75% amerykańskich e-konsumentów wskazało cenę, jako główny czynnik decydujący o wyborze zakupów online, podczas gdy średnia światowa wyniosła 61% – tak wynika z ankiety przeprowadzonej przez japoński koncern Rakuten na ponad 5300 konsumentach z kilkunastu krajów świata.
Badanie przeprowadzone przez drugą co do wielkości firmę e-commerce w Azji, zawiera odpowiedzi konsumentów z Wielkiej Brytanii, Niemiec, Austrii, Francji, Hiszpanii, Stanów Zjednoczonych, Brazylii, Tajwanu, Japonii, Indonezji, Tajlandi i Malezji. Zaraz za ceną produktów, drugim najczęściej wskazywanym czynnikiem decydujących o wyborze konsumentów jest wiarygodność sprzedawcy – tak wskazało 49% respondentów, wśród których znalazło się 69% mieszkańców Indonezji, 65% Tajlandii oraz 45% konsumentów ze Stanów Zjednoczonych.
Przeczytaj też: Szybkość kontra cena, czyli co jest najważniejsze w sprzedaży internetowej?
Wśród kluczowych czynników wskazano również wiele opcji wysyłki (29% respondentów z badanych krajów), natomiast w Stanach Zjednoczonych tą odpowiedź zaznaczyło 33% pytanych. Ponadto, mieszkańcy USA są mniej zainteresowani różnymi opcjami płatności – 9% (średnia światowa 20%), jak również programami lojalnościowymi, takimi jak gromadzenie punktów podczas zakupów internetowych – 9%, w porównaniu z Japonią, gdzie programy te są najbardziej popularne – 29% (średnia światowa – 11%). Najmniej zainteresowani programami otrzymywania nagród za zbieranie punktów są konsumenci z Brazylii – tylko 5% zaznaczyło tą odpowiedź jako znaczący czynnik.
Jeśli chodzi o decyzje zakupowe konsumentów europejskich, to także cena prowadzi w rankingu decyzji zakupowych w Internecie (90,2% pytanych) – wyjątkiem są Niemcy, którzy na pierwszym miejscu stawiają bezpieczeństwo transakcji (93%). Europejczycy jako ważne czynniki wskazują również wiarygodność oferty (87,2%) i ochronę danych (84%). Jeśli chodzi o naszych rodaków, to oprócz ceny (91%) i bezpieczeństwa zakupów (89%), cenią sobie gwarancję zwrotu pieniędzy (87%), oraz szybką dostawę (85%). Ankietę przeprowadzono w 2012r. przez Trusted Shops wśród ponad 5000 respondentów – obywateli Polski, Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Francji i Niemiec.
Źródło: Internet Retailer / Trusted Shops