Shoper przepytał w październiku br. 154 właścicieli sklepów internetowych o ich najbliższe plany oraz nastroje przedświąteczne. Generalnie, większość ankietowanych bardzo optymistycznie patrzy w przyszłość.
Kilka wynotowanych rzeczy z raportu:
- Ponad 50% respondentów spodziewa się lepszych lub zdecydowanie lepszych wyników sprzedaży niż w poprzednim sezonie.
- Wśród nich, 20% przewiduje, że obroty będą wyższe nawet o połowę, w stosunku do poprzedniego sezonu.
- Niemal 29% osób biorących udział w badaniu Shopera uznało, że wyniki sprzedaży pozostaną na podobnym poziomie jak przed rokiem.
- 63% uczestników deklaruje inwestycje w reklamę on-line, a blisko 1/3 stawia na promocję w sieciach społecznościowych.
- Główna zachęta do korzystania z oferty sklepów on-line to upusty cenowe (60% odpowiedzi) oraz nowe produkty w ofercie (48%).
Jeden z wykresów dostępnych w badaniu Shopera może jednak zmartwić niejednego e-handlowca. Na pytanie „Jakie specjalne oferty świąteczne przygotowuje Pana/Pani sklep w okresie świątecznym?” padły następujące odpowiedzi:
Jak widać, większość internetowych sprzedawców w najlepszym momencie roku na handel stawia na obniżki cen. Jeżeli za tą obniżką kryje się tworzenie zestawów świątecznych, które pozwolą zarobić e-sklepowi więcej, to wszystko jest pod kontrolą. Jeżeli jednak nastawiamy się na typową walkę ceną właśnie teraz, to znaczy, że z naszym pomysłem na e-biznes zdecydowanie jest coś nie tak.
Pełny raport od Shopera znajdziecie TUTAJ.