Premiera Raportu Brandly360: „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta?”

Marketing w e-commerce
Ekomercyjnie

Ekomercyjny news

News

raport cx

Spis treści:

  1. Technologia i innowacja a CX: wsparcie czy przeszkoda?
  2. Co wpływa na doświadczenia Klienta, czyli Brandly360 odsłania nowe kulisy rynku e-commerce
  3. Strategia CX
  4. Jak wygrać na cyfrowej półce (digital shelf)?
  5. Raport współtworzą
  6. O Brandly360

Syntetyczne ujęcie, czym jest dziś doświadczenie Klienta w e-commerce i co je definiuje, ocena rynku e-commerce, wizje rozwoju branży e-handlu, trendy związane z CX, optymalizacją w obszarze digital shelf, innowacją i technologią — to wszystko zawiera premierowy Raport Brandly360: „Trendy Customer Experience. Rewolucja czy ewolucja doświadczeń Klienta?”. Ekomercyjnie jest patronem medialnym materiału, który współtworzą:

  • Mobile Institute (realizacja),
  • e-Izba Gospodarki Elektronicznej (partner merytoryczny),
  • Magazyn Forbes (Główny Patron Medialny) oraz opiniotwórcze media.

Technologia i innowacja a CX: wsparcie czy przeszkoda?

Raport Brandly360 poddał analizie preferencje Konsumentów. Zbadano oczekiwania dotyczące architektury sklepów, logistyki, płatności oraz wykorzystywania technologii w procesach zamówień i ich realizacji. Respondenci zwrócili uwagę na funkcjonalność zapamiętywania koszyka i fakt, że wiele e-commerców tego nie oferuje. Jak widać w materiale, najstarsi, jak i najmłodsi klienci życzą sobie, aby koszyk był pamiętany przez miesiąc (odpowiednio 45% i 42%) lub nawet dłużej (18% i 14%). Old Milenials z kolei pragnie, aby koszyk z zawartością był dostępny przez 24h. Jakie zależności to implikuje? I czy wprowadzenie samej funkcjonalności rozwiąże problem? Jak się okazuje, niektórzy Internauci i tak nie kupią, mimo że zapełnią swój wirtualny kosz. Zenialsi np. czekają na środki na zakup. Jak wygląda to przez pryzmat innych pokoleń oraz kupujących wg różnych styli: utylitarnie, hurtowo, przyjemnościowo, pragmatycznie, ostrożnie i świadomie? Odpowiedzi znajdują się w publikacji. Mając na uwadze, że CX to dynamiczna kategoria, analiza nie pomija też aspektu ceny i występowania promocji jako czynników sprzężonych z CX. A e-commerce to złożona układanka i na ten kształt ma wpływ wiele zmiennych. Dlatego Brandly360 w analizie dotyka także takich obszarów, jak:

  • AI i rozwój technologii,
  • innowacje w obsłudze Klienta (VR, AR, Internet rzeczy, blockchain, zakupy głosowe),
  • personalizacja i dostarczenie wysoce indywidualnych odczuć,
  • wrażliwość cenowa generacji,
  • oferta i jej optymalna ekspozycja.

Optyka konsumentów i perspektywa liderów e-commerce wyznaczają rytm publikacji.

Co wpływa na doświadczenia Klienta, czyli Brandly360 odsłania nowe kulisy rynku e-commerce

Jak pokazuje Raport Brandly360 dotyczący CX, konsumenci podczas zakupów online nie zawsze są zadowoleni, zdarza się, że się denerwują. Negatywne uczucia towarzyszą aż co 5 ankietowanemu. W ślad za publikacją: Najczęściej niechęć do sklepu odczuwają osoby, które kupują rozważnie, ostrożnie, ale także hurtowo (czyli co jakiś czas, ale dużo) i sprytnie (czyli poszukując okazji optymalnych ofert). Materiał pokazuje, że e-commerce może te szczególne potrzeby zaadresować także, biorąc pod uwagę preferencje kupujących pokoleń. Jak się okazuje, zdenerwowanie sięga prawie do 3 osobę w wieku 18-27 lat (przedstawiciela Pokolenia Zet), a także reprezentanta Pokolenia X (osoby w wieku 49-58 lat). Dane te wskazują, jak wiele jest do poprawy, zwłaszcza że negatywne odczucia są ściśle skorelowane z kategorią lojalności konsumenckiej. A nawet z samym porzuceniem e-sprzedawcy. Raport Brandly360 ukazuje bowiem, 17% e-klientów, którzy poczuli się źle w procesie zakupowym, nie skorzysta ponownie z oferty tego dostawcy. Ma to swoje szerokie przełożenie, bo — jak pokazuje raport — bardzo ciepłymi uczuciami (wg metodologii NPS) e-commerce obdarza jedynie co 5 konsument. W tej grupie krytycy stanowią aż 21%. Jak zatem zadbać o Klienta i sprawić, aby interakcja ze sklepem była odczytana jako pozytywna?

Inspiracji dostarcza raport, który można pobrać tutaj: https://brandly360.com/pl/raport-trendy-cx/.

Strategia CX?

zdjęcie promujące

Znamienne także, że wdrażanie CX to filozofia, iteracyjne działanie, taktyka długofalowa. CX pozostaje też najważniejszym czynnikiem sukcesu, impulsem do rozwoju firm. Według 72% menedżerów i dyrektorów pracujących w e-commerce, wprowadzenie i aktywne utrzymanie filozofii Customer Experience (CX) w organizacji stanowi kluczową strategię wpływającą na budowanie i utrzymanie lojalności klientów. Inwestowanie w CX jest widoczne także w wynikach finansowych — 67% respondentów, że prowadzi to do zwiększenia sprzedaży. Ważna jest jednak stała, dokładna analiza zachowań klientów. Management, pytany w badaniu o rolę customer experience, wskazuje, że odpowiedzialność za wdrażanie CX w firmie powinna być idealnie rozłożona na jak największą liczbę pracowników. To zdanie podziela aż 67% dyrektorów e-commerce.

Jak wygrać na cyfrowej półce (digital shelf)?

Brandly360 jako dostawca rozwiązań do zarządzania cyfrową półką, w swoich codziennych działaniach zorientowanych na e-commerce, zwraca uwagę na konieczność kompleksowego monitorowania digital shelf. Raport wnosi głos do tej dyskusji. Jak pokazuje publikacja — Polacy wybierając konkretny produkt, przywiązują znaczenie do takich elementów, jak CX, UX i digital shelf. One bowiem tworzą zbiór cyfrowych doświadczeń, z których korzystają konsumenci, aby znaleźć, zgłębić istotę, porównać i kupić produkty. 56% menedżerów zadeklarowało, że zna pojęcie digital shelf i identyfikuje je jako e-półkę sklepową, obejmującą całościową obecność produktu w Internecie. W tym kontekście raport pozostaje syntetyczną i wartościową w podejściu analizą skierowaną także do producentów, którzy — przy wykorzystaniu narzędzi monitorujących, optymalizujących oraz kompleksowo optymalizujących zawartość digital shelf — mogą mieć wpływ na charakterystykę produktu. Niewątpliwie jednak, aby zachęcić do zakupu produktów kupowanych regularnie, należy (poza oferowaniem odpowiedniego asortymentu i promocji) zadbać o dobre zdjęcia i opisy produktów, umożliwić wyszukiwanie i porównywanie według wielu cech, wyświetlać opinie i pozwalać na filtrowanie, i wyszukiwanie według tych najlepszych. A w kontekście realizacyjnym digital shelf może ten proces aktywnie wspierać. 72% menedżerów wytypowało zarządzanie opisami produktów jako element budowania przewagi konkurencyjnej, a 61% respondentów, dyrektorów e-commerce ceni sobie prezentację produktów w obszarze digital shelf w czołowych miejscach. Te elementy mogą stanowić cenny impuls do rozwoju w aspekcie obecności marek w omnichannel.

zdjęcie promocyjne 2

Raport Brandly360 dostarczy inspiracji, pozostając holistycznym, przekrojowym kompendium wiedzy. Bądź gotowy do zbudowania przewagi konkurencyjnej w obszarze digital shelf dzięki CX. Zapraszamy do zapoznania się z treścią.

Raport można pobrać tutaj: https://brandly360.com/pl/raport-trendy-cx/

Brandly360 wsparli:

Główny Patron medialny: Forbes.

Realizacja: Mobile Institute, Patronat merytoryczny: e-Izba Gospodarki Elektronicznej.

Patroni medialni: Customer Experience Manager, ekomercyjnie, Express Biznesu, Portal Flexi, Marketing Przy Kawie, Sprawny Marketing, Warto Znać

Partnerzy: Zaufane


O Brandly360

Brandly360 to unikalne, kompleksowe rozwiązanie do zarządzania cyfrową półką (digital shelf). Produkt dostarcza rozwiązań kompleksowo analizujących rozmaite aspekty cyfrowej półki (digital shelf), na którą składają się m.in.: monitoring cen i dostępności produktów, jakość treści związanej z produktem w e-commerce, ocena sentymentu i poszczególnych opinii o produktach. Rozwiązanie weryfikuje także działania promocyjne marki w sklepach internetowych, umożliwiając najbardziej efektywne pozycjonowanie wśród konkurencji. Celem Brandly360 jest nieustanne dostarczanie klientom danych najwyższej jakości, które pomogą im podejmować właściwe decyzje biznesowe.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę