E-mail marketing w sklepie internetowym – kompleksowy poradnik od ekspertów GetResponse i eKomercyjnie!

Strategia marketingowa
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik

CEO
imker.pl

Dzisiaj mamy wyjątkowy dzień na eKomercyjnie.pl. Razem z ekspertami e-mail marketingu z GetResponse.pl skończyliśmy prace nad pierwszym poradnikiem tematycznym w formie ebooka. W „E-mail marketing w sklepie internetowym” znajdziecie wszystko, czego potrzebujecie wiedzieć na temat tej formy promocji – od teorii, przez praktykę, aż po konkretne case study. Ebook w trzech formatach (PDF, ePub i Mobi) jest do kupienia w naszym sklepie w specjalnej cenie – jedyne 19,99 zł brutto.

„E-mail marketing w sklepie internetowym” to pierwsza na polskim rynku tak obszerna publikacja na temat e-mail marketingu dla sklepów internetowych. Na blisko 150 stronach przedstawione zostały podstawowe zagadnienia oraz praktyczne przykłady wykorzystania e-mail marketingu w działaniach marketingowych i sprzedażowych e-sklepów. Dzięki temu lektura książki nie tylko wprowadzi czytelnika w świat e-mail marketingu, ale również umożliwi poznanie sposobów prowadzenia zaawansowanych kampanii z wykorzystaniem wiadomości e-mail.



Dzięki lekturze naszego poradnika „E-mail marketing w sklepie internetowym” dowiecie się, jak:

  • budować listę odbiorców;
  • planować kreację newslettera;
  • przeprowadzić segmentację bazy adresowej;
  • dbać o wysoką dostarczalność;
  • integrować działania e-mailowe z social media;
  • reaktywować porzucone koszyki e-sklepu;
  • sprawić, by jak najmniej osób opuszczało listę mailingową;
  • wypełnić prawne obowiązki wobec GIODO.

Poznasz również wszystkie kluczowe pojęcia związane z e-mail marketingiem, a także – m.in. dzięki wywiadom z przedsiębiorcami – przekonasz się, o tym, że to jedna z najbardziej skutecznych metod promocji w przypadku sklepu internetowego.

Książka dedykowana jest zarówno e-przedsiębiorcom rozpoczynającym prowadzenie kampanii e-mail marketingowych oraz tym, którzy chcą pogłębić zdobytą już wiedzę i doświadczenie lub szukają inspiracji do zwiększenia efektywności obecnych działań.

Ebook kosztuje 19,99 zł i jest dostępny w najpopularniejszych formatach charakterystycznych dla publikacji internetowych: PDF, ePub i Mobi. Całość jest dostępna do kupienia na stronie http://sklep.ekomercyjnie.pl/ ».

 

Spis treści poradnika E-mail marketing w sklepie internetowym:

  • WSTĘP
  • Rozdział 1: E-mail marketing w e-commerce
    • TEORIA
      • Forma marketingu za przyzwoleniem
      • E-mail coraz mocniejszy w branży e-commerce
    • PRAKTYKA
      • E-mail transakcyjny, który nie musi tylko informować
      • Newsletter promocyjny
      • Automatyzuj kampanie wiadomościami follow-up
      • Wiadomość triggerowana – kiedy trzeba postawić na jakość
    • BONUS DO ROZDZIAŁU 1
    • PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 1
    • ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 1
  • Rozdział 2: Budowa listy odbiorców
    • TEORIA
      • Jak zbudować listę odbiorców?
      • Dlaczego rekomendujemy zapis z potwierdzeniem?
      • Imię, wiek czy płeć – jakie informacje zbierać za pomocą formularza zapisu?
      • Działania e-mail marketingowe zgodne z polskim prawem
      • Pamiętaj o sposobie wysyłania informacji handlowych
    • PRAKTYKA
      • Wykorzystuj adresy e-mail klientów e-sklepu
      • Formularz zapisu na stronie głównej e-sklepu
      • Pozyskuj nowych odbiorców na Facebooku
      • Zmień potencjalnych klientów w aktywnych subskrybentów newslettera
    • BONUS DO ROZDZIAŁU 2
      • Wiadomość powitalna = sposób na pozytywne zaskoczenie odbiorcy już na samym początku
    • PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 2
    • ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 2
  • Rozdział 3: Budowa i treść efektywnego newslettera
    • TEORIA
      • Wiadomość tekstowa czy HTML? Odwieczny problem
      • Elementy skutecznego newslettera
        • – Temat wiadomości i pole nadawcy
        • – Preheader
        • – Header
        • – Treść
        • – Stopka newslettera
      • Jak i dlaczego warto przygotować newsletter na urządzenia mobilne?
    • PRAKTYKA
      • Przygotowanie treści newslettera
      • Dlaczego przycisk wzywający do działania jest ważny?
      • Twórz treść newslettera tak, aby nie wpływała na jego dostarczalność
      • Korzystaj z Podglądu Kreacji albo testuj samodzielnie
    • BONUS DO ROZDZIAŁU 3
      • W jaki dzień tygodnia i jak często wysyłać newslettery?
    • PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 3
    • ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 3
  • Rozdział 4: Jak sprawić, żeby wysyłane newslettery docierały do skrzynek odbiorczych?
    • TEORIA
      • Dostarczalność wiadomości e-mail
      • Warto wysyłać newslettery regularnie
      • Rozpoznawalny adres e-mail w polu nadawcy może wiele zdziałać
    • PRAKTYKA
      • Zarządzaj „higieną” listy kontaktów
      • Jak efektywnie monitorować dostarczalność wysyłanych wiadomości?
    • BONUS DO ROZDZIAŁU 4
      • Nikt nie lubi spamerów!
    • PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 4
    • ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 4
  • Rozdział 5: Segmentacja bazy adresowej w e-sklepach
    • TEORIA
      • Dopasuj wiadomości do zainteresowań odbiorcy
      • Najczęściej stosowane rodzaje segmentacji
        • – Geosegmentacja
        • – Segmentacja behawioralna
        • – Segmentacja według preferencji
    • PRAKTYKA
      • Jak skutecznie wykorzystać segmentację odbiorców?
      • Przykład segmentacji
    • BONUS DO ROZDZIAŁU 5
      • Wzrost konwersji  z działań e-mail marketingowych o 322% oraz wzrost liczby subskrybentów o 87% – case study serwisu TicketsNow.com
    • PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 5
    • ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 5
  • Rozdział 6: Sposoby integracji kampanii e-mailowej z social media
    • TEORIA
      • Dlaczego warto integrować e-maile-mail marketing z social media?
    • PRAKTYKA
      • Umieszczaj w newsletterach linki do firmowych kont social media
      • Umieszczaj formularz subskrypcji na Facebooku
      • Publikuj wysłane newslettery w social media
      • Umieszczaj w newsletterach przyciski udostępniania w social media
      • Wyślij dedykowany newsletter promujący firmowe profile w social media
      • Przekonaj prezentem
      • Promuj subskrypcję w social media
    • PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 6
    • ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 6
  • Rozdział 7: Wiadomości triggerowane
    • TEORIA
      • Reaktywuj porzucone koszyki i generuj większą sprzedaż
      • Wiadomość triggerowana – co to znaczy?
      • Rodzaje wiadomości triggerowanych
    • PRAKTYKA
      • Wiadomość powitalna
      • E-mail eventowy (wysyłany najczęściej z okazji urodzin subskrybenta)
      • Angażuj klientów w ponowne zakupy
      • Przypomnij klientom, że nie dokończyli zakupów
      • Wiadomości triggerowane w praktyce
    • BONUS DO ROZDZIAŁU 7
      • Wzrost ROI dzięki wiadomościom przypominającym o porzuconym koszyku – case study Haven Holidays
    • PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 7
    • ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 7
  • Rozdział 8: Co zrobić, gdy odbiorca chce zrezygnować z dalszej subskrypcji newslettera?
    • TEORIA
      • Utrudnić rezygnację czy pozwolić odbiorcy odejść?
    • PRAKTYKA
      • Dlaczego nie warto utrudniać rezygnacji z subskrypcji?
      • Odbiorca chce się wypisać? Dowiedz się dlaczego, a potem…
      • Zaskocz odbiorcę niespodziewanym
    • PODSUMOWANIE ROZDZIAŁU 8
    • ĆWICZENIA DO ROZDZIAŁU 8
  • Rozdział 9: Podsumowanie, czyli czego jeszcze możesz nie wiedzieć o e-mail marketingu?
    • Dlaczego warto mierzyć efekty wysłanych wiadomości?
    • Wskaźnik Zwrotów
      • – Zwroty miękkie (ang. soft bounce)
      • – Zwrot twardy (ang. hard bounce)
    • Wskaźnik dostarczalności
    • Wskaźnik otwarć
    • Wskaźnik kliknięć
    • Współczynnik konwersji
    • Gdy spada aktywność odbiorców…
      • – Krok 1: Potraktuj nieaktywnych odbiorców indywidualnie
      • – Krok 2: Jaką wiadomość im wysłać?
      • – Krok 3: Zaplanuj całą kampanię
    • Kody QR – czy warto je stosować w e-mail marketingu?
  • Rozdział 10: Dla nas ważny jest wzrost zamówień – wywiad z Magdaleną Jedlińską z REBEL.pl
  • Rozdział 11: E-mail marketing wymaga strategii – rozmowa z Michałem Cortezem
  • AUTORZY PORADNIKA
  • O GETRESPONSE.PL
  • O EKOMERCYJNIE.PL
  • Indeks grafik

Reklama

Pozycjonowanie sklepów internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
19.04.2022

Czy specjalny hosting WooCommerce ma sens?

Artur Pajkert

Artur Pajkert

Head of Marketing
cyberfolks.pl

Artykuł
22.02.2022

Sprzedaż online - e-sklep czy social media?

Adrianna Szałańska

Adrianna Szałańska

Social media & relations expert
cyberfolks.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę