Dobre praktyki w projektowaniu sklepu internetowego: moo.com

Marketing w e-commerce
Ekomercyjnie

Dawid Marut

moo.comPomysłów na biznes jest tyle, ilu właścicieli firm. Czasami o osiągnięciu sukcesu decyduje trafny wybór branży oraz umiejętne wykorzystanie jej potencjału. To właśnie sprofilowanie się oraz dostarczanie produktów naprawdę wysokiej jakości pozwoliło moo.com na zdobycie wysokiej pozycji wśród firm zajmujących się poligrafią, a dokładniej drukiem wizytówek, kart biznesowych oraz naklejek.

moo.com

O firmie było głośno kilka miesięcy temu, gdy zaproponowała użytkownikom Facebooka darmowe wizytówki. Bazowały one na coverphoto oraz zdjęciu profilowym. Promocja ograniczona czasowo pozwalała na zamówienie za darmo 50 wizytówek. Zamawiający zobowiązany był tylko do poniesienia kosztów przesyłki (około 15 zł w przypadku wysłania paczki do Polski). Pomysł przemówił do społeczności Facebooka i w sieci pojawiło się wiele pozytywnych komentarzy na temat drukarni.

Moo poza pomysłami na promocję, pochwalić się może intuicyjną i przejrzystą stroną, przy pomocy której możemy złożyć zamówienie na nasze wymarzone wizytówki. Strona główna pozwala nam wybrać, jaki rodzaj wydruków nas interesuje: wizytówki, wizytówki deluxe, mini wizytówki, pocztówki czy naklejki.

moo.com

Po wybraniu interesującej nas kategorii zostajemy przeniesieni do kreatora wydruków. Pozwala on wybrać jeden z ponad 100 wzorów dostępnych na stronie lub „uploadować” własną grafikę. Po dokonaniu wyboru, flashowa aplikacja daje możliwość zmiany danych osobowych/firmowych na wizytówce.

moo.com

Każdy z tych etapów jest bajecznie prosty i intuicyjny. Na końcu wybieramy ilość wizytówek (im większa, tym atrakcyjniejsza cena) oraz typ rogów (ostre lub zaokrąglone). Po zaznaczeniu wszystkich interesujących nas opcji pozostaje nam tylko dokonać wpłaty. Ciekawą opcją jest zapamiętanie naszych ustawień, co pozwala złożyć kolejne zamówienie bez potrzeby ponownego przechodzenia procesu kreacji.

moo.com

Ponieważ firma stawia na kompleksowość i jakość, poza wizytówkami możemy od razu zamówić wizytowniki, koperty czy ramki. Wszystko tak samo stylowe i profesjonalne, jak strona i wydruki moo.com.

moo.com

Mnie moo.com pokazało, jak z prostej rzeczy, jaką jest wizytówka, zrobić małe dzieło sztuki. Dzieło, w procesie tworzenia którego aktywnie bierzemy udział. Firma daje nam tak naprawdę dwie rzeczy: ładną, przejrzystą witrynę z intuicyjnym kreatorem oraz wysokiej jakości wydruki, które są dostarczane pod wskazany adres. Jeśli myślimy o spersonalizowanych produktach, takich jak wydruki, warto podpatrzeć pomysły z moo.com.

Reklama

Pozycjonowanie stron internetowych

Przeczytaj również:

Artykuł
18.12.2023

Jak niebanalnie prezentować produkty e-commerce w social mediach?

Maciej Sowa

Maciej Sowa

Specjalista ds. marketingu
agencjakuznia.pl

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę