Recenzja poradnika „E-mail marketing w sklepie internetowym”

Strategia marketingowa
Ekomercyjnie

Marcin A. Dobkowski

Jeszcze nie pisarz, a już krytyk – powiedział Brom, spluwając z pogardą.
„Zdrowie Aleksa księgowego”

Nie chciałbym, aby ktokolwiek spluwał w moją stronę z pogardą! Dlatego jak ognia unikam recenzowania cudzej twórczości. W przypadku „E-mail marketing w sklepie internetowym” postanowiłem zrobić wyjątek. I to nawet pomimo tego, że znam autorów!

Zdecydowałem się, gdyż na jednym z forów branżowych przeczytałem bardzo niepochlebną wypowiedź na temat tego e-booka. Pan Wszystkowiedzący swój przydługi wywód podsumował „Wszystko to wiedziałem, robiłem i nic nie dawało. Szkoda kasy na wypociny pseudoekspertów”. Na marginesie szacunek za skromność dla tego Pana, bo patrząc na jego sklep nie wpadłbym jak rozległą posiada wiedzę.

Nagle poczułem się jak skończony głupiec, gdyż przed przeczytaniem nie wiedziałem wszystkiego. Ba, po przeczytaniu książki szybko wprowadziłem ponad 20 większych i mniejszych zmian w tym, co robiliśmy w zakresie e-mail marketingu w naszych sklepach, choć wcześniej miałem wrażenie, że ten sposób promocji działa całkiem dobrze.

Efekty było widać już przy pierwszym mailingu. Współczynnik otwarć skoczył o 47%, a przejść do sklepu o 34%. Zakładając, że 34% zysku z tego newslettera zawdzięczam zmianom wprowadzonym dzięki lekturze „E-mail marketing w sklepie internetowym” to mój wydatek zwrócił się już ponad 10 razy. Po pierwszej wysyłce!

Prowadząc księgarnię mam praktycznie darmowy dostęp do całej literatury fachowej. Czytam więc sporo książek „biznesowych”. Mogę Was zapewnić, że niewiele pozycji zaoferuje Wam tak wiele praktycznej wiedzy. Moja rada, lepiej przez tydzień jeździć brudnym samochodem i kupić tego e-booka, niż mieć czysty samochód i tracić zyski, które mógł Wam przynieść prawidłowo prowadzony e-mail marketing.

* Właścicieli innych księgarń internetowych proszę o uznanie tej recenzji za stronniczą i nie kupowanie, oraz nie stosowanie skutecznego e-mail marketingu w swoim biznesie.


Autorem powyższego tekstu jest Marcin A. Dobkowski – absolwent prawa na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. W latach 2003-2008 prezes zarządu Browar Fortuna sp. z o.o. – członek BCC i SRB. Od 2008 roku interim menedżer specjalizujący się w zarządzaniu kryzysowym. Właściciel Genius Creations, współwłaściciel Madbooks.pl i Bookiatryk.pl.

Ebook kosztuje 19,99 zł i jest dostępny w najpopularniejszych formatach charakterystycznych dla publikacji internetowych: PDF, ePub i Mobi. Całość jest dostępna do kupienia na stronie http://sklep.ekomercyjnie.pl/ ».

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
19.04.2022

Czy specjalny hosting WooCommerce ma sens?

Artur Pajkert

Artur Pajkert

Head of Marketing
cyberfolks.pl

Artykuł
22.02.2022

Sprzedaż online - e-sklep czy social media?

Adrianna Szałańska

Adrianna Szałańska

Social media & relations expert
cyberfolks.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę