cux.io to pierwsze narzędzie do UX & Analytics Automation, które pomaga produktom cyfrowym, w szczególności branży e-commerce, eliminować problemy blokujące sprzedaż. Dzięki połączeniu danych jakościowych i ilościowych, wykorzystaniu neuromarketingu i analizy behawioralnej umożliwia niemal natychmiastowe odnajdywanie źródeł problemów i frustracji użytkowników oraz dopasowywanie do nich odpowiednich rozwiązań nawet w kilka minut.
Badanie zachowań i wprowadzanie na ich postawie drobnych ulepszeń na każdym etapie życia e-sklepu pomaga niemal natychmiastowo podnosić konwersję lub zapobiegać jej spadkom. Jak więc rozpocząć analizę z CUX?
1. Zaimplementuj kod i włącz integrację
Aby zacząć używać narzędzia wystarczy podpiąć kod śledzący CUX do strony. Można to zrobić, korzystając z integracji z Google Tag Managerem lub Google Analytics. CUX automatycznie wyłapuje wszystkie zdarzenia na stronach, dzięki czemu nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy, aby ustawić parametry techniczne.
![integracja CUX z narzędziami analitycznymi](https://cdn.toponlineapp.pl/3325-integracja-CUX-z-narzedziami-analitycznymi.png)
2. Ustaw cele (Goals)
W przeciwieństwie do konkurencji CUX skupia się na interpretacji danych w kontekście celu biznesowego. Narzędzie wybiera tylko te dane i te nagrania wizyt, które będą istotne dla podnoszenia konwersji lub zapobieganie jej spadkom.
![dodawanie celów w CUX](https://cdn.toponlineapp.pl/8022-dodawanie-celow-w-CUX.png)
Goal pokaże Ci wszystkie wizyty, które kończą się konwersją, np. opłaceniem zamówienia, pobraniem e-booka, wypełnieniem formularza, zapisem do newslettera itp. Celów można ustawić nieskończenie wiele.
Jeśli Twój sklep powstał na platformie Shoper, możesz skorzystać z opcji automatycznej analityki. CUX samodzielnie konfiguruje gotowe cele analityczne, prezentujące najważniejsze wydarzenia na customer journey.
![automatyczna analityka dla Shopera w CUX](https://cdn.toponlineapp.pl/2045-automatyczna-analityka-dla-Shopera-w-CUX.png)
3. Zaprojektuj ścieżki (Conversion Waterall)
CUX umożliwia analizowanie rozbudowanych lejków konwersji na podstawie dowolnego zdarzenia. Pamiętaj, aby zawsze zaczynać od ogółu, a dopiero kiedy zauważysz duży spadek, przyjrzyj się temu miejscu w detalach. Obejrzyj wizyty, stwórz lejek dla tego konkretnego fragmentu na stronie. Kolejność kroków, które ustawisz w Conversion Waterfall ma znaczenie!
![Conversion Waterfall w CUX](https://cdn.toponlineapp.pl/9337-Conversion-Waterfall-w-CUX.png)
Conversion Waterfall pokaże Ci tylko te wizyty, które przeszły zaprojektowaną przez Ciebie ścieżkę. Zyskasz również dostęp do nagrań wizyt na każdym spadku, aby móc szybko wyłapać błędy i miejsca powodujące frustrację użytkowników.
![porzucone kroki - nagrania w CUX](https://cdn.toponlineapp.pl/0178-porzucone-kroki-nagrania-w-CUX.png)
4. Śledź frustracje (Experience Metrics)
Algorytm CUX wykrywa i definiuje zachowania użytkowników, które mogą wpływać na obniżenie konwersji. Do Experience Metrics należą takie powtarzalne zachowania jak: rage clicki, rage key pressy, powiększanie treści, wielokrotne ładowanie i odświeżanie strony oraz chaotyczne ruchy myszą.
![rage clicks w CUX](https://cdn.toponlineapp.pl/4191-rage-clicks-w-CUX.png)
Experience Metrics pozwalają na niemal natychmiastowe wyłapanie miejsc w Twoim sklepie, które powodują frustracje, i które sprawiają, że klienci utykają na swojej ścieżce.
5. Analizuj zachowania (Recordings + Heatmaps)
Nagrania wizyt – przefiltrowane dla konkretnych celów – oraz heatmapy pozwolą Ci zobrazować doświadczenia klientów. Zobaczysz miejsca, które powodują frustracje, znajdziesz pole do optymalizacji, sprawdzisz efektywność kampanii reklamowych itp.
![filtrowanie nagrań i heatmap](https://cdn.toponlineapp.pl/3379-filtrowanie-nagran-i-heatmap.png)
Pamiętaj, że analiza nagrań pozwoli Ci na wyłapanie powtarzających się wzorców zachowań, dlatego zawsze zaczynaj ją od ogółu do szczegółu. Pracując z heatmapami bierz pod uwagę te, dla których zebrane zostało min. 250 eventów, aby móc uznać wyniki analizy za wiarygodne.
![heatmapy w CUX](https://cdn.toponlineapp.pl/2790-heatmapy-w-CUX.png)
Każdy, kto poważnie myśli o rozwoju swojego e-sklepu, korzysta – lub powinien korzystać – z narzędzi analitycznych umożliwiających obserwację zachowań użytkowników. Analiza behawioralna nie dość, że przestaje być nowinką, to jeszcze zaczyna być niezbędnym etapem planowania rozwoju każdego e-biznesu.