Prognozy na tegoroczny sezon zakupów online według Adobe

Marketing w e-commerce
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Adobe co jakiś czas wypuszcza ciekawe materiały na temat e-commerce. Pod koniec października pojawiła się publikacja dotycząca przewidywań tego, jak będzie wyglądała końcówka 2020 roku w sprzedaży online. Według autorów materiałów, sezon zakupów świątecznych w tym roku zaczął się wcześniej (patrząc na Prime Day 2020 Amazon widać, że faktycznie tak jest).

Kluczowe wnioski i przemyślenia z tego artykułu są następujące:

1. COVID-19 przełoży się na dalszy szybki wzrost zakupów online

Prognozy mówią, że będzie to od 33 do nawet 47% wzrostu sprzedaży w czwartym kwartale.

2. Wysyłki, a raczej dostarczalność paczek będą miały kluczowe znaczenie

Niektórzy przewoźnicy zapowiadali już we wrześniu, że może być problem z doręczeniami u nich i rozładowanie „górki” zajmie dłużej niż rok temu.

3. Black Friday może przebić Cyber Monday

Adobe przewiduje, że sprzedaż podczas Black Friday 2020 w USA może przekroczyć 10 miliardów dolarów i że ten dzień może wyprzedzić Cyber Monday.

Do tej pory było odwrotnie, co pokazuje choćby ten wykres:

4. Model „Kup online, odbierz w sklepie / punkcie” będzie dalej szybko się rozpowszechniał

Kiedy uderzyła pierwsza fala pandemii, zakupy w tym sposobie dostawy wzrosły o 120% rok do roku. Analitycy sugerują powtórkę z rozrywki.

5. Więcej osób zostanie w domach, zakupy na urządzeniach mobilnych ciągle będą zyskiwać popularność

Prognozy mówią o tym, że 42% klientów zrobi tegoroczne zakupy świąteczne online korzystając ze smartphone’ów.

6. Wyszukiwarki internetowe przyciągną najwięcej ruchu do sklepów

46,5% – taki ma być udział wyszukiwarek w przyciąganiu klientów do e-sklepów w USA w ostatnim kwartale.


PS. Zdecydowanie w tym roku rób zakupy w trybie incognito :)

Więcej informacji na temat Prognozy na sezon zakupów online 2020 według Adobe znajdziesz tutaj:

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.12.2023

Jak niebanalnie prezentować produkty e-commerce w social mediach?

Maciej Sowa

Maciej Sowa

Specjalista ds. marketingu
agencjakuznia.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę