Jak urządzenia mobilne zmieniają e-commerce? – infografika

Sprzedaż B2B
Ekomercyjnie

eKomercyjnie.pl

To, że jesteśmy świadkami mobilnej rewolucji jest chyba oczywiste. Jakość oraz funkcjonalność sprzętu, którym się posługujemy na co dzień zaczyna przypominać gadżety z książek i filmów science-fiction. Często nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak wielki wpływ mają urządzenia mobilne na ogólnoświatowy rynek e-commerce. Możemy zweryfikować nasze przypuszczenia dzięki infografice, jaką udostępnił serwis KISSmetrics (link do źródła).

Oczywiście nadal największy ruch w e-commerce generują użytkownicy komputerów stacjonarnych. To praktycznie 80% wszystkich zakupów w sieci. Na pozostałe 20% składają się użytkownicy telefonów (14,6%) i tabletów (5,6%).

Jeśli porównamy ruch pod względem oprogramowania to bardzo łatwo zobaczyć, że w przypadku komputerów stacjonarnych króluje Windows, ale w przypadku tabletów i telefonów najwięcej użytkowników posiada urządzenia z iOS dostarczanym przez firme Apple. 95% tabletów oraz 72% telefonów działa na systemie „z jabłkiem”.

Przy obecnym skoku jakościowym, szacuje się, że już w 2013 roku może dojść do sytuacji, w której liczba kupujących poprzez urządzenia mobilne będzie równa tym, którzy nadal korzystają z komputerów stacjonarnych.

Z infografiki możemy się także dowiedzieć, że:

  • Sprzedaż poprzez urządzenia mobilne w 2012 wzrosła o 40% względem roku 2011.
  • Według PayPal wartość płatności wykonywanych przy pomocy tabletów i telefonów zwiększyła się prawie o 200% w zeszłym roku.
  • Jeśli porównamy ilość klientów, którzy robili zakupy w Internecie w „czarny piątek” to okaże się, że w 2012 ilość kupujących nie korzystających z komputerów stacjonarnych wzrosła o 166%.
  • Jeszcze warto zauważyć, że czas oczekiwania przez klienta na załadowanie strony jest większy na urządzeniach mobilnych, niż na komputerach stacjonarnych. Wynosi on 5 sekund dla tabletów i telefonów i 3 sekundy dla desktopów.
Zapraszam do przejrzenia całej infografiki poniżej:

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
01.01.2024

Q-commerce: rewolucja w szybkich dostawach

Miłosz Nowakowski

Miłosz Nowakowski

Sales Director
brandly360.com

Artykuł
25.12.2023

Dlaczego warto zadbać o jakość opisów w e-commerce? 5 niepodważalnych argumentów

Maciej Sowa

Maciej Sowa

Specjalista ds. marketingu
agencjakuznia.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę