Firmowy blog − a na co komu to potrzebne?

Content marketing w e-commerce
Maciej Tomczyk

Maciej Tomczyk

Marketer, Specjalista od contentu

Jeśli trafiłaś_eś na ten artykuł, pewnie prowadzisz sklep w sieci i już doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, dlaczego marketing internetowy jest tak ważny. A że jednym z jego kluczowych elementów jest content marketing − czyli również regularne aktualizowanie firmowego bloga – poniżej pokażę Ci, jak dobrze zaplanować jego prowadzenie w Twoim e-commerce!

Spis treści:

  1. Czym w ogóle jest firmowy blog?
  2. Kto powinien prowadzić firmowego bloga?
  3. Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?
  4. Co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem pisania firmowego bloga?
  5. Bloguj z głową!

Czym w ogóle jest firmowy blog?

Technicznie rzecz biorąc, firmowy blog to platforma, na której możesz publikować treści dotyczące sklepu, w tym przede wszystkim oferowanych w nim produktów lub usług. Blog powinien być miejscem, w którym zarówno pokazujesz wiedzę oraz doświadczenie, jak i prezentujesz w atrakcyjny sposób konkretny asortyment. Wszystko po to, żeby budować relacje z kupującymi, a także promować swoją markę.

Ponadto na blogu możesz przybliżać odbiorcom różne przemyślenia, opinie i bieżące wiadomości z życia firmy.

Kto powinien prowadzić firmowego bloga?

Każdy sklep, który chce podkreślić swój specjalistyczny know-how i ofertę.

Zakładam, że jeśli prowadzisz e-commerce, to jesteś ekspertką_em w branży z dużą znajomością produktów lub usług, które świadczysz. Warto się tym dzielić z innymi!

Sklepy internetowe − bez względu na ich wielkość czy segment rynku − powinny rozważyć dodanie zakładki z blogiem do strony www, aby w pełni skorzystać z plusów wynikających z regularnego publikowania.

Dlaczego warto prowadzić firmowego bloga?

Blog pozwala sklepom internetowym nawiązać kontakt z klientami na bardziej osobistym poziomie. Zapewniając dwukierunkową komunikację pod kątem przekazywania informacji, w tym np. w dyskusjach wynikających z pytań w komentarzach, lepiej poznasz potrzeby i preferencje swoich czytelników.

Warto wiedzieć

Pisanie dobrych artykułów na firmowego bloga pozwala m.in. na pozyskanie nowych klientów, zwiększenie ruchu na Twojej stronie, a także budowanie wizerunku eksperta w danej branży.

Dlatego blogowanie przynosi wiele korzyści, w tym między innymi może:

  • zwiększyć zaangażowanie i potencjalnie konwersję wśród odwiedzających,
  • poprawić optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, ułatwiając klientom znalezienie sklepu podczas wyszukiwania online,
  • umożliwić atrakcyjne zaprezentowanie produktów, usług, kultury oraz firmowych wartości, co jest ważne w przyciągnięciu, a także zatrzymaniu klientów.

Jak widzisz, pozytywów z prowadzenia bloga jest wiele − ale istnieje równie dużo pułapek niewidocznych na pierwszy rzut oka i wymagań, które musisz spełnić. O tym już za chwilę.

Co musisz wiedzieć przed rozpoczęciem pisania firmowego bloga?

Aby mieć pewność, że Twoje wysiłki przyniosą oczekiwane rezultaty, jeszcze przed rozpoczęciem pisania bloga musisz poznać kilka ważnych zasad dotyczących tej formy content marketingu.

Zebrałem je w formie kilku przejrzystych punktów.

  1. Cel. To, co dokładnie chcesz osiągnąć dzięki prowadzeniu bloga, jest kluczowe dla jego skuteczności. Czy chodzi Ci o zwiększenie ruchu na stronie, pozyskanie nowych klientów czy też budowanie lojalności wobec marki?
  2. Target. Zdefiniowanie grupy docelowej, do której będziesz kierować content, to podstawa. Dostosujesz język, tematykę i format treści do potrzeb oraz preferencji czytelników.
  3. Tematyka. Zdecydowanie się na konkretny obszar treści − np. problemy, pytania, czy zagadnienia − zwróci Ci się z nawiązką. Dzięki temu unikniesz rozmycia się tematyki bloga i skupisz się na zagadnieniach, które interesują potencjalnych kupujących.
  4. Regularność. Aby budować zaufanie wśród ludzi, ważne jest regularne publikowanie tekstów. Dzięki temu internauci wiedzą, kiedy mogą spodziewać się nowych artykułów, a Ty tym samym utrzymujesz ich zaangażowanie.
  5. SEO: Pamiętaj, że blog ma być również narzędziem do pozycjonowania sklepu internetowego. Dlatego ważne, żeby optymalizować treści pod kątem SEO, tak aby były one dostępne i wysoko oceniane przez algorytmy Google’a.
  6. Analityka: Regularny monitoring danych dotyczących ruchu na blogu oraz efektywności poszczególnych wpisów musi być połączony z elastycznością działań. Dostosuj strategię w takim kierunku, aby działania contentowe były jak najskuteczniejsze.

Bloguj z głową!

Jeśli prowadzisz sklep i zaczynasz rozkręcać go w internecie, z pewnością zastanawiasz się, jakie działania warto podjąć, żeby przyciągnąć kupujących, a tym samym zwiększyć sprzedaż. Po analizie, gdzie są Twoi klienci oraz czego potrzebują, możesz rozważyć włączenie bloga do swojej strategii marketingowej.

Zachęcam Cię do zastosowania się do moich porad i rozpoczęcia pisania artykułów na firmowego bloga, jeśli realnie ma to potencjał w przypadku Twojego sklepu. Powodzenia!

PS. Mój kolejny artykuł rozwieje Twoje wątpliwości o tym, czy samodzielne prowadzenie firmowego bloga to dobra decyzja – będzie świetnym uzupełnieniem tego tekstu. Stay tuned!

Z tego artykułu dowiedziałaś_eś się:

  • czym jest firmowy blog i u kogo sprawdzi się jako działanie contentmarketingowe,
  • jak ważne jest pisanie dobrych artykułów na firmowego bloga dla rozwoju internetowego biznesu,
  • o czym pomyśleć jeszcze przed rozpoczęciem tworzenia wpisów.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
11.09.2023

Samodzielne prowadzenie firmowego bloga – czy to dobra decyzja?

Maciej Tomczyk

Maciej Tomczyk

Marketer, Specjalista od contentu

Artykuł
03.07.2023

Firmowy blog − a na co komu to potrzebne?

Maciej Tomczyk

Maciej Tomczyk

Marketer, Specjalista od contentu

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę