Milion odbiorców newslettera i ponad 37% open rate – jak to zrobić?

Marketing w e-commerce
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Czy olbrzymia lista odbiorców newslettera to Święty Graal działalności w Internecie? Nawet jeżeli nie, to z pewnością pomaga w osiąganiu zakładanych celów.

James Clear, autor bestsellerowego poradnika Atomic Habits (polecam! link) pochwalił się na Twitterze, że liczba odbiorców jego newslettera przekroczyła właśnie okrągły milion. Średni współczynnik otwarć (open rate) wysyłanych wiadomości przekracza zaś 37%. To naprawdę imponujące wyniki.


 


James Clear pisze swój The 3-2-1 Newsletter od 2012 roku. Jak sam przyznaje, już wtedy myślał, że blogowanie i newslettery są na „topie”, a taki moment wcale nie nadszedł.

Milion odbiorców to okazja to 30 mln kontaktów z odbiorcami jeżeli będziemy im wysyłać codziennie maile. W e-commerce taka możliwość byłaby znakomitą przewagą konkurencyjną. Gdy dodamy do tego zaangażowanie na wysokim poziomie, to byłby to składnik idealny.


Taki rezultat z pewnością jest do osiągnięcia także w Polsce. Z posiadanych przeze mnie informacji wynika, że np. Michał Szafrański z bloga Jak Oszczędzać Pieniądze (i autor bestsellerowej książki Finansowy Ninja) ma na swoich listach ok. 200 tys. subskrybentów.


Jak zdobyć milion odbiorców newslettera? James Clear miał na to bardzo prosty sposób opisany przez Davida Perella. Oto on:

  1. Pisz dwa artykuły tygodniowo przez minimum kilka lat.
  2. Spraw, aby zapis na Twoją liste mailingową był maksymalnie prosty i żeby Twoi Czytelnicy nie mieli z tym żadnych problemów.
  3. Słuchaj feedbacku od odbiorców i zamień to w świetnie napisaną książkę.

Widzisz, jakie to proste? 😅


Zacznij dzisiaj, nie będzie lepszego momentu. Przede mną również daleka droga (6500 odbiorców na ten moment…).

A jeżeli nie znasz jeszcze newslettera Jamesa Cleara, to polecam Ci się do niego zapisać.

A potem do newslettera eKomercyjnie.pl :)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.12.2023

Jak niebanalnie prezentować produkty e-commerce w social mediach?

Maciej Sowa

Maciej Sowa

Specjalista ds. marketingu
agencjakuznia.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę