Okres świąteczny w e-commerce. Jak sprzedać więcej przed świętami i w Nowym Roku?

Marketing w e-commerce
Matt Mortek

Matt Mortek

CTO
b2storefront.com

Zbliża się zima, a wraz z nią wszystkie wydarzenia związane z tym okresem. Wkrótce nadejdzie czas, aby wyjąć świąteczne ozdoby z pudełek i rozświetlić nasze domy i ulice milionami migających lampek. To tylko kwestia dni, zanim zobaczymy nowe witryny sklepowe i kawiarnie ozdobione świątecznymi akcesoriami. Jednak nasze zwyczaje zmieniły się w ostatnich latach i częściej zamiast szukać prezentów w sklepie, poszukamy ich w internecie. Jak najlepiej wykorzystać okres świąteczny 2022?

Dlaczego warto przygotować swój sklep internetowy na przedświąteczny szał zakupów?

Chociaż ludzie zmienili swoje nawyki wydawania pieniędzy podczas kryzysu, okres świąteczny zawsze był momentem, w którym ludzie są bardziej ekstrawaganccy ze swoimi pieniędzmi. Prawda jest taka, że chętnych do kupowania prezentów i ozdób choinkowych jest tyle samo, co kiedyś. Wielu z nich przestawiło się z zakupów tradycyjnych na zakupy online. Ta nisza to miejsce, w którym możesz się dopasować – a nie ma lepszego czasu na uzyskanie satysfakcjonującego zwrotu z inwestycji niż okres świąteczny.

Dlaczego sprzedaż i marketing online to filary świątecznej kampanii e-commerce?

Nic nie działa lepiej niż studium przypadku. Jak połączenie fenomenalnej kampanii marketingowej ze sklepem internetowym może zdziałać cuda dla Twojego biznesu?

Pingwiny w sieci

Minęło sześć lat od premiery ich kampanii Monty the Penguin, ale nadal jest to jedna z najbardziej pamiętnych reklam w historii marketingu świątecznego. Podstawą tego sukcesu był kompleksowy plan obejmujący wiele kanałów- czyli rozwiązanie omnichannel.

Chociaż John Lewis to głównie sklep stacjonarny, ma również stronę internetową do zakupów online. Firma wykorzystała Twittera do wywołania buzz marketingu i ogłoszenia premiery reklamy, która została wyznaczona na 6 listopada 2014 roku. Oficjalny hashtag #montythepinguin został użyty w 9,2 milionach postów na Instagramie i ponad 178 000 tweetów. Reklama pojawiła się w telewizji, ale linki do cyfrowej wersji zostały udostępnione w mediach społecznościowych, przekierowując użytkowników bezpośrednio do odpowiednich kanałów.

Jak to działało w przypadku sprzedaży? Sklep stworzył specjalne akcesoria z bohaterem nowej marki. Monty the Penguin szybko stał się najbardziej pożądaną zabawką w Wielkiej Brytanii, mimo że w oficjalnym sklepie kosztował 95 funtów. Później sprzedano go na eBayu za oszałamiającą cenę 500 funtów.

Kampania pomogła zwiększyć sprzedaż o 6,9% w porównaniu ze świętami 2013 roku. Połączenie tradycyjnych działań z promocją i sprzedażą online pozwoliło firmie John Lewis dotrzeć do szerszego grona odbiorców i zwiększyć przychody finansowe sklepu.

Szukaj inspiracji i poznawaj dobre praktyki

Jeśli masz już sklep internetowy - to super! Możesz skupić się na opracowaniu strategii i maksymalnym wykorzystaniu tego, co już masz. Ponieważ przełom listopada i grudnia to zawsze pracowity okres i wiele firm chce przebić się ze swoimi treściami, koszty promocji cyfrowej mogą być nieco wyższe niż zwykle. Dlatego tak ważne jest oszacowanie, ile czasu i pieniędzy możesz przeznaczyć na marketing. Skoncentruj się na realistycznych działaniach, które można wdrożyć i które zapewnią Ci satysfakcjonujący zwrot z inwestycji.

Poznaj rynek i dostosuj swoją strategię sprzedaży eCommerce

Według danych Google Trends zainteresowanie tematami świątecznymi zaczyna rosnąć od końca października i osiąga szczyt w drugiej połowie grudnia każdego roku. Aby właściwie zaplanować kampanię, powinna ona trwać znacznie dłużej niż sam okres świąteczny. Warto działać już teraz.

Zastanówmy się, co możesz zrobić, jeśli Twój sklep internetowy nie jest jeszcze gotowy, ale nadal chcesz mieć kawałek świątecznego tortu. Szczerze mówiąc, nigdy nie będzie odpowiedniego momentu, aby zacząć — więc nie wahaj się założyć swojej witryny eCommerce nawet w okresie dużego ruchu.

Oczywiście w idealnym świecie miałbyś nieskończone zasoby i czas na stworzenie sklepu internetowego, który przyciąga klientów, konwertuje i jest połączony z niesamowitą kampanią marketingową. Co jednak, jeśli rzeczywistość okaże się inna?

Po pierwsze – ulepszenie Twojego sklepu internetowego

Jeśli okaże się, że nie starczy czasu na dostosowanie sklepu internetowego rozbudowaną kampanią, nie martw się – wiele marek boryka się teraz z tym samym problemem. Możesz stworzyć atrakcyjną ofertę sprzedażową i wykonać podstawową reklamę cyfrową, która kosztuje mniej (i często jest skuteczniejsza) niż tradycyjne działania PR.

Pomyśl o tym sezonie jako o okazji do śledzenia działań konkurencji i przewidywania nadchodzących trendów. Kolejną dobrą praktyką jest tworzenie specjalnych landing pages i lead magnetów, które przekierowują Twoich klientów do odpowiednich miejsc za pomocą adresów URL.

Przyspiesz obsługę cyfrowego handlu detalicznego

Ostatnie wydarzenia zaskoczyły wielu właścicieli firm i przyspieszyły proces przenoszenia się do sieci. Ci, którzy prowadzili już kampanie digitalowe i sklepy e-commerce, byli o krok przed innymi.

Jednak Ty też możesz zdążyć przed sezonem. Jeśli chcesz zaoszczędzić czas i pieniądze, nadal możesz wybrać platformę hostingową, taką jak Shopify, BigCommerce lub Magento. Wybierając jeden z tych systemów, możesz później zintegrować go z platformą headless, aby uczynić ją bardziej spersonalizowaną i wykorzystać potencjał SEO Twojego sklepu.

Gdy już klient zostanie przyciągnięty przez Twoją ofertę i odwiedzi Twoją stronę internetową, powinieneś maksymalnie ułatwić proces zakupu. Nawet najlepsza reklama nie zadziała, jeśli strona ładuje się wolno lub podczas zakupów pojawiają się błędy. Twoja witryna może również pojawiać się niżej w wynikach wyszukiwania, ponieważ ograniczenie prędkości jest jednym z czynników nagradzanych przez roboty wyszukiwarek, takie jak Google.

Korzyści z tworzenia sklepu internetowego na święta

Bez względu na to, jak zmieniła się obecna rzeczywistość i rzuciła wyzwanie branży biznesowej, okres świąteczny to wciąż czas dla dużych wydatków. Aby zarobić na grudniowych zakupach, musisz pokazać swoim klientom, że sprostasz ich oczekiwaniom.

Ten moment jest jednym z najważniejszych w ciągu całego roku dla handlowców. Pamiętając, że wydarzenia ostatnich lat sprawiły, że wszyscy doceniliśmy znaczenie relacji społecznych, klienci mogą wydawać pieniądze na świąteczne towary, aby poczuć więź z bliskimi i okazać im wdzięczność.

Zapakuj swój sklep internetowy jak prezent

Bez względu na to, w jakim momencie znajduje się Twoja firma, możesz wziąć postęp we własne ręce, dostosowując i dodając zmiany za pomocą intuicyjnego systemu oprogramowania. Nie czekaj na Świętego Mikołaja - Zrób sobie prezent już dziś i zintegruj swój sklep internetowy z narzędziem optymalizacyjnym headless, aby zwiększyć sprzedaż.

Reklama

Przeczytaj również:

Artykuł
21.03.2023

Najlepsze przykłady skutecznych promocji dla e-commerce

Katarzyna Golubińska

Katarzyna Golubińska

Co-marketing & Partnerships Manager
voucherify.io

Artykuł
20.03.2023

Jak zaprojektować atrakcyjny i skuteczny program lojalnościowy?

Michał Sędzielewski

Michał Sędzielewski

CMO, Co-founder
voucherify.io

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę