uporządkować komunikację z kupującymi i wynieść obsługę klienta na wyższy poziom.

Już teraz testuj Responso 30 dni za darmo z kodem EKOMERCYJNIE. Po okresie testowym możesz zdecydować się na plan Free za 0 zł lub płatne pakiety. W darmowym planie dostajesz autoresponder Allegro na zawsze bezpłatnie!

Artykuł sponsorowany.

Reklama

Przeczytaj również:

Artykuł
01.01.2024

Q-commerce: rewolucja w szybkich dostawach

Miłosz Nowakowski

Miłosz Nowakowski

Sales Director
brandly360.com

Artykuł
25.12.2023

Dlaczego warto zadbać o jakość opisów w e-commerce? 5 niepodważalnych argumentów

Maciej Sowa

Maciej Sowa

Specjalista ds. marketingu
agencjakuznia.pl

Artykuł
05.06.2023

Autoresponder - wróg czy sprzymierzeniec biznesu e-commerce?

Klaudia Gawlas

Klaudia Gawlas

Marketing Manager
responso.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę