Jak zdobyć zaufanie Polaków kupujących w sieci?

Strategia marketingowa
Ekomercyjnie

Informacja prasowa

Najnowsze badania przeprowadzone przez instytut badania opinii publicznej Infas na zlecenie Trusted Shops, pokazują co oprócz ceny liczy się dla kupujących w sieci Polaków. Najwyżej w zestawieniu uplasowały się aspekty związane z bezpieczeństwem oraz gwarancja zwrotu pieniędzy w przypadku niedostarczenia przez sklep przesyłki.

Co liczy się dla Polaków?

Kupujący w sieci zapytani o znaczenie poszczególnych aspektów wpływających na ich decyzje o zakupie w danym sklepie oprócz ceny wskazywali na kryteria związane z bezpieczeństwem. I tak, dla Polaków, istotne znaczenie ma bezpieczeństwo zakupów – tak odpowiedziało prawie 90% konsumentów. Tuż zaraz uplasowała się gwarancja zwrotu pieniędzy z wynikiem 87%. Jest to rodzaj ochrony kupującego przed utratą pieniędzy w przypadku braku dostawy.

Opcję gwarancji zwrotu pieniędzy można zazwyczaj aktywować już w koszyku lub po złożeniu zamówienia. Kolejnym ważnym punktem dla kupujących są opinie o sklepie dotychczasowych klientów (72%). Warto zwrócić uwagę, że w Polsce rekomendacje mają większe znaczenie niż popularność marki sklepu (62%). Sugeruje to, że kupujący cenią sobie opinię innych na temat danego sklepu nawet jeśli jego marka nie jest rozpoznawalna. Co ciekawe, ocena sklepu przez innych klientów ma o 15% większe znaczenie niż średnia dla respondentów z pozostałych państw. Można więc pokusić się o stwierdzenie, że jest to cecha charakterystyczna kupujących w sieci Polaków. W dalszej kolejności ankietowani wymieniają takie udogodnienia jak szybka dostawa, obsługiwane sposoby płatności oraz darmowa dostawa.

Jak pokazują badania, kupujący w sieci najbardziej obawiają się, że stracą pieniądze jeśli sklep nie wywiąże się z umowy. Szukają więc rozwiązań, które eliminują to ryzyko takich jak gwarancja zwrotu pieniędzy.

„Trusted Shops uważnie bada i obserwuje trendy kształtujące się w poszczególnych krajach, aby móc lepiej wspierać działalność lokalnych e-biznesów. Jak pokazują statystyki kupujący potrzebują kompleksowego podejścia do bezpieczeństwa. Uzyskanie certyfikatu to krok w dobrym kierunku. Dla konsumentów bardzo ważne jest jednak zapewnienie pełnego bezpieczeństwa zakupów, czyli w tym przypadku znaku jakości zawierającego również gwarancję zwrotu pieniędzy. To sprawia, że zakupy w sieci są tak pewne jak kupowanie produktów w tradycyjnym sklepie” – komentuje wyniki Anna Rak, Country Manager, Trusted Shops.

W sondażu na temat decyzji zakupowych oraz zaufania do sklepów internetowych wzięło udział ponad 1000 internautów z Polski oraz 4000 osób reprezentujących kluczowe rynki europejskie – Niemcy, Francję, Hiszpanię i Wielką Brytanię. Respondentów pytano między innymi o częstotliwość zakupów oraz kryteria, jakimi kierują się podczas wyboru sklepu internetowego.

Źródło: Trusted Shops

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
23.11.2022

Recykling treści – praktyczne zalecenia i przykłady

Jan Kinal

Jan Kinal

CEO
setugo.pl

Artykuł
21.11.2022

Black Friday nie musi być black. Jak się do niego dobrze przygotować?

Magdalena Hajduga

Magdalena Hajduga

Head of Business Development
Apaczka.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę