Czy wiesz, że według badań Nielsena, 9/10 konsumentów ufa treściom generowanym przez zwykłych użytkowników bardziej niż tradycyjnym reklamom? A według TurnTo Network 90% konsumentów twierdzi, że User Generated Content ma większy wpływ na ich decyzje zakupowe niż promocyjne wiadomości e-mail czy wyniki wyszukiwania w wyszukiwarkach! Jeśli jeszcze nie wykorzystujesz UGC w swojej strategii e-commerce, to czas to nadrobić!
User Generated Content (UGC), nazywany także consumer-generated content, to najprościej mówiąc treści o Twojej marce generowane przez użytkowników/fanów/klientów w Internecie. Może to być post w social media, zdjęcie z produktem, recenzja na blogu, komentarz, opinia, wideo, podcast itd. Są to dobrowolne, autentyczne i nieodpłatne treści - nie mylić z influencer marketingiem.
Pamiętasz kampanię Coca-Cola #ShareaCoke i wprowadzenie do sklepów spersonalizowanych butelek z imionami? Coca-Cola udostępniła ponad pół miliona zdjęć za pomocą hashtagu #ShareACoke w pierwszym roku i zyskała blisko 25 mln nowych fanów na Facebooku. Powstało 235 tys. tweetów od 111 tys. fanów oraz sprzedała ponad 150 mln spersonalizowanych butelek. User Generated Content pomógł Coca-Cola zrealizować dwa cele – zwiększyć sprzedaż oraz wzmocnić więzi z klientami i przypomnieć o podstawowych wartościach marki związanych z dzieleniem się radością.
Dlaczego powinieneś wykorzystywać User Generated Content w swoim e-commerce?
Zanim pokażę Ci kilka przykładów, spójrz na te dane z opracowania firmy Tint: State of User-Generated Content 2022:
- 72% konsumentów uważa, że recenzje i opinie nadesłane przez klientów są bardziej wiarygodne niż marka opowiadająca o swoich produktach.
- 76% konsumentów kupiło wcześniej produkt z powodu czyjejś rekomendacji.
- 62% konsumentów twierdzi, że chętniej klikają w treści, takie jak reklamy, posty społecznościowe czy e-maile, które zawierają zdjęcia klientów, a nie formaty stworzone przez markę.
- 75% konsumentów twierdzi, że UGC sprawia, iż treść jest bardziej autentyczna.
- Korzystanie z treści generowanych przez użytkowników w reklamach w mediach społecznościowych może obniżyć koszt kliknięcia (CPC) nawet o 50% i 4-krotnie zwiększyć współczynnik klikalności.
- Współczynnik klikalności w e-mailach zawierających treści tworzone przez użytkowników wzrasta o około 73% i generuje więcej konwersji.
- 75% konsumentów twierdzi, że przed dokonaniem zakupu prawdopodobnie będzie szukać recenzji i referencji.
- 48% konsumentów twierdzi, że treści tworzone przez użytkowników to świetny sposób na odkrywanie nowych produktów.
Przykłady?
home&you - wykorzystuje zdjęcia fanów ze swoimi produktami do komunikacji i sprzedaży. Oznacza autora zdjęcia, stawiając tym samym klienta w centrum swojej uwagi.
Your KAYA – wykorzystuje opinie użytkowników o produktach nie tylko w codziennej komunikacji, ale także w kampaniach.
GoPro – od lat skutecznie wykorzystuje treści generowane przez użytkowników do napędzania nie tylko swojego kanału YouTube, ale także innych social mediów. Organizuje liczne wyzwania, udostępnia najlepsze filmy swoich klientów.
Artur Jabłoński – od lat wykorzystuje opinie uczestników swoich kursów online do komunikacji, sprzedaży i uwiarygadniani marki.
Jakie korzyści daje zatem User Generated Content?
- Wpływa na decyzje zakupowe i zwiększa konwersję.
- Działa jak social proof – autentyczny, społeczny dowód słuszności, że Twój produkt jest wart zakupu.
- Humanizuje marketing i zacieśnia więzi z Twoimi klientami, którzy stają się ambasadorami Twojej marki, lojalizuje!
- Zwiększa świadomość marki, wiarygodność, autentyczność i zaufanie.
- Generuje nowe pomysły do komunikacji, zwiększa zaangażowanie oraz Twoją widoczność w sieci, także w wyszukiwarkach.
Pamiętaj - People don’t trust marketers, they trust real people! Zacznij wdrażać User Generated Content do strategii Twojego e-commerce, bo nie ma dzisiaj lepszego narzędzia do budowania zaangażowania, lojalności klientów i autentyczności Twojej marki.