Aż 83% badanych firm stosuje różne elementy kampanii e-mail marketingowych w promocji swojej marki w Internecie. Najwyższy poziom e-mail marketingu prezentują turystycznej – wynika z raportu „Stan e-mail marketingu w Polsce 2012” przygotowanego przez ekspertów z GetResponse (patronat medialny eKomercyjnie.pl).
Eksperci z GetResponse zbadali poziom zaawansowania i skuteczności e-mail marketingu w Polsce. W tym celu przeanalizowano 250 różnej wielkości firm z 15 branż. Ankieta dotyczyła takich elementów e-mail marketingu jak: budowa listy odbiorców, segmentacja, dostarczalność czy optymalizacja wysyłanych newsletterów.
Z badania wynika, że aż 83% badanych firm stosuje różne elementy kampanii e-mail marketingowych. Najwyższy poziom e-mail marketingu prezentują firmy z sektora średnich przedsiębiorstw (51-250 pracowników). Osiągnęły one ogólny wynik na poziomie 69%. Z kolei e-commerce oraz turystyka to branże, które najlepiej radzą sobie marketingu z wykorzystaniem wiadomości e-mail.
Wyniki badania wskazują na dużą polaryzację wykorzystywanych elementów i stosowanych praktyk. Można wśród nich wyróżnić narzędzia, które cieszą się dużą popularnością a także elementy, które niemal w ogóle nie są wykorzystywane.
Zdecydowana większość firm dużą uwagę przykłada do procesu budowania listy odbiorców (62%) oraz elementów związanych z dostarczalnością (75%). Natomiast dużo słabsze wyniki osiągnęły bardziej zaawansowane elementy kampanii e-mail marketingowych jak:
- umieszczanie formularza zapisu do newslettera na Facebooku (40%),
- wykorzystywanie kampanii reaktywacyjnych (36%) czy
- testowanie elementów wiadomości w testach A/B/X (45%).
„Trendy na polskim rynku są bardzo spójne z tym, co obserwujemy na rynku amerykańskim, a marketerzy zdają się mieć bardzo podobne wyzwania. Nadal blisko 20% firm ma problem ze skutecznym dostarczaniem wiadomości e-mail do odbiorców. Podobnie jest z bardziej zaawansowanymi taktykami pozwalającymi poprawić konwersję. Wiedza i czas implementacji odstraszają większość branż poza e-commerce oraz turystyką. Co ciekawe, branże, które inwestują zasoby w targetowanie komunikacji i lepsze dopasowanie treści, chwalą się największym zwrotem z prowadzonych działań e-mail marketingowych.” – komentuje wyniki raportu Maciej Ossowski, Dyrektor Działu Edukacji i Optymalizacji w GetResponse.
Badanie zostało przeprowadzone w okresie 16.02 – 05.03.2012 roku. Szczegółową analizę badania można znaleźć w raporcie „Stan e-mail marketingu w Polsce 2012”. Plik możecie pobrać TUTAJ.