Ile kosztuje sklep na Shopify?

Shopify
Matt Mortek

Matt Mortek

CTO
b2storefront.com

Wybierz optymalny plan cenowy Shopify dla swojego sklepu e-commerce. Bez względu na to, czy zakładasz nowy sklep od podstaw, czy rozważasz migrację z innej platformy do Shopify, istotne jest, aby zrozumieć ceny tej platformy, aby właściwie zaplanować swój budżet. Sklepy o różnych rozmiarach powinny dokładnie poznać początkowe koszty korzystania z Shopify jako platformy, a także bieżące wydatki związane z korzystaniem z jednej z największych platform e-commerce na rynku.

Ile więc kosztuje prowadzenie e-commerce na Shopify? Rzeczywista cena tego biznesu online zależy od liczby potrzebnych funkcji oraz wielkości sklepu. Koszty różnią się między podstawowym planem a niestandardowym planem dla przedsiębiorstw. Zapoznaj się z różnymi ofertami Shopify, aby wybrać te, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom.

Dla kogo Shopify przynosi największe korzyści? Przeczytaj, jeśli prowadzisz sklep internetowy. Wykorzystaj potencjał Shopify jak najlepiej.

Jeśli zależy Ci na szybkim uruchomieniu sklepu, Shopify to doskonała opcja. Rozpoczęcie od zera zajmuje mniej czasu niż migracja zawartości z innej platformy, a według użytkowników Shopify, większości z nich zajęło od jednego dnia do kilku tygodni na uruchomienie swojego sklepu. Oczywiście czas ten zależy od liczby sprzedawanych produktów, poziomu dostosowania czy liczby zainstalowanych aplikacji.

Nasza najlepsza rada to skoncentrowanie się na podstawach i stopniowe doskonalenie sklepu w miarę postępów. Zobaczysz, że będzie tylko lepiej.

Doświadczeni właściciele sklepów mogą również skorzystać z licznych opcji oferowanych przez platformę e-commerce Shopify. To niesamowite, jak ta potężna platforma może działać równie dobrze dla małych sprzedawców oferujących tylko jeden lub dwa produkty, jak i dla większych, uznanych marek, takich jak Hasbro, Heinz czy Kylie Cosmetics.

Koszty Shopify - Koszty rozpoczęcia. Stwórz sklep online z Shopify i zacznij sprzedawać.

Rozpoczęcie każdego nowego przedsięwzięcia, w tym sklepu na platformie Shopify, niesie ze sobą pewne koszty. Nie zapomnij uwzględnić początkowych opłat za korzystanie z Shopify oraz innych wydatków, takich jak sesje fotograficzne produktów, wynagradzanie deweloperów i grafików, a także hosting domeny. Mimo opłat miesięcznych, jednym z wielkich atutów Shopify jest brak opłat konfiguracyjnych dla swoich planów.

Przejdźmy teraz do szczegółów kosztów prowadzenia biznesu e-commerce na Shopify poprzez porównanie różnych planów, jakie platforma oferuje.

Ile kosztuje miesięcznie korzystanie z Shopify, możesz zapytać?

To zależy od tego, jakie funkcje są Ci potrzebne! Shopify oferuje pięć planów, z różnym miesięcznym kosztem i dostępnymi funkcjami.

Shopify Lite: 35 zł miesięcznie

Plan "Lite" pozwala na dodawanie produktów do dowolnej witryny internetowej lub bloga oraz akceptowanie płatności kartą kredytową. To także umożliwia przekształcenie istniejącej witryny w sklep internetowy, dodając przyciski „Kup” i umożliwiając tworzenie zamówień hurtowych, telefonicznych lub niestandardowych.

Shopify Basic: 126 zł miesięcznie

"Basic" plan Shopify pozwala na korzystanie z dwóch kont pracowników, dodawanie nieograniczonej liczby produktów oraz do 4 lokalizacji magazynu. Oferuje "Wszystkie podstawy do rozpoczęcia nowego biznesu".

Shopify: 364 zł miesięcznie

Podstawowy plan Shopify, który wiele firm wybiera. Oprócz wszystkich zalet podstawowego planu, otrzymujesz dodatkowo profesjonalne raporty i międzynarodowe domeny, co pozwala na ustawienie domen związanych z krajami, optymalizując tym samym międzynarodowe SEO.

Shopify Advanced: 1 581 zł miesięcznie

W miarę rozwoju sklepu może się okazać, że potrzebujesz więcej funkcji, a Advanced Shopify to doskonała opcja. Otrzymujesz nie tylko 15 kont pracowników, zaawansowane kreatory raportów i stawki obliczane przez strony trzecie, ale także możliwość sprzedaży w maksymalnie 5 językach. To świetne rozwiązanie dla firm, które się globalizują i muszą przyciągać klientów z różnych krajów.

