Pod koniec lutego po raz pierwszy napisaliśmy o serwisie Pinterest.com i jego zastosowaniu w branży e-commerce (czytaj: Czy Pinterest odmieni rynek e-commerce?). Do pełni szczęścia brakowało jedynie liczb potwierdzających przypuszczenia marketerów. Na ujawnienie danych zdecydował się zachodni serwis Boticca.com i okazało się, że w jego przypadku Pinterest jest skuteczniejszy w sprzedaży, niż Facebook.
Boticca.com to witryna sprzedażowa, w której swoje towary (biżuteria, moda) wystawia ponad 260 projektantów z 40 krajów. W dniach 15 marca – 15 kwietnia właściciele strony przeanalizowali skuteczność pozyskiwania klientów via Facebooka oraz Pinterest (na podstawie próby 100 tys. użytkowników, po 50 tys. z każdego źródła).
Okazało się, że:
- użytkownicy Pinteresta wydają więcej niż Facebookowicze (180 USD vs. 85 USD)!
- Pinterest miał wpływ na 10% transakcji wygenerowanych w sprawdzanym okresie, a Facebook „tylko” na 7%
- osoby z Pinteresta spędziły na stronie Boticca.com o 65% mniej czasu, niż użytkownicy z Facebooka
- konwersja z Pinterest była najniższa ze wszystkich metod promocji używanych przez serwis.
Wyniki badania zaprezentowano też w formie infografiki:
To wszystko pokazuje, że Pinterest.com może być idealnym źródłem pozyskiwania klientów w branży e-commerce. Pomimo tego, że osoby przechodzące za pośrednictwem tego serwisu spędzały na stronie mniej czasu, to jednak zostawiły w biznesie więcej pieniędzy, niż użytkownicy z Facebooka.
Nie można jednak zapominać o specyfice branży – produkty z Boticca.com wydają się być wręcz stworzone dla takich miejsc, jak Pinterest (duże zdjęcia, przewaga kobiet wśród użytkowników). Gdyby sklep oferował np. telewizory LCD to dane byłyby zupełnie inne:)
Co sądzicie o wynikach Boticca.com? Myślicie o tym, żeby sprawdzić Pinterest w swoim sklepie czy to raczej ciągle „zabawa” zachodnich użytkowników?
Źródło: Boticca.com blog (link)