Święta w branży e-commerce – jak skutecznie wykorzystać landing page?

Strategia marketingowa
Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

Święta za pasem, więc internauci coraz częściej szukają specjalnych ofert w sklepach internetowych. Landing page jest jednym z najlepszych rozwiązań do zaprezentowania oferty świątecznej, a tym samym do zbierania leadów czy nawet pozyskania klientów.

Brzmi świetnie, ale na ich promocję trzeba poświęcić nieco czasu, dlatego rozpoczęcie tworzenia efektywnej strony z ofertą świąteczną w tym momencie może nie zakończyć się sukcesem. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby powoli zacząć planować strony docelowe z ofertami sezonowymi czy związane z innymi ważnymi okazjami.

Dzięki zoptymalizowanej stronie docelowej, zbierzesz informacje o klientach i stworzysz osobną przestrzeń dla nadchodzących ofert. Dodatkowo, pozyskasz uwagę klientów szukających sezonowych okazji, co z kolei może przełożyć się na wzrost sprzedaży. Jak stworzyć landing page, który zatrzyma klientów na dłużej, szczególnie w gorącym okresie zakupowym?

Cel landing page

Na początku wyznacz cel – to najważniejsze w tworzeniu skutecznej strony docelowej. Pamiętaj, że landing page powinien realizować tylko jeden cel, zanim więc przystąpisz do projektowania, zastanów się czy będzie to sprzedaż danego produktu czy np. zapisanie się do newslettera. Stwórz więc stronę, która będzie zawierać najważniejsze słowa kluczowe związane z twoim biznesem i sezonem świątecznym i jednocześnie będzie wartościowa dla użytkownika. Możesz też rozważyć stworzenie osobnego landing page’a dla

  • nowych użytkowników (wówczas posortuj produkty od najpopularniejszych i np. umieść banner z informacją o darmowej wysyłce)
  • i osobnego dla powracających (stwórz ofertę na bazie najczęściej wyszukiwanych przez nich słów kluczowych – np. zaproponuj zniżkę na wybrane produkty, najczęściej oglądane przez daną grupę).

Co dalej?

Skąd użytkownik dowie się o ofercie specjalnej? Jak przekierować ruch na landing page? Poza działaniami SEM, podlinkuj w swoim sklepie do bestsellerów, wyślij newsletter o specjalnej ofercie świątecznej, ale nie zapomnij też o umieszczeniu na stronie bannera, przekierowującego ruch na stronę docelową. Jednym z najlepszych sposobów na osiągnięcie sukcesu dzięki landing page w e-commerce jest kierowanie grup odbiorców np. z odpowiednich stron produktowych.

Pomyśl nad sposobem pokazania twojej oferty jako coś wyjątkowego, na co warto nawet chwilę poczekać. Możesz np. umieścić na stronie informację (licznik), że tylko przez X dni dostępna będzie bezpłatna wysyłka lub, że za 2 dni uruchomiona zostanie specjalna zniżka na wybrane produkty albo rozpocznie się sprzedaż.

1

Przykład: Avocode

Zadbaj o content

1. Nagłówek

Jeśli udało Ci się zainteresować odbiorcę reklamą czy innymi treściami odsyłającymi na dany landing page, zrób wszystko, aby nadal utrzymać jego zainteresowanie. Stwórz odpowiedni, przyciągający uwagę nagłówek. Jest on równie ważny dla osoby odwiedzającej twoją stronę, jak i dla robotów Google’a. To jeden z najważniejszych elementów twojej strony. Musi być mocno związany z treścią, która przekierowała odbiorcę na tę stronę. Powiedz, co użytkownik na niej znajdzie, ale nie wyolbrzymiaj i nie składaj obietnic bez pokrycia. Jeśli mowa o prezencie czy promocji świątecznej, użyj w nagłówku właśnie tych słów.

Przykładowo, jeśli w reklamie wspominasz o zniżce ze specjalnym kodem, klient po kliknięciu w reklamę, w górnej części strony powinien od razu otrzymać potwierdzenie, że trafił na odpowiednią stronę. Nagłówek może wówczas brzmieć: Wpisz kod xyz w koszyku zamówienia i oszczędź do 50%!. Pod spodem może znaleźć się dopisek: Promocja obowiązuje do 30 grudnia.

W takiej sytuacji klient otrzymuje jasny komunikat o promocji i wie co powinien zrobić, aby otrzymać zniżkę.

2. Treść na stronie

Pozostałe treści powinny nieść jasne komunikaty dla odbiorcy i muszą być pisane prostym językiem, zrozumiałym dla każdego. Poprowadź użytkownika płynnie po stronie, pokaż zalety danego produktu, spraw, aby mógł zwizualizować sobie sytuację, w której dany produkt jest dla niego najlepszym rozwiązaniem.

Wspomnij też o nadchodzących ofertach specjalnych czy innych produktach, objętych np. świąteczną promocją. Pozostając przy świętach – pokaż, że dany produkt jest idealnym prezentem, możesz też zamieścić krótki poradnik z najlepszymi prezentami pod choinkę. Daj odbiorcom wartość – dzięki unikalnym treściom i trafionym pomysłom pozostaną dłużej na twojej stronie i, być może, kupią dany produkt. Okres świąteczny to doskonały czas na pokazanie nowego produktu. Osoby szukające prezentu, najczęściej chcą dać bliskim coś wyjątkowego, więc wykorzystanie landing page’a do zaprezentowania go może okazać się strzałem w dziesiątkę.

Tworząc treści pomyśl o zbudowaniu historii. W nagłówku powiedz o wyjątkowości produktu, w kolejnej sekcji pokaż jego zalety i korzyści związane z jego użytkowaniem, a na końcu wywołaj w odbiorcy potrzebę zakupu. Używaj słów nacechowanych emocjonalnie, buduj cały czas aurę wyjątkowości, daj jasną odpowiedź, co można zyskać, kupując właśnie ten produkt.

3. Call To Action

Niezbędne jest więc umieszczenie na stronie przycisków z hasłami zachęcającymi do wykonania danej akcji. CTA powinny być proste: kup teraz, pobierz poradnik, zapisz się do newslettera. Ponownie – nie komplikuj!

Zanim treść pojawi się na stronie, sprawdź ją dokładnie pod kątem błędów ortograficznych, gramatycznych czy językowych i zadbaj o spójność pisowni. Nie zapomnij też o wysokiej jakości zdjęciach dopasowanych do tekstów. Użyj kolorów i grafik związanych z danym sezonem czy okazją, ale nie przesadź z ich liczbą.

Jak zatrzymać klienta?

Przede wszystkim nie utrudniaj, zaprojektuj jak najłatwiejszą ścieżkę składania zamówienia. Nie każ użytkownikowi klikać w kilka przycisków i wypełniać kilka formularzy, zanim otrzyma to, co zostało mu obiecane w nagłówku. Jeśli mowa o sklepie internetowym, użytkownik już po jednym kliknięciu pod produktem powinien być przekierowany do formularza zamówienia.

Upewnij się, że użytkownik może z łatwością poruszać się po stronie, usuń wszystkie zbędne treści. Nie ma jednej zasady co do długości landing page’a. Ważne jednak, aby znalazły się na nim wszystkie informacje, które przekonają odbiorcę do wykonania danej akcji.

O czym jeszcze warto pamiętać?

  • Wszystkie oferty i promocje umieść w widocznym miejscu, aby klient dokładnie wiedział za co płaci.
  • Zoptymalizuj stronę pod urządzenia mobilne – zapewne słyszałeś o tym nie raz, ale to prawda – użytkownicy coraz częściej z nich korzystają podczas zakupów.
  • Możesz też dodać przyciski ułatwiające dzielenie się twoją stroną w mediach społecznościowych – to dodatkowa promocja twojej oferty.

Jaki landing page wybrać?

Znasz już zasady tworzenia strony docelowej, czas więc na wybór tej najbardziej dopasowanej do twojego celu. Warto mieć na uwadze, że nie wszystkie działania za każdym razem dają identyczne efekty. Dobrym rozwiązaniem jest przeprowadzenie testów i sprawdzenie, jaki rodzaj landing page’a sprawdza się najlepiej dla twoich produktów czy usług. Jedni uzyskają wyższy wskaźnik konwersji poprzez przekierowanie ruchu na stronę z daną kategorią produktów, inni na stronę konkretnej rzeczy, a jeszcze inni na stronę ze specjalną ofertą.

Przygotowując sezonową obniżkę czy specjalną ofertę, możesz zdecydować się na jedno z najczęściej stosowanych rozwiązań:

Strona z kategorią produktów. To nic innego jak strona z listą produktów, które przypisane są do danej kategorii. Możesz przekierować do niej, gdy np. oferujesz zniżkę na wszystkie kurtki zimowe. Warto odesłać ruch również do innych sekcji na stronie i porównać, które z nich wiążą się z wyższą konwersją (przykład: San Francisco Music Box Company).

2

Strona z konkretnym produktem. Na tej stronie użytkownik znajdzie szczegółowe informacje o produkcie czy usłudze. To właśnie w to miejsce trafia użytkownik, klikając w dany produkt na stronie z wybraną kategorią. Oprócz dokładnego opisu i szczegółowych zdjęć, umieść na stronie również odnośniki do innych, podobnych produktów.

3

Długi landing page skoncentrowany na danym produkcie czy usłudze. Jest to jedna z lepszych form strony docelowej, bowiem pozwala na opowiedzenie historii i pokazanie wszystkich korzyści produktu. Odbiorca może całkowicie identyfikować się z tym co oferujesz, zwizualizować sytuację, w której korzysta z danej rzeczy, co ostatecznie wzmaga w nim coraz większą chęć zakupu. Im więcej informacji, tym lepiej (przykład: Golflinkd).

4

Strona z ofertą specjalną. Osobny landing page z ofertą specjalną może okazać się świetnym wsparciem twojej kampanii marketingowej. Pokazanie w jednym miejscu wszystkich rzeczy objętych daną promocją, jest wygodne dla potencjalnego klienta. Dodatkowo, to dobry sposób na zachęcenie użytkowników do sprawdzenia oferty, która jest aktualna tylko w danym okresie. Jeśli promocja dotyczy świąt, możesz dodać na stronie elementy graficzne, pasujące do okoliczności (przykład: Curt’s Special Recpie).

5

Mini-strona z linią produktów. Klienci, przeglądający sklep internetowy, czasem szukają wyłącznie produktów danej linii czy marki. Ułatwisz dzięki temu odbiorcom porównanie podobnych produktów różnych marek w jednym miejscu.

Klasyczna strona do generowania leadów. To szczególnie dobre rozwiązanie, jeśli oferujesz do pobrania kupon zniżkowy czy e-book z pomysłami na świąteczny prezent (przykład: stickermule).

6

Podsumowanie

Powyższe praktyki dotyczą nie tylko stron z ofertami świątecznymi, można je bowiem zastosować przy innych sezonowych okazjach. Szczególnie jeśli zależy ci na tym, aby strona pojawiła się wysoko w wynikach wyszukiwania, powinna być uruchomiona przez co najmniej 6-10 tygodni. Nawet jeśli twoja firma nie oferuje sezonowych produktów czy specjalnych zniżek, możesz dodać do świątecznej oferty swoje aktualne propozycje. Testuj różne rozwiązania i przekonaj się, co w twoim biznesie działa najlepiej.

sandra-wrobel-koniorAutorką powyższego poradnika jest Sandra Wróbel-Konior, Content Creator w Dajemyslowo.com – od kilku lat związana z marketingiem internetowym, doświadczenie zdobywała w agencjach interaktywnych, mediach internetowych i tradycyjnych. Dziennikarka z zawodu, internetowy wyjadacz z zamiłowania. Miłośniczka content marketingu, nowych technologii i trendów pojawiających się znienacka.

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
19.04.2022

Czy specjalny hosting WooCommerce ma sens?

Artur Pajkert

Artur Pajkert

Head of Marketing
cyberfolks.pl

Artykuł
22.02.2022

Sprzedaż online - e-sklep czy social media?

Adrianna Szałańska

Adrianna Szałańska

Social media & relations expert
cyberfolks.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę