Dzisiaj mamy wyjątkowy dzień na eKomercyjnie.pl. Razem z ekspertami e-mail marketingu z GetResponse.pl skończyliśmy prace nad pierwszym poradnikiem tematycznym w formie ebooka. W „E-mail marketing w sklepie internetowym” znajdziecie wszystko, czego potrzebujecie wiedzieć na temat tej formy promocji – od teorii, przez praktykę, aż po konkretne case study. Ebook w trzech formatach (PDF, ePub i Mobi) jest do kupienia w naszym sklepie w specjalnej cenie – jedyne 19,99 zł brutto.
„E-mail marketing w sklepie internetowym” to pierwsza na polskim rynku tak obszerna publikacja na temat e-mail marketingu dla sklepów internetowych. Na blisko 150 stronach przedstawione zostały podstawowe zagadnienia oraz praktyczne przykłady wykorzystania e-mail marketingu w działaniach marketingowych i sprzedażowych e-sklepów. Dzięki temu lektura książki nie tylko wprowadzi czytelnika w świat e-mail marketingu, ale również umożliwi poznanie sposobów prowadzenia zaawansowanych kampanii z wykorzystaniem wiadomości e-mail.
Dzięki lekturze naszego poradnika „E-mail marketing w sklepie internetowym” dowiecie się, jak:
- budować listę odbiorców;
- planować kreację newslettera;
- przeprowadzić segmentację bazy adresowej;
- dbać o wysoką dostarczalność;
- integrować działania e-mailowe z social media;
- reaktywować porzucone koszyki e-sklepu;
- sprawić, by jak najmniej osób opuszczało listę mailingową;
- wypełnić prawne obowiązki wobec GIODO.
Poznasz również wszystkie kluczowe pojęcia związane z e-mail marketingiem, a także – m.in. dzięki wywiadom z przedsiębiorcami – przekonasz się, o tym, że to jedna z najbardziej skutecznych metod promocji w przypadku sklepu internetowego.
Książka dedykowana jest zarówno e-przedsiębiorcom rozpoczynającym prowadzenie kampanii e-mail marketingowych oraz tym, którzy chcą pogłębić zdobytą już wiedzę i doświadczenie lub szukają inspiracji do zwiększenia efektywności obecnych działań.
Ebook kosztuje 19,99 zł i jest dostępny w najpopularniejszych formatach charakterystycznych dla publikacji internetowych: PDF, ePub i Mobi. Całość jest dostępna do kupienia na stronie http://sklep.ekomercyjnie.pl/ ».
Spis treści poradnika E-mail marketing w sklepie internetowym:
- WSTĘP
- Rozdział 1: E-mail marketing w e-commerce
- TEORIA
- Forma marketingu za przyzwoleniem
- E-mail coraz mocniejszy w branży e-commerce
- PRAKTYKA
- E-mail transakcyjny, który nie musi tylko informować
- Newsletter promocyjny
- Automatyzuj kampanie wiadomościami follow-up
- Wiadomość triggerowana – kiedy trzeba postawić na jakość
- BONUS DO ROZDZIAŁU 1
- PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 1
- ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 1
- TEORIA
- Rozdział 2: Budowa listy odbiorców
- TEORIA
- Jak zbudować listę odbiorców?
- Dlaczego rekomendujemy zapis z potwierdzeniem?
- Imię, wiek czy płeć – jakie informacje zbierać za pomocą formularza zapisu?
- Działania e-mail marketingowe zgodne z polskim prawem
- Pamiętaj o sposobie wysyłania informacji handlowych
- PRAKTYKA
- Wykorzystuj adresy e-mail klientów e-sklepu
- Formularz zapisu na stronie głównej e-sklepu
- Pozyskuj nowych odbiorców na Facebooku
- Zmień potencjalnych klientów w aktywnych subskrybentów newslettera
- BONUS DO ROZDZIAŁU 2
- Wiadomość powitalna = sposób na pozytywne zaskoczenie odbiorcy już na samym początku
- PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 2
- ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 2
- TEORIA
- Rozdział 3: Budowa i treść efektywnego newslettera
- TEORIA
- Wiadomość tekstowa czy HTML? Odwieczny problem
- Elementy skutecznego newslettera
- – Temat wiadomości i pole nadawcy
- – Preheader
- – Header
- – Treść
- – Stopka newslettera
- Jak i dlaczego warto przygotować newsletter na urządzenia mobilne?
- PRAKTYKA
- Przygotowanie treści newslettera
- Dlaczego przycisk wzywający do działania jest ważny?
- Twórz treść newslettera tak, aby nie wpływała na jego dostarczalność
- Korzystaj z Podglądu Kreacji albo testuj samodzielnie
- BONUS DO ROZDZIAŁU 3
- W jaki dzień tygodnia i jak często wysyłać newslettery?
- PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 3
- ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 3
- TEORIA
- Rozdział 4: Jak sprawić, żeby wysyłane newslettery docierały do skrzynek odbiorczych?
- TEORIA
- Dostarczalność wiadomości e-mail
- Warto wysyłać newslettery regularnie
- Rozpoznawalny adres e-mail w polu nadawcy może wiele zdziałać
- PRAKTYKA
- Zarządzaj „higieną” listy kontaktów
- Jak efektywnie monitorować dostarczalność wysyłanych wiadomości?
- BONUS DO ROZDZIAŁU 4
- Nikt nie lubi spamerów!
- PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 4
- ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 4
- TEORIA
- Rozdział 5: Segmentacja bazy adresowej w e-sklepach
- TEORIA
- Dopasuj wiadomości do zainteresowań odbiorcy
- Najczęściej stosowane rodzaje segmentacji
- – Geosegmentacja
- – Segmentacja behawioralna
- – Segmentacja według preferencji
- PRAKTYKA
- Jak skutecznie wykorzystać segmentację odbiorców?
- Przykład segmentacji
- BONUS DO ROZDZIAŁU 5
- Wzrost konwersji z działań e-mail marketingowych o 322% oraz wzrost liczby subskrybentów o 87% – case study serwisu TicketsNow.com
- PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 5
- ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 5
- TEORIA
- Rozdział 6: Sposoby integracji kampanii e-mailowej z social media
- TEORIA
- Dlaczego warto integrować e-maile-mail marketing z social media?
- PRAKTYKA
- Umieszczaj w newsletterach linki do firmowych kont social media
- Umieszczaj formularz subskrypcji na Facebooku
- Publikuj wysłane newslettery w social media
- Umieszczaj w newsletterach przyciski udostępniania w social media
- Wyślij dedykowany newsletter promujący firmowe profile w social media
- Przekonaj prezentem
- Promuj subskrypcję w social media
- PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 6
- ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 6
- TEORIA
- Rozdział 7: Wiadomości triggerowane
- TEORIA
- Reaktywuj porzucone koszyki i generuj większą sprzedaż
- Wiadomość triggerowana – co to znaczy?
- Rodzaje wiadomości triggerowanych
- PRAKTYKA
- Wiadomość powitalna
- E-mail eventowy (wysyłany najczęściej z okazji urodzin subskrybenta)
- Angażuj klientów w ponowne zakupy
- Przypomnij klientom, że nie dokończyli zakupów
- Wiadomości triggerowane w praktyce
- BONUS DO ROZDZIAŁU 7
- Wzrost ROI dzięki wiadomościom przypominającym o porzuconym koszyku – case study Haven Holidays
- PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 7
- ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 7
- TEORIA
- Rozdział 8: Co zrobić, gdy odbiorca chce zrezygnować z dalszej subskrypcji newslettera?
- TEORIA
- Utrudnić rezygnację czy pozwolić odbiorcy odejść?
- PRAKTYKA
- Dlaczego nie warto utrudniać rezygnacji z subskrypcji?
- Odbiorca chce się wypisać? Dowiedz się dlaczego, a potem…
- Zaskocz odbiorcę niespodziewanym
- PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 8
- ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 8
- TEORIA
- Rozdział 9: Podsumowanie, czyli czego jeszcze możesz nie wiedzieć o e-mail marketingu?
- Dlaczego warto mierzyć efekty wysłanych wiadomości?
- Wskaźnik Zwrotów
- – Zwroty miękkie (ang. soft bounce)
- – Zwrot twardy (ang. hard bounce)
- Wskaźnik dostarczalności
- Wskaźnik otwarć
- Wskaźnik kliknięć
- Współczynnik konwersji
- Gdy spada aktywność odbiorców…
- – Krok 1: Potraktuj nieaktywnych odbiorców indywidualnie
- – Krok 2: Jaką wiadomość im wysłać?
- – Krok 3: Zaplanuj całą kampanię
- Kody QR – czy warto je stosować w e-mail marketingu?
- Rozdział 10: Dla nas ważny jest wzrost zamówień – wywiad z Magdaleną Jedlińską z REBEL.pl
- Rozdział 11: E-mail marketing wymaga strategii – rozmowa z Michałem Cortezem
- AUTORZY PORADNIKA
- O GETRESPONSE.PL
- O EKOMERCYJNIE.PL
- Indeks grafik