Adobe co jakiś czas wypuszcza ciekawe materiały na temat e-commerce. Pod koniec października pojawiła się publikacja dotycząca przewidywań tego, jak będzie wyglądała końcówka 2020 roku w sprzedaży online. Według autorów materiałów, sezon zakupów świątecznych w tym roku zaczął się wcześniej (patrząc na Prime Day 2020 Amazon widać, że faktycznie tak jest).
Kluczowe wnioski i przemyślenia z tego artykułu są następujące:
1. COVID-19 przełoży się na dalszy szybki wzrost zakupów online
Prognozy mówią, że będzie to od 33 do nawet 47% wzrostu sprzedaży w czwartym kwartale.
2. Wysyłki, a raczej dostarczalność paczek będą miały kluczowe znaczenie
Niektórzy przewoźnicy zapowiadali już we wrześniu, że może być problem z doręczeniami u nich i rozładowanie „górki” zajmie dłużej niż rok temu.
3. Black Friday może przebić Cyber Monday
Adobe przewiduje, że sprzedaż podczas Black Friday 2020 w USA może przekroczyć 10 miliardów dolarów i że ten dzień może wyprzedzić Cyber Monday.
Do tej pory było odwrotnie, co pokazuje choćby ten wykres:
4. Model „Kup online, odbierz w sklepie / punkcie” będzie dalej szybko się rozpowszechniał
Kiedy uderzyła pierwsza fala pandemii, zakupy w tym sposobie dostawy wzrosły o 120% rok do roku. Analitycy sugerują powtórkę z rozrywki.
5. Więcej osób zostanie w domach, zakupy na urządzeniach mobilnych ciągle będą zyskiwać popularność
Prognozy mówią o tym, że 42% klientów zrobi tegoroczne zakupy świąteczne online korzystając ze smartphone’ów.
6. Wyszukiwarki internetowe przyciągną najwięcej ruchu do sklepów
46,5% – taki ma być udział wyszukiwarek w przyciąganiu klientów do e-sklepów w USA w ostatnim kwartale.
PS. Zdecydowanie w tym roku rób zakupy w trybie incognito :)
Więcej informacji na temat Prognozy na sezon zakupów online 2020 według Adobe znajdziesz tutaj: