Najlepsza rzecz, jaką możesz przygotować dla swojego e-biznesu na poniedziałek

Marketing w e-commerce
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Niezależnie od tego, czy prowadzisz sklep internetowy z produktami tradycyjnymi, sprzedajesz ebooki czy kursy online, jest jedna rzecz, którą powinieneś robić co poniedziałek (a nawet częściej, jak pokazują dane). Otóż powinieneś na jutro przygotować i wysłać e-mail do swoich odbiorców.

How simple and cool is that?


„OMG, dlaczego e-mail, to jest takie nudne i męczące w opracowaniu”.

Ano właśnie dlatego:

  • Według danych OptinMonster (link), e-mail jest pierwszą rzeczą sprawdzoną przez użytkowników z samego rana. Przed social media czy newsami ze świata.
  • Według Mailchimp (link), branża e-commerce ma średni open rate (współczynnik otwarć wiadomości) na poziomie 15.68%, a kliknięcia 2.01%. Przy liście składającej się z 1000 odbiorców to zatem 20 potencjalnych klientów na Twoje produkty w zamian za robotę z wysyłką. Lepiej mieć 20 więcej potencjalnych klientów, czy żadnego?
  • Odbiorcy newslettera wydają statystyczne 138% więcej, niż inni klienci.

Co ciekawe, informacje z raportu Not Another State of Marketing od HubSpot (link, link) pokazują dane płynące z rynku, od osób zajmujących się marketingiem i sprzedażą. Czytamy w nich, że:

  • 35% marketingowców wysyła aż 3-5 wiadomości tygodniowo do swoich odbiorców.
  • 78% marketingowców widzi stały wzrost zainteresowania e-mailami w ostatnim miesiącach.

Nie zapomnij tutaj o optymalizacji e-maila do urządzeń mobilnych – według statystyk, 42.3% użytkowników kasuje je od razu jeżeli nie są dostosowane do mobile.


Nie będę spamował moich użytkowników 3-5 razy tygodniowo. Wszyscy wypiszą się z mojej listy mailingowej!

Czy choć raz w głowie kiedykolwiek zakiełkowała taka myśl? W mojej wiele razy. Przy innych okazjach słyszałem to również z ust innych osób zajmujących się promocją e-biznesu.

Gdy jednak zapytałem, czy ktoś zna taki przypadek, że WSZYSCY klienci wypisali się z konkretnej listy e-mailowej, to odpowiedź była zawsze taka sama: „nie, nie znam takiego przypadku”.

Dlaczego zatem obawiasz się, że przytrafi się to właśnie Tobie?

Z wypisami będzie raczej tak, że z tej opcji skorzystają te osoby, które i tak są już gotowe do zrobienia tego kroku, tylko z jakiegoś powodu jeszcze tego nie zrobiły. Twoja lista zmniejszy się, ale raczej o pojedyncze procenty, a nie dziesiątki procent. Sprawdź, przetestuj na sobie.


Nie wysłałem żadnego maila od miesięcy, teraz mam ich wysyłać 3-5 tygodniowo?!

Hej, jedziemy tym samym pociągiem i płyniemy tą samą łódką.

Ja też nie wysłałem żadnego e-maila w eKomercyjnie od wielu miesięcy.

Teraz będę wysyłał ich więcej i testował wiele różnych rzeczy (w końcu moje pisanie nie może pójść na marne!).

W skrócie: mam tak samo, jak Ty. W kupie raźniej :)


Ale ja dopiero rozpocząłem zbierać listę i jeszcze nic nie wysłałem!

W tej sytuacji zamiast kampanii przypominającej o swoim istnieniu, wysyłasz bardzo fajną wiadomość powitalną – przypominasz kim jesteś, czego odbiorca może spodziewać na Twojej liście (co będziesz mu dostarczać) i jak często planujesz się z nim komunikować.

Taką kampanię będę wysyłał teraz w IMKER.

Więc znów – mam tak samo jak Ty.


Dlaczego wysyłać maila w poniedziałek?

Wtorek też jest dobry. Ogólnie, poniedziałek i wtorek = największa aktywność osób w Internecie (godziny wieczorne szczególnie), co pokazują dane chociażby GetResponse:

2020 rok wywraca trochę e-commerce do góry nogami (lub przyspiesza – jak wolisz) –  osobiście widzę też dużą aktywność w różnych sklepach w niedzielę, więc te informacje są sprzed pandemii, ale ciągle i tak najlepsze jakie mamy.


Dalej nie przekonałeś mnie do wysyłki e-maila!

Nie jestem wyrocznią, nie wszyscy muszą się ze mną zgadzać. Możesz spokojnie zająć się „ogarnianiem zamówień z weekendu” i przez pozostałą część tygodnia zastanawiać się, dlaczego masz ich tak mało. Ja zabieram się do pisania i wysłania jutro kampanii.


A może jednak przekonam?

Sprawdzisz, czy dowiozłem swoje plany, jeżeli:

  1. 📩 zapiszesz się do newslettera IMKER » i
  2. 📩 zapisz się do newslettera eKomercyjnie ».

Od razu zobaczysz, jak napisałem te e-maile i będziesz miał materiał do przerobienia dla siebie na przyszły tydzień (jeżeli teraz się nie wyrobisz). How simple and cool is that?

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę