Jak (i ile) inwestuje Amazon? Jakie „sekrety” wyjawił Jeff Bezos?

Platformy e-commerce
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

amazonPo tym jak 22 lipca świat obiegła informacja o tym, że Amazon.com przejął internetowy sklep z (głównie) obuwiem Zappos.com za niebagatelną kwotę około 928 milionów dolarów, w sieci pojawiło się bardzo ciekawa grafika, która ilustruje największe zakupy/inwestycje firmy Jeffa Bezosa od 1998 roku. Było ich całkiem sporo.

Wizualizację umieszczono na łamach zachodniego serwisu MeetTheBoss.com (link do dużej wersji). Łatwo z niej dostrzec, że Amazon niemal non-stop rozgląda się po rynku i wykłada wcale niemałe pieniądze na (lub w) podmioty, które skutecznie pomagają w umacnianiu jego pozycji lidera branży e-commerce na świecie.

amazoninvest

Wśród przejęć opisywanej firmy można wyróżnić kilka grup biznesów/serwisów:

  • bazy dla opisów produktów i opinii kupujących;
  • witryny z poradami dla potencjalnych klientów ;
  • pełnoprawne sklepy internetowe czy nawet
  • narzędzia do mierzenia ruchu/aktywności w sieci.

Grafika wywarła na mnie duże wrażenie, gdyż wcześniej nie wiedziałem o niemal kilkunastu inwestycjach Amazonu, jakie miały miejsce na przestrzeni ostatnich lat (nie były bowiem aż tak nagłaśniane jak kupno Zappos.com). Z pewnością warto przyjrzeć się temu, jak firma Bezosa wydaje pieniądze, aby ciągle być na najwyższym miejscu e-commerce’owego podium i skutecznie dystansować konkurencję.

W ramach uzupełnienia wpisu polecam również poniższy filmik. Szef Amazonu opowiada na nim kilka ciekawostek o początkach sklepu, a także wyjawia swoje „sekrety” na stworzenie firmy-lidera w swojej branży oraz komentuje przejęcie Zappos.com. Ciężko się oczywiście nie zgodzić z wymienionymi przez niego punktami:)

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
15.01.2024

8 funkcji, których nie może zabraknąć w Twoim e-Commerce B2B

Joanna Śliwa

Joanna Śliwa

Content Marketing Specialist
satisfly.co

Artykuł
04.12.2023

Polski czy zagraniczny marketplace? Sprzedaż online nie wszędzie się opłaci

Mariola Barzyk-Libura

Mariola Barzyk-Libura

Business Unit Director, Product Owner
wszystko.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę