Kupony rabatowe napędzają e-handel

Strategia marketingowa
Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Blisko 14 milionów złotych wyniesie w 2012 roku wartość ze sprzedaży za pośrednictwem kuponów rabatowych w Polsce. Szacuje się, że analogiczna wartość w Stanach Zjednoczonych, kolebce kuponów rabatowych, sięgnie aż 62 miliardów złotych. Skala tych kwot jest dowodem na to, że konsumenci nadal najchętniej sięgają po zakupy po promocyjnych cenach, coraz śmielej korzystając z ofert obniżających zakup produktów i usług dostępnych w Internecie.

Jak wynika z badania „Monitor Promocji 2012”, przeprowadzonego przez Monitor Promocji ARC Rynek i Opinia, aż 88 proc. konsumentów przy wyborze produktu w sklepie sugeruje się ofertą specjalną. Formą promocji, którą konsumenci wybierają najchętniej jest obniżenie ceny. Natomiast najpopularniejszym źródłem informacji na temat promocji jest Internet, gdzie za pomocą porównywarek cen produktów, czy serwisów oferujących kupony rabatowe i specjalne promocje, można znaleźć najbardziej atrakcyjne oferty agregowane w Sieci.

Amerykanie do kuponów rabatowych przekonali się już jakiś czas temu, co wpisuje się w trend rewolucji cyfrowej, jak i zmniejszania wydatków w obliczu widma przedłużającego się kolejnego kryzysu finansowego. Obecnie ponad 90 milionów dorosłych mieszkańców USA robiąc zakupy online korzysta z dostępnych na różnych portalach kuponów rabatowych. Polacy także nie widzą potrzeby w płaceniu całej wartości zamówienia, dostrzegając potencjał drzemiący w kuponach, oferujących zniżki w wysokości od kilku do kilkudziesięciu procent. Przewagą rynkową kuponów nad sezonowymi promocjami czy ofertami zakupów grupowych jest ich ciągła dostępność oraz faktyczne zapotrzebowanie na dany zakup. Kupujący, realizując swoje plany zakupowe, sprawdza na serwisach oferujących kupony rabatowe, czy posiadają aktualnie ofertę rabatu do interesującego go sklepu. Jeśli tak – kupujący pobiera z serwisu kod oferujący rabat, który wykorzystuje następnie w momencie płatności online.

„Polacy coraz chętniej sięgają po różnego rodzaju promocje oferowane na zakupy online, szczególnie po kupony rabatowe – obecnie korzysta z nich co trzeci polski internauta. Wśród głównych korzyści kuponów oferowanych przez CupoNation wymieniają ich dostępność, bogatą i przekrojową ofertę sklepów znajdujących się w serwisie, jasny i intuicyjny układ graficzny pomagający szybko i sprawnie poruszać się po serwisie. Od momentu wprowadzenia serwisu na polski rynek, czyli od września br., liczba użytkowników stale rośnie. Początkowo były to głównie kobiety, obecnie obserwujemy wzrost aktywności mężczyzn, którzy coraz chętniej sięgają po zakupy online z rabatem” – mówi Katarzyna Kazior, Dyrektor Zarządzająca w CupoNation.

Źródło: CupoNation

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę