Pozycjonowanie naturalne (SEO) i płatna reklama w wyszukiwarkach (SEM) to jedne z najczęściej stosowanych sposobów promocji sklepu internetowego. Zazwyczaj e-sprzedawcy zlecają te działania zewnętrznym podmiotom i interesują ich tylko efekty. Moim zdaniem warto przynajmniej w podstawowym zakresie wiedzieć, czym zajmują się firmy dbające o marketing naszego sklepu w wyszukiwarkach.
Świetnym sposobem na uzupełnienie swojej wiedzy z zakresu SEO/SEM będzie lektura opublikowanego kilka dni temu raportu „Marketing w wyszukiwarkach”, który opracowała redakcja serwisu Interaktywnie.com.
W przygotowanym materiale znajdziemy odpowiedzi na większość pytań, które pojawiają w momencie rozpoczynania współpracy z firmami/osobami zajmującymi się pozycjonowaniem i reklamami w wyszukiwarkach (od wyjaśnienia, kiedy takie działania mają sens, przez zarysowanie kosztów, aż do sposobów obliczania zwrotu z inwestycji w tę formę promocji).
Warto poświęcić swój czas na zapoznanie się z raportem (całość liczy 90 stron) i później spróbować wynegocjować niewielki rabat za brak konieczności żmudnej edukacji nowego klienta :-)