Ponad trzykrotnie więcej zamówień niż dzień wcześniej – to efekt Dnia Darmowej Dostawy, który odbył się 2 grudnia. Zwiększyła się też liczba wizyt na stronach e-sklepów uczestniczących w akcji.
Trochę ponad tydzień temu odbył się Dzień Darmowej Dostawy. Sklepy uczestniczące w akcji oferowały wtedy bezpłatne dostarczenie zakupionych przedmiotów, niezależnie od wartości zamówienia, sposobu płatności i wybranej metody dostawy. Czy ta promocja, w której uczestniczyło ponad 2,5 tys. e-sklepów, zachęciła Polaków? Najnowsza analiza firmy Gemius pokazuje, że tak.
Ponad trzykrotnie większa liczba zamówień
Okazuje się, że e-sklepy, które wzięły w niej udział w 2014 roku, odnotowały ponad trzykrotny wzrost liczby zamówień (236 proc.) w porównaniu do wyników osiągniętych poprzedniego dnia. W analizie uwzględniono 820 sklepów internetowych objętych badaniem gemiusShopMonitor.
– Na przykładzie Dnia Darmowej Dostawy widać, że wspólne działanie podmiotów, które na co dzień często ze sobą konkurują, może przysporzyć korzyści nie tylko dla poszczególnych sklepów, ale i dla całego rynku – wyjaśnia Mateusz Gordon, ekspert od e-commerce firmy Gemius.
Ekspert wyjaśnia, że w tego typu akcjach marketingowych potrzeba cierpliwości i konsekwencji. – W tym roku odbyła się już piąta edycja Dnia Darmowej Dostawy i z pewnością można powiedzieć, że dotychczas to ona odniosła największy sukces. Można też z dużym prawdopodobieństwem powiedzieć, że w kolejnych latach popularność tej promocji będzie rosnąć – dodaje Gordon.
Black Friday i Cyber Monday? Nie w Polsce
Dzień Darmowej Dostawy (ang. Free Shipping Day) został zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych, podobnie jak Czarny Piątek (ang. Black Friday) i Cyber Poniedziałek (ang. Cyber Monday). Jednak, jak wykazują analizy, w największym stopniu przełożył się na pozycję e-sklepów. W Czarny Piątek (28 listopada 2014 roku) i Cyber Poniedziałek (1 grudnia 2014 roku) nie odnotowano znacznych zmian w liczbie składanych zamówień.
Więcej wizyt w e-sklepach, które uczestniczyły w akcji
Dane pokazują też, że e-sklepy biorące udział w akcji Dzień Darmowej Dostawy odnotowały niemal o jedną trzecią (29 proc.) większą liczbę wizyt w porównaniu do wyników osiągniętych przez sklepy internetowe, które zrezygnowały z wprowadzenia tej promocji.
—
Dane pochodzą z badania gemiusShopMonitor, które prowadzi firma Gemius. Badanie jest dedykowane branży e-commerce. Daje możliwość porównania wyników e-sklepu z otoczeniem konkurencyjnym. Dzięki niemu e-przedsiębiorcy mogą zestawić wyniki swoich stron WWW z zagregowanymi danymi rynkowymi. Więcej informacji o badaniu na stronie www.shopmonitor.pl.
Akcję Dzień Darmowej Dostawy organizuje serwis eKomercyjnie.pl, który właśnie czytasz :)
Źródło: informacja prasowa