Jak sprawdzić, czy zlecona kampania Google AdWords jest prowadzona optymalnie, a budżet wykorzystywany w sposób możliwie najbardziej efektywny? Agencja Sempai przygotowała ciekawą infografikę, w której przedstawiono poszczególne kroki, jakie należy wykonać, aby zwiększyć skuteczność działań reklamowych w wyszukiwarkach.
Optymalizacja w Google AdWords to ulepszanie bez końca. Poniższy schemat obrazuje co, gdzie i jak sprawdzać na swoim koncie, aby znaleźć braki i niewykorzystane możliwości kampanii pod kątem funkcjonalnym, jakościowym oraz efektywnościowym.
Funkcjonalność systemu AdWords rozwija się w błyskawicznym tempie, należy więc pamiętać o aktualizowaniu i rozbudowywaniu checklisty. W obecnej odsłonie zawarty jest stan możliwości na początek 2016 roku.
Schemat dedykowany jest najbardziej rozbudowanym kampaniom dla e-commerce, ale większość punktów (poza funkcjami dostępnymi tylko dla sklepów online, np. Google Merchant Center) znajduje zastosowanie dla każdej kampanii Google AdWords.
Zapraszamy do przejrzenia całej infografiki: