Taśma firmowa z logo i adresem sklepu internetowego a wysyłka Pocztą Polską

Marketing w e-commerce
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Pod jednym z naszych poradników z poprzedniego tygodnia, tj. Taśma firmowa, katalogi, wizytówki, ulotki. Czy sklep internetowy powinien w nie zainwestować?, pojawił się komentarz jednego z Czytelników odnośnie problemów z nadaniem paczek oznaczonych taśmą firmową poprzez Pocztę Polską S.A. Postanowiliśmy skontaktować się z rzecznikiem firmy i dowiedzieć się, jakie są możliwości przedsiębiorców w tym zakresie.

Nasz Czytelnik (pozdrawiamy!) zamieścił wczoraj następujące pytanie:

„Witam.
A jak ma się taśma firnowa do realizowania przesyłek za pośrednictwem Poczty Polskiej?
Otóż dwa tygodnie temu wysyłałem 5 paczek za pośrednictwem Poczty Polskiej i do zapakowania użyłem firmowej taśmy na której było widoczne logo i strona www firmy…
Szanowna Pani z okienka kazała mi usunąć znaki reklamowe z taśmy np. zamalować je, tłumaczyła się że nie może z godnie z polityką Poczty Polskiej przyjąć takich paczek, gdyż taśma jest formą reklamy.
Po tej akcji zabrałem paczki i pojechałem do innego urzędu pocztowego i taka sama sytuacja mnie spotkała.

Toteż czy poczta ma jakieś prawa aby odmówić przesłania takich paczek? A może miałem pecha i to był tylko kaprys Pań z w dwóch różnych placówek?”

 
Oczywiście nie bylibyśmy sobą, gdybyśmy nie zapytali oficjalnym kanałem, jak wygląda polityka Poczty Polskiej w tej sprawie? Dlaczego sprzedawcy, którzy prowadzą sprzedaż wysyłkową i korzystają z usług państwowego przewoźnika, nie mogą oznaczać przesyłek własnym logotypem?

Dzisiaj wszystkie wątpliwości w tym zakresie rozwiał Zbigniew Baranowski, Rzecznik Prasowy Poczty Polskiej SA, który wyjaśnił:
 

Zgodnie z regulaminami usług jest to możliwe.

Poniżej przesyłam zapisy regulaminów dla przesyłek Multipaczka, Pocztex, Przesyłka Biznesowa, E-przesyłka:

(…)
Na opakowaniu przesyłki nadawca może umieścić dane adresowe (zgodne z danymi podanymi na nalepce adresowej) oraz własne: odciski pieczęci firmowych, taśmy samoprzylepne, nalepki, napisy i rysunki o charakterze informacyjnym lub reklamowym (np. logo firmy) pod warunkiem, że:
1) nie utrudniają odczytania adresu ani umieszczenia nalepek, napisów lub pieczęci pocztowych,
2) nie są podobne do znaczków pocztowych i innych znaków opłaty oraz odcisków pieczęci pocztowych lub maszyn do frankowania, stosowanych zarówno przez Pocztę Polską S.A., jak i przez innych operatorów,
3) nie zawierają znamion korespondencji pisemnej, a w szczególności nie wskazują na sposób postępowania z przesyłką przy jej przemieszczaniu i doręczaniu, z zastrzeżeniem § 25,
4) ich treść i wizerunek nie są zabronione prawem.

(…)
Stosowanie przez nadawcę na opakowaniu przesyłki taśm samoprzylepnych, nalepek i napisów wskazujących na sposób postępowania z przesyłką przy jej przemieszczaniu i doręczeniu jest możliwe wyłącznie w przypadku zlecenia realizacji usług dodatkowych takich jak np.: „Ostrożnie”, „Potwierdzenie odbioru”, „Sprawdzenie zawartości”, „Wartość”.

 
Z kolei w regulaminie paczki pocztowej krajowej (link do źródła) czytamy, że:
 
regulamin-poczty1
regulamin-poczty2
 
Jeżeli zatem spotka Was sytuacja opisana przez naszego Czytelnika, to twardo powołujcie się na regulamin Poczty Polskie j S.A. i śmiało wysyłajcie swoje paczki.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.12.2023

Jak niebanalnie prezentować produkty e-commerce w social mediach?

Maciej Sowa

Maciej Sowa

Specjalista ds. marketingu
agencjakuznia.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę