Jakie czynniki wpływają na decyzje zakupowe konsumentów na świecie?

Sprzedaż B2B
Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

75% amerykańskich e-konsumentów wskazało cenę, jako główny czynnik decydujący o wyborze zakupów online, podczas gdy średnia światowa wyniosła 61% – tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez japoński koncern Rakuten na ponad 5300 konsumentach z kilkunastu krajów świata.

Badanie przeprowadzone przez drugą co do wielkości firmę e-commerce w Azji, zawiera odpowiedzi konsumentów z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Austrii, Francji, Hiszpanii, Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Tajwanu, Japonii, Indonezji, Tajlandi i Malezji. Zaraz za ceną produktów, drugim najczęściej wskazywanym czynnikiem decydujących o wyborze konsumentów jest wiarygodność sprzedawcy – tak wskazało 49% respondentów, wśród których znalazło się 69% mieszkańców Indonezji, 65% Tajlandii oraz 45% konsumentów ze Stanów Zjednoczonych.

Przeczytaj też: Szybkość kontra cena, czyli co jest najważniejsze w sprzedaży internetowej?

Wśród kluczowych czynników wskazano również wiele opcji wysyłki (29% respondentów z badanych krajów), natomiast w Stanach Zjednoczonych tą odpowiedź zaznaczyło 33% pytanych. Ponadto, mieszkańcy USA są mniej zainteresowani różnymi opcjami płatności – 9% (średnia światowa 20%), jak również programami lojalnościowymi, takimi jak gromadzenie punktów podczas zakupów internetowych – 9%, w porównaniu z Japonią, gdzie programy te są najbardziej popularne – 29% (średnia światowa – 11%). Najmniej zainteresowani programami otrzymywania nagród za zbieranie punktów są konsumenci z Brazylii – tylko 5% zaznaczyło tą odpowiedź jako znaczący czynnik.

Jeśli chodzi o decyzje zakupowe konsumentów europejskich, to także cena prowadzi w rankingu decyzji zakupowych w Internecie (90,2% pytanych) – wyjątkiem są Niemcy, którzy na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo transakcji (93%). Europejczycy jako ważne czynniki wskazują również wiarygodność oferty (87,2%) i ochronę danych (84%). Jeśli chodzi o naszych rodaków, to oprócz ceny (91%) i bezpieczeństwa zakupów (89%), cenią sobie gwarancję zwrotu pieniędzy (87%), oraz szybką dostawę (85%). Ankietę przeprowadzono w 2012r. przez Trusted Shops wśród ponad 5000 respondentów – obywateli Polski, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec.

Źródło: Internet Retailer / Trusted Shops

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
01.01.2024

Q-commerce: rewolucja w szybkich dostawach

Miłosz Nowakowski

Miłosz Nowakowski

Sales Director
brandly360.com

Artykuł
25.12.2023

Dlaczego warto zadbać o jakość opisów w e-commerce? 5 niepodważalnych argumentów

Maciej Sowa

Maciej Sowa

Specjalista ds. marketingu
agencjakuznia.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę