Dzień Darmowej Dostawy 2017 odbędzie się w tym roku 5 grudnia. To właśnie tego dnia, klienci będą mogli zrobić zakupy w e-sklepach i nie zapłacą za wysyłkę towarów. Jak co roku zapraszamy sklepy wzięcia udziału w naszej akcji. Dołączenie jest bezpłatne. Sklepy można dodawać bezpośrednio na stronie Dnia Darmowej Dostawy. O tym, dlaczego warto dołączyć do akcji oraz jak się na nią przygotować przeczytacie poniżej.
Czym jest Dzień Darmowej Dostawy
Nazwa akcji jednoznacznie wskazuje na charakter promocji. DDD zwyczajowo przypada na pierwszy poniedziałek po Czarnym Piątku. Black Friday to amerykańska tradycja, która od kilku lat z powodzeniem przeniosła się także na Polski rynek i przyciąga duży ruch w sklepach zarówno stacjonarnych jak i internetowych. Dzień Darmowej Dostawy to z kolei duża szansa na zwiększenie wartości koszyka w Twoim sklepie (na konferencji eDelivery 2016 podano, że darmowa wysyłka w branży FMCG podnosi wartość koszyka aż o 20%).
Dlaczego warto brać w nim udział?
Data Dnia Darmowej Dostawy przypadająca na 5 grudnia sprawia, że rzesza klientów decyduje się wtedy na przedświąteczne zakupy. Z badania IQS przeprowadzonego na zlecenie firmy Wyjątkowy Prezent, że co czwarty Polak prezenty kupuje właśnie online i przeciętnie wydaje na nie około 300zł, a co piąty rodak wyda na nie aż 1000zł. Warto więc postarać się, żeby pieniądze te zostały właśnie w Twoim portfelu. Biorąc pod uwagę kwoty istnieje niewielka szansa (a z pewnością mniejsza, niż w pozostałe okresy w roku), że wartość koszyka będzie niższa niż koszt dostawy.
Dane liczbowe
Z badań konsumenckich przeprowadzonych w 2016 przez blip.pl wynika, że aż 65% Polaków podczas robienia zakupów przedświątecznych online korzysta z różnych promocji i kuponów rabatowych, a jednym z trzech najważniejszych czynników wpływających na decyzję zakupu jest czas i cena dostawy produktów. Łącząc te informacje, nie dziwią wskazania raportu z Dnia Darmowej Dostawy z 2015roku, z których wynika, że standardowy ruch na stronach biorących w nich udział sięgał nawet 500%, a ilość zamówień zwiększała się nawet 200%. Znacząco większych się także wskaźnik konwersji stanowiący o tym ile wizyt na stronie zakończyło się ostatecznie zakupem. Dodatkowo, ponad 70% przedsiębiorców było nie tylko zadowolonych z udziału w Dniu Darmowej Dostawy, ale także deklarowało udział w kolejnych edycjach.
Czego nie robić przed i w czasie Dnia Darmowej Dostawy
Przede wszystkim – nie zawyżać cen rekompensując sobie tym samym koszty wysyłki. Wprawne oko klientów z pewnością to wyłapie i szybko opuści Twoją stronę w poszukiwaniu korzystniejszej ceny. Ponad wszystko – nie łamać danej klientowi obietnicy. Kiedy już zdecydujesz się na wzięcie udziału w tej akcji promocyjnej – dostawa po prostu musi być darmowa!
Jak się przygotować technicznie?
Pierwszym etapem przygotowań powinno być „sprawdzenie własnego podwórka” – czyli dopięcie wszystkich spraw technicznych. Twój serwer musi być przygotowany na większe obciążenie i działać bez zarzutu. Pamiętaj, że ograniczone czasowo akcje promocyjne sprzyjają niecierpliwości klientów, którzy dręczy „uciekający czas” i zrezygnują z zakupów, jeśli z ich etapów coś nie zadziała. Ponadto, ważna jest także jak najlepsza obsługa klienta ze strony sklepu. Prawdopodobnie potrzebować będziesz większej ilości doradców lub pracowników w biurze telefonicznej obsługi klienta, jeśli takie prowadzisz. Dzień Darmowej Dostawy może okazać się prawdziwym sprawdzianem Twojej firmy i w żadnym wypadku nie możesz pozwolić sobie na obniżenie jakości usług. Licz się także z tym, że większa sprzedaż to także większa ilość wysyłek, więc prawdziwy młyn może zacząć się następnego dnia, kiedy wszystkie produkty będzie trzeba przygotować do dostarczenia. Klienci nie będą wyrozumiale patrzeć na przeciągający się czas dostawy.
Jak przygotować klientów?
Dobra promocja to klucz do sukcesu podczas Dnia Darmowej Dostawy – klienci muszą o nim wiedzieć. Po pierwsze zadbaj o swoich subskrybentów i wykorzystaj media społecznościowe, aby poinformować swoją grupę docelową. Wykorzystaj portale publikujące tabele, które sklepy biorą udział w Dniu Darmowej Dostawy. Możesz także zgłosić nieodpłatnie swój sklep do udziału w Dniu Darmowej Dostawy 2017 organizowanego przez eKomercyjnie Sp. z o.o. – akceptując regulamin i wypełniając obowiązki oraz ogólne postanowienia akcji, możesz liczyć na publikację logo na głównej stronie Dnia Darmowej Dostawy. Co więcej, organizator zobowiązuje się do dołożenia wszelkich starań w celu jak najlepszego wypromowania Akcji wśród konsumentów zainteresowanych zakupami w internecie (w tym publikacje w mediach tradycyjnych i elektronicznych).
Dzień Darmowej Dostawy to z pewnością spora szansa dla większości sklepów. Pamiętaj jednak o dokładnej, chłodnej kalkulacji. Przeanalizuj wartość swoich produktów i ich relacje do cen wysyłek. Odpowiednie przygotowanie, analiza oraz obserwacja konkurencji pozwoli Ci na uniknięcie niepotrzebnych błędów i zwiększenie swoich zysków – być może, dzięki nienagannej obsłudze, uda Ci się także zdobyć nowych, lojalnych klientów.
Dzień Darmowej Dostawy 2017
Celem Dnia Darmowej Dostawy jest zachęcenie jak największej liczby klientów do zrobienia zakupów w sieci. Darmowa dostawa ma przekonać klientów, którzy do tej pory nie zamawiali w sieci, ale także dotrzeć do tych, którzy kupują często i szukają promocji i okazji.
Warto wspomnieć, że zapisanie sklepu do akcji jest zupełnie darmowe. To nasz pomysł na to, żeby rynek e-handlu rósł w szybszym tempie. Na prośby sklepów możliwość odpłatnego wyróżnienia sklepu na stronie głównej i liście kategorii, w której się znajduje (tylko dla zainteresowanych – to opcja dodatkowa, płatna i nie jest konieczna, aby wziąć udział w akcji).
Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy zainteresowane dołączeniem do grona partnerów Dnia Darmowej Dostawy 2017. Wszystkie pytania prosimy kierować na adres dawid.marut@ekomercyjnie.pl
Partnerami tegorocznej edycji są: Brand24, Furgonetka.pl, SMSAPI, UNIFIEDFACTORY, RAJAPACK, Przelewy24, SKY-SHOP.pl, Ceneo.pl, Shoper, Globkurier.pl , TopOnline, OKTAWAVE, Raiffeisen POLBANK, Paczka w Ruchu oraz CoffeeDesk.pl