Jak (i ile) inwestuje Amazon? Jakie „sekrety” wyjawił Jeff Bezos?

Platformy e-commerce
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

amazonPo tym jak 22 lipca świat obiegła informacja o tym, że Amazon.com przejął internetowy sklep z (głównie) obuwiem Zappos.com za niebagatelną kwotę około 928 milionów dolarów, w sieci pojawiło się bardzo ciekawa grafika, która ilustruje największe zakupy/inwestycje firmy Jeffa Bezosa od 1998 roku. Było ich całkiem sporo.

Wizualizację umieszczono na łamach zachodniego serwisu MeetTheBoss.com (link do dużej wersji). Łatwo z niej dostrzec, że Amazon niemal non-stop rozgląda się po rynku i wykłada wcale niemałe pieniądze na (lub w) podmioty, które skutecznie pomagają w umacnianiu jego pozycji lidera branży e-commerce na świecie.

amazoninvest

Wśród przejęć opisywanej firmy można wyróżnić kilka grup biznesów/serwisów:

  • bazy dla opisów produktów i opinii kupujących;
  • witryny z poradami dla potencjalnych klientów ;
  • pełnoprawne sklepy internetowe czy nawet
  • narzędzia do mierzenia ruchu/aktywności w sieci.

Grafika wywarła na mnie duże wrażenie, gdyż wcześniej nie wiedziałem o niemal kilkunastu inwestycjach Amazonu, jakie miały miejsce na przestrzeni ostatnich lat (nie były bowiem aż tak nagłaśniane jak kupno Zappos.com). Z pewnością warto przyjrzeć się temu, jak firma Bezosa wydaje pieniądze, aby ciągle być na najwyższym miejscu e-commerce’owego podium i skutecznie dystansować konkurencję.

W ramach uzupełnienia wpisu polecam również poniższy filmik. Szef Amazonu opowiada na nim kilka ciekawostek o początkach sklepu, a także wyjawia swoje „sekrety” na stworzenie firmy-lidera w swojej branży oraz komentuje przejęcie Zappos.com. Ciężko się oczywiście nie zgodzić z wymienionymi przez niego punktami:)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
14.12.2022

Na jakiej platformie założyć sklep internetowy? Porównanie rozwiązań

Łukasz Badziak

Łukasz Badziak

Content Marketing Specialist
cyberfolks.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę