Kiedy wysłać newsletter, aby uzyskać najlepsze efekty – badanie GetResponse [infografika]

Strategia marketingowa
Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Najlepsze wyniki newslettery osiągają w ciągu godziny po ich wysłaniu, emaile wysyłane wieczorem są otwierane najczęściej, a niedziela i piątek to dni, w których wiadomości osiągają najwyższy wskaźnik otwarć – wynika z badania przeprowadzonego przez ekspertów email marketingu z GetResponse.

Eksperci z GetResponse, największego w Polsce dostawcy usług email marketingowych, zbadali o której godzinie i w jakie dni tygodnia najlepiej wysyłać newslettery, aby uzyskiwać najwyższe wskaźniki skuteczności z prowadzonych kampanii email marketingowych. Przeanalizowane w tym celu zostało ponad 16 milionów wiadomości wysłanych przez polskich użytkowników GetResponse.

Wyniki badania wskazują, że najlepsze wyniki wiadomości osiągają w ciągu godziny po ich wysłaniu. W tym okresie otwieranych jest aż 22,6% wiadomości. A w kolejnych godzinach liczba otwieranych wiadomości systematycznie spada i w dwie godziny po wysłaniu oscyluje w granicach 6,2%, a w trzy godziny – 4,9%.

Wiadomości wysyłane w godzinach wieczornych osiągają najwyższe wskaźniki otwarć. W szczególności okres pomiędzy godziną 21.00 i 22.00. Wiadomości wysłane w tych godzinach uzyskały wskaźnik otwarć na poziomie 36,2%. Na wyróżnienie zasługuje również pora dnia w godzinach 19.00 i 20.00 – emaile wysłane w tych godzinach uzyskały wskaźnik otwarć na poziomie 26,5%.

Z kolei, odbiorcy najchętniej otwierają wiadomości w godzinach 11.00 – 12.00 oraz 16.00 – 17.00.

W przypadku dni tygodnia, najlepiej wysyłać newslettery w niedzielę. Wiadomości wysłane w tym dniu uzyskały najwyższy wskaźnik otwarć na poziomie 28,5%. Kolejnym dniem, z nieco gorszym wynikiem, jest piątek ze wskaźnikiem otwarć na poziomie 24%. Jest to jednocześnie dzień, w którym odbiorcy najczęściej rezygnują z subskrypcji. Natomiast, dniem, w który odbiorcy najchętniej otwierają newslettery jest czwartek.

“Wielu marketerów często zastanawia się kiedy wysłać newsletter, aby uzyskać najlepsze wyniki. Nasze badanie ma być dla nich małą podpowiedzią i wskazówką, którą mogą brać pod uwagę przy planowaniu kampanii email marketingowej. Analizując wyniki naszego badania warto zwrócić w szczególności uwagę na to, że zazwyczaj najwięcej emaili do przeczytania odbiorcy mają rano. Dlatego newslettery wysłane popołudniu mają większe szanse na to, że zostaną zauważone, otwarte i kliknięte”.
– komentuje wyniki badania Piotr Krupa, Koordynator ds. PR w GetResponse.

Źródło: GetResponse

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę