Platforma sklepowa, która po każdym złożonym zamówieniu pakuje je i wysyła do klienta. Automatycznie, bez angażowania sprzedawcy. Taka wizja funkcjonowała dotychczas wyłącznie w sferze marzeń e-przedsiębiorców. Teraz się to zmienia – platforma Shoplo.com właśnie ogłosiła wprowadzenie w Polsce fulfillmentu. Usługa jest już dostępna pod adresem: http://fulfillment.shoplo.com/.
Fulfillment czyli wygoda i prostota
Na czym w zasadzie polega fulfillment? Jest to wyręczenie e-sklepów z większości procesów związanych z logistyką w ecommerce. E-przedsiębiorca wysyła swoje produkty do Shoplo, a platforma przechowuje je w bezpiecznym magazynie.
Gdy tylko w sklepie zostaje złożone zamówienie, pracownicy Shoplo przygotowują produkt do wysyłki, pakują go i przekazują firmie kurierskiej, która dostarcza go bezpośrednio do klienta. W ten sposób, właściciel e-sklepu nie musi zajmować się zarówno logistyką, jak i magazynowaniem produktów.
Od początku istnienia Shoplo naszym celem było umożliwienie sprzedaży w Internecie osobom zupełnie poczatkującym. Najpierw, zdjęliśmy z użytkowników wszelkie sprawy techniczne – od stworzenia strony, po kwestie związane z hostingiem, domeną etc. Z czasem okazało się jednak, że dla wielu e-przedsiębiorców problematyczne jest także magazynowanie produktów i ich wysyłka do klientów. Postanowiliśmy więc wyjść im naprzeciw i jeszcze bardziej ułatwić sprzedaż online. Stąd też wprowadzenie Fulfillmentu na Shoplo – mówi Patryk Pawlikowski, CEO Shoplo.com.
E-commerce dla każdego
Dzięki Shoplo Fulfillment e-handel rzeczywiście jest dużo prostszy – jedyne, co pozostaje po stronie sprzedawcy to założenie sklepu, wprowadzenie produktów i ich promocja. W ten sposób, ecommerce staje się dostępny także dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę w handlu. I o to chodziło – dodaje Pawlikowski. Wraz z rozwojem ecommerce, coraz więcej ludzi chce sprzedawać online – często są to na przykład młode matki zajmujące się hand-made’m, czy nastolatkowie projektujący odzież. Takie osoby nie mają doświadczenia w ehandlu, a tym bardziej w logistyce – potrzebują więc maksymalnie prostych narzędzi, aby móc oszczędzić czas i skupić się na tym, co kochają robić – a więc na wytwarzaniu swoich produktów, a nie na przygotowywaniu i wysyłaniu paczek.
Dlaczego warto?
Shoplo Fulfillment to nie tylko prostota i zdjęcie części obowiązków z e-przedsiębiorców. To także ogromna oszczędność czasu i, co ważne, pieniędzy. Wykorzystując efekt skali, platforma wynegocjowała specjalne stawki u firm kurierskich, co umożliwiło wyeliminowanie kosztów konfekcji. Dzięki temu, usługa jest teraz dostępna także dla małych podmiotów, a nie jak dotychczas dla największych graczy na rynku – ceny pakietów zaczynają się bowiem już od 100 zł miesięcznie.
Wprowadzenie usługi przez Shoplo.com wydaje się idealnie wpisywać w jej dotychczasowy wizerunek – platforma została wyróżniona w 2013 roku statuetką Ekomers w kategorii Innowacja Roku i była nominowana przez The Next Web w kategorii Startup roku 2013. Jak zapowiada Pawlikowski, to nie koniec nowości przewidywanych na 2014 rok – Jeszcze w tym roku planujemy rozbudować Shoplo o kolejne narzędzia, które sprawią, że ecommerce będzie jeszcze prostszy i przyjemniejszy.
Aby dowiedzieć się więcej na temat Shoplo Fulfillment wejdź na http://fulfillment.shoplo.com
Źródło: informacja prasowa