Wyniki Black Friday 2020 na platformie Shoper

Shoper
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Black Friday 2020 okazał się rekordowym dniem sprzedaży na platformie Shoper (ponad 15 tys. polskich sklepów). Jak się dowiedziałem z oficjalnej informacji prasowej:

  • Wartość transakcji w sklepach była o połowę (53 proc.) większa niż podczas Black Friday 2019
  • W porównaniu z poprzednim, “zwykłym” piątkiem (20.11.2020) podczas Black Friday liczba transakcji (zamówień) wzrosła o 154 proc., a wartość sprzedaży o 161 proc.
  • Jeśli chodzi o rozkład transakcji w naszych sklepach to największe piki obserwowaliśmy tuż po północy (z czwartku na piątek), kolejny pik rozpoczął się rano o 6 rano i szczyt osiągnął w okolicy godz. 11
  • Tuż przed godz. 17 wartość zamówień złożonych w sklepach korzystających z oprogramowania Shoper była wyższa niż w Czarny Piątek 2019
  • Branże, które co roku zbierają żniwa podczas weekendu promocji to przede wszystkim: Zdrowie i uroda, Dom i ogród, Odzież, Elektronika, Dziecko
  • Suma transakcji (zamówień) dla branż Zdrowie i uroda + Odzież wyniosła 43 proc. wszystkich transakcji dokonanych w naszych sklepach w Black Friday

Komentarz Shopera:

– Za część notowanych w piątek wzrostów w skali roku odpowiada pojawienie się nowych sklepów na platformie jak i obserwowana przez nas coraz większa skłonność sprzedawców do prowadzenia działań reklamowych: w październiku aż połowa z nich deklarowała, że ma już zaplanowane akcje promocyjne na ostatni tydzień listopada. Jednak przede wszystkim widzimy, jak samo zjawisko Black Friday w sieci z roku na rok się nasila. W tym roku towarzyszyła mu odrobina niepewności. Z jednej strony mamy czas pandemii, co naturalnie przekierowuje klientów do sieci – w październiku wartość transakcji na naszej platformie zwiększyła się o blisko 80 proc. w stosunku co do roku ubiegłego. Z drugiej strony święta zapowiadają się w tym roku bardziej kameralne, a spora część zakupów w Black Friday stanowiły zawsze prezenty. Tegoroczny rekordowy wynik pokazuje jednak, że optymizm nie opuszcza konsumentów – ocenia Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Co ciekawe, listopad na Shoperze prawdopodobnie zamknie się lepszym wynikiem niż wiosenne miesiące z pierwszej fali pandemii. Oficjalne potwierdzenie tego w liczbach otrzymamy w najbliższych dniach.


[AKTUALIZACJA 3.12.2020] Zgodnie z zapowiedzią, Shoper podesłał dodatkowe informacje na temat rezultatów osiąganych przez sprzedawców na ich platformie:

Black Month w miejsce Black Friday

W ubiegłym roku platforma sklepów internetowych Shoper odnotowała w sklepach korzystających z jej oprogramowania 15-proc. wzrost wartości zamówień między październikiem a listopadem. W tym roku ten wzrost sięgał 25 proc. Wartość transakcji już w połowie miesiąca była większa niż wynik za cały listopad 2019. Finalnie liczba transakcji na koniec miesiąca była o 88 proc. większa niż rok wcześniej, a łączna sprzedaż w listopadzie zamknęła się wynikiem niemal dwukrotnie wyższym (93 proc.).


27 listopada, czyli podczas Black Friday 2020 kupujący złożyli w sklepach Shoper 154 proc. więcej zamówień, a ich wartość była o 161 proc. większa niż w poprzedni piątek 20 listopada.

Ten dzień na platformie Shoper przebił zarówno rekord pod względem łącznej wartości sprzedaży 14 kwietnia jak i zakończył się o 53 proc. lepszym wynikiem niż Black Friday 2019.

Tradycyjnie w czarnopiątkowych zakupach dominowały dwie branże sklepów – “Zdrowie i uroda” oraz “Ubrania” wygenerowały w sumie 43 proc. wszystkich transakcji zrealizowanych tego dnia. Pierwsza piątka branż z najwyższą sprzedażą również wyglądała podobnie jak przed rokiem były to: Zdrowie i uroda, Dom i ogród, Odzież, Elektronika, Dziecko.

Jednocześnie w statystykach z tegorocznego Black Friday widać małe zmiany trendów. Udział branży odzieżowej oraz elektroniki użytkowej w ogólnej liczbie zamówień i sprzedaży wygenerowanych w sklepach Shoper w porównaniu do 2019 roku spadł o kilka punktów procentowych.

Kategorie sklepów z największym wzrostem sprzedaży podczas Black Friday 2020 
w porównaniu z Black Friday 2019 r.
Delikatesy (art. spożywcze)+162 proc.
Książki i multimedia+147 proc.
Komputery+108 proc.

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
01.12.2020

Wyniki Black Friday 2020 na platformie Shoper

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Artykuł
17.11.2020

Black Friday 2019 – jak było? Dane podaje IdoSell oraz Shoper

Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę