Co za dużo, to niezdrowo. Dlaczego nie warto analizować wszystkiego?

Edukacja i rozwój osobisty w e-commerce
Kamila Kotowska

Kamila Kotowska

Head of marketing
cux.io

Data overload. Wszyscy doświadczają, nikt nie wie, co z tym fantem zrobić. Data overload to ta sytuacja, kiedy zbieracie mnóstwo danych – z CRMów, z narzędzi analitycznych, z mediów społecznościowych itd. – i kiedy nadchodzi czas ich przerobienia i wyciągania wniosków... nie wiadomo, w co ręce włożyć. Na szczęście, nie musicie analizować wszystkiego.

data overload

Decydowanie o tym, co jest naprawdę ważne w przypadku ciągłego przebodźcowania danymi, może być trudne. Niektóre wskaźniki są kluczowe dla Twojego zespołu sprzedaży, inne dla marketingu, a inne dla ekipy odpowiadającej za customer support. Jak więc sprawić, aby wszystkie zespoły w Twojej organizacji mogły błyskawicznie rozwijać się dzięki danym? Skupiając się tylko na tym, co ważne.

Analiza skupiona na celu

Wyobraź sobie taki scenariusz. Motywacja zakupowa Twoich klientów jest bardzo wysoka – otwierasz już butelkę najlepszego szampana. Nagle (przyglądając się uważnie danym) zdajesz sobie sprawę, że współczynnik konwersji wciąż pozostaje daleko w tyle za innymi metrykami. Ludzie nie konwertują! W takiej sytuacji potrzebujesz prostej odpowiedzi, nie na pytanie „ile?” a „dlaczego!?". Żeby nie utonąć w danych, musisz skupić się tylko na analizie tego konkretnego wycinka ruchu.

Cele pozwalają mierzyć tylko to, co ma znaczenie dla Twojej firmy. Rodzaje celów mogą być różne – nie musisz skupiać się tylko na sprzedaży, ale też intencji, porzuconych koszykach, rejestracji użytkowników na wydarzenie, zapisach na newslettery, wypełnianiu formularzy itd. Dzięki odpowiednio skonfigurowanemu Celowi możesz analizować TYLKO te dane, które dla osiągnięcia celu mają znaczenie.

dodawanie celów

Ustawienie celów skraca czas na analizę dzięki prefiltrowaniu dane.

Demokratyzacja analityki

Praca z dużą ilością danych może stać się… powolnym procesem. Dochodzenie do wartościowych wniosków jest wyzwaniem, gdy trzeba je wyciągać z różnych działów: od data science i analityków finansowych, przez ekspertów SEO i performance marketerów, aż po business developerów. Aby zwiększyć efektywność, poszukaj narzędzia, które umożliwi Ci:

  • analizowanie danych istotnych dla różnych działów,
  • dostęp do metryk dla wielu użytkowników.
dostęp do danych

Dostęp do danych dla wszystkich w organizacji jest kluczowy dla demokratyzacji analityki.

Jednym z wyborów może być CUX, który dzięki samoobsługowej analityce umożliwia natychmiastowy dostęp nie tylko do danych, ale – co ważniejsze – do cennych dla rozwoju biznesu spostrzeżeń wszystkim w organizacji. W ten sposób każdego dnia każdy decydent dostaje bezproblemowy dostęp do danych.

Czas to pieniądz

Żyjