cux.io to pierwsze narzędzie do UX & Analytics Automation, które pomaga produktom cyfrowym, w szczególności branży e-commerce, eliminować problemy blokujące sprzedaż. Dzięki połączeniu danych jakościowych i ilościowych, wykorzystaniu neuromarketingu i analizy behawioralnej umożliwia niemal natychmiastowe odnajdywanie źródeł problemów i frustracji użytkowników oraz dopasowywanie do nich odpowiednich rozwiązań nawet w kilka minut.
Badanie zachowań i wprowadzanie na ich postawie drobnych ulepszeń na każdym etapie życia e-sklepu pomaga niemal natychmiastowo podnosić konwersję lub zapobiegać jej spadkom. Jak więc rozpocząć analizę z CUX?
1. Zaimplementuj kod i włącz integrację
Aby zacząć używać narzędzia wystarczy podpiąć kod śledzący CUX do strony. Można to zrobić, korzystając z integracji z Google Tag Managerem lub Google Analytics. CUX automatycznie wyłapuje wszystkie zdarzenia na stronach, dzięki czemu nie trzeba mieć specjalistycznej wiedzy, aby ustawić parametry techniczne.
2. Ustaw cele (Goals)
W przeciwieństwie do konkurencji CUX skupia się na interpretacji danych w kontekście celu biznesowego. Narzędzie wybiera tylko te dane i te nagrania wizyt, które będą istotne dla podnoszenia konwersji lub zapobieganie jej spadkom.
Goal pokaże Ci wszystkie wizyty, które kończą się konwersją, np. opłaceniem zamówienia, pobraniem e-booka, wypełnieniem formularza, zapisem do newslettera itp. Celów można ustawić nieskończenie wiele.
Jeśli Twój sklep powstał na platformie Shoper, możesz skorzystać z opcji automatycznej analityki. CUX samodzielnie konfiguruje gotowe cele analityczne, prezentujące najważniejsze wydarzenia na customer journey.
3. Zaprojektuj ścieżki (Conversion Waterall)
CUX umożliwia analizowanie rozbudowanych lejków konwersji na podstawie dowolnego zdarzenia. Pamiętaj, aby zawsze zaczynać od ogółu, a dopiero kiedy zauważysz duży spadek, przyjrzyj się temu miejscu w detalach. Obejrzyj wizyty, stwórz lejek dla tego konkretnego fragmentu na stronie. Kolejność kroków, które ustawisz w Conversion Waterfall ma znaczenie!
Conversion Waterfall pokaże Ci tylko te wizyty, które przeszły zaprojektowaną przez Ciebie ścieżkę. Zyskasz również dostęp do nagrań wizyt na każdym spadku, aby móc szybko wyłapać błędy i miejsca powodujące frustrację użytkowników.
4. Śledź frustracje (Experience Metrics)
Algorytm CUX wykrywa i definiuje zachowania użytkowników, które mogą wpływać na obniżenie konwersji. Do Experience Metrics należą takie powtarzalne zachowania jak: rage clicki, rage key pressy, powiększanie treści, wielokrotne ładowanie i odświeżanie strony oraz chaotyczne ruchy myszą.
Experience Metrics pozwalają na niemal natychmiastowe wyłapanie miejsc w Twoim sklepie, które powodują frustracje, i które sprawiają, że klienci utykają na swojej ścieżce.
5. Analizuj zachowania (Recordings + Heatmaps)
Nagrania wizyt – przefiltrowane dla konkretnych celów – oraz heatmapy pozwolą Ci zobrazować doświadczenia klientów. Zobaczysz miejsca, które powodują frustracje, znajdziesz pole do optymalizacji, sprawdzisz efektywność kampanii reklamowych itp.
Pamiętaj, że analiza nagrań pozwoli Ci na wyłapanie powtarzających się wzorców zachowań, dlatego zawsze zaczynaj ją od ogółu do szczegółu. Pracując z heatmapami bierz pod uwagę te, dla których zebrane zostało min. 250 eventów, aby móc uznać wyniki analizy za wiarygodne.
Każdy, kto poważnie myśli o rozwoju swojego e-sklepu, korzysta – lub powinien korzystać – z narzędzi analitycznych umożliwiających obserwację zachowań użytkowników. Analiza behawioralna nie dość, że przestaje być nowinką, to jeszcze zaczyna być niezbędnym etapem planowania rozwoju każdego e-biznesu.