Co tak naprawdę wpływa na wybór naszego sklepu przez kupujących? Cena? Jakość obsługi? Może szybkość dostawy? Można przezornie odpowiedzieć, że decyzje będą tak różne, jak różni są poszczególni klienci… Dzięki wynikom badań przeprowadzanych przez wyspecjalizowane firmy można jednak szybciej znaleźć odpowiedź na pytanie: „Co przyciąga klienta do naszego sklepu?”.
Według informacji opublikowanych przez The Boston Consulting Group, cena ciągle jest ważniejsza, niż szybkość dostawy produktu. Okazuje się, że tylko 9% amerykańskich konsumentów decyduje się na zakup produktu, jeśli dostawa dobędzie się tego samego dnia. To bardzo niewiele. Wystarczy to porównać z innymi odpowiedziami, z których wynika, że aż 74% kupujących przekonuje bezpłatna dostawa, 50% niska cena produktu, 25% bezpieczna strona.
Opisywane badania były przeprowadzone na grupie 1500 osób w listopadzie 2012 roku.
Przy okazji badań wyszło, że dużo klientów zwraca uwagę na „dostawę tego samego dnia”, ale nadal nie jest to główny czynnik, który przyciąga kupujących. Nie wydaje się jednak aby ta usługa przyniosła ogromne zyski sprzedawcom czy przewoźnikom. Ten sceptycyzm potwierdza analityk z RSR Research LLC – Paula Rosenblum „Z usługi skorzysta się wtedy, gdy jesteśmy np. w podróży służbowej i zapomnieliśmy czegoś lub gdy zniszczy się nam jakiś produkt.”.
Co wpływa na wybór produktu z dostawą tego samego dnia? 51% ankietowanych odpowiada, że skuszą się na taką opcję, jeśli muszą zakupić prezent w ostatniej chwili. 43% odpowiada, że zdecydują się na taki zakup, jeśli okaże się, że nie mają czasu zrobić standardowych zakupów, 30% gdy po prostu nie chce iść do sklepu, 24% gdy jest bardzo podekscytowanych nowym produktem, a 10% gdy chce wypróbować produkt, który zobaczyli w Internecie.
Na zakończenie aż 53% ankietowanych wybiera najtańszą lub bezpłatną formę dostawy.
Więcej o wynikach badania możecie przeczytać tutaj.