Shopify Plus: 7 925 zł miesięcznie

Shopify Plus to „Rozwiązanie klasy enterprise dla handlowców wysokiego wolumenu i dużych firm”. Więcej na temat kosztów tej opcji znajdziesz później, ponieważ zasługuje ona na swoją własną sekcję!

Dodatkowe koszty i wydatki e-commerce na Shopify. Zalety i wady Shopify.

Motywy

W ofercie znajduje się ponad 1200 motywów Shopify, zarówno darmowych, jak i płatnych. Koszty motywu mogą wynieść od 99 USD do nawet 5 tysięcy USD, jeśli zdecydujesz się skorzystać z usług eksperta do dostosowania istniejącego szablonu. Pamiętaj, że po dostosowaniu motywu stracisz możliwość otrzymywania aktualizacji od dewelopera. Aby dowiedzieć się więcej na temat ograniczeń motywów Shopify i jak je rozwiązać, warto przeczytać dodatkowe informacje.

Specjaliści Shopify

Jedną z zalet strony internetowej Shopify jest dostęp do zweryfikowanego zespołu specjalistów Shopify, zwanych ekspertami Shopify, rodzajem wsparcia dla platformy. To agencje i freelancerzy oferujący usługi takie jak marketing, początkowe ustawienie sklepu czy rozwój. Ceny za te usługi mogą się różnić i być oparte na projekcie lub godzinie pracy.

Aplikacje

Czy wiesz, że istnieje około 4,200 aplikacji Shopify?! To całkiem imponująca liczba. I chociaż niektóre z nich są darmowe do instalacji i używania, wiele z nich jest płatnych. Koszty mogą wynieść od kilku dolarów miesięcznie do nawet kilkuset.

Opłaty Transakcyjne Shopify. Płatności Shopify

Shopify pobiera dodatkowe opłaty dla sprzedawców korzystających z dostawców płatności innych niż Shopify Payments. Opłaty te wynoszą od 0.5% do 2.0% od każdej transakcji.

Opłaty Biznesowe Lokalne

Nie zapomnij o podatkach! Każda firma, czy to sklep stacjonarny, czy e-commerce, musi odprowadzać podatek dochodowy, płacić ZUS i opłacać obsługę księgową. Opłaty Cykliczne

Jakie są bieżące koszty Shopify? Chociaż możesz płacić tylko raz za usługi copywritera, grafika czy programisty, istnieją również opłaty miesięczne i roczne, które się sumują.

  • Miesięczna Opłata Shopify: 35–7,925 zł miesięcznie
  • Aplikacje: 5–500+ USD miesięcznie
  • Koszty Produktów: Cena hurtowa, którą płacisz za produkty, lub koszty materiałów i czasu na ich wykonanie.
  • Wysyłka – Płacisz za wysyłkę lub przerzucasz koszty na klientów.
  • Hosting – To stosunkowo niedrogi koszt.

Analiza Kosztów Konkurencji Shopify

Platformy takie jak BigCommerce, Magento i WooCommerce mają swoje własne plany cenowe, choć trudniej jest ocenić koszty platform open source (Magento i WooCommerce).

Dlaczego?

Ponieważ ich oprogramowanie jest darmowe, nie płacisz nic, jeśli masz umiejętności programistyczne do samodzielnego zbudowania sklepu. W przeciwnym razie musisz ponieść koszty związane z zatrudnieniem programisty, które mogą szybko wzrosnąć do tysięcy dolarów. Oczywiście opłaty cykliczne, takie jak hosting, koszty produktów i podatki, obowiązują bez względu na wybraną platformę.

Alternatywy dla platform

Jeśli jeszcze nie osiągnąłeś poziomu dużego przedsiębiorstwa, ale uważasz, że Twój sklep wymaga większej personalizacji i jest gotów do rozwoju, headless e-commerce może być rozwiązaniem.

Od projektowania sklepu bez utraty funkcjonalności po płynne sprzedawanie przez różne kanały, headless e-commerce pozwala na oddzielenie funkcji backendu od wyglądu frontendu. Daje to niezrównaną swobodę dostosowania wyglądu sklepu bez utraty istotnych funkcji i ograniczeń związanych z kodowaniem backendu. Ta innowacyjna forma handlu online umożliwia płynne sprzedawanie przez różne kanały, a jej inwestycja może przynieść zwroty w dłuższej perspektywie. Jednak najważniejsze to niezależność od konkretnego systemu i jego cennika.

Reklama

Przeczytaj również:

Artykuł
11.12.2023

Ile kosztuje sklep na Shopify?

Matt Mortek

Matt Mortek

CTO
b2storefront.com

Artykuł
07.08.2023

Jak zbudować MVP sklepu internetowego na Shopify?

Krzysztof Stola

Krzysztof Stola

CEO
blueowl.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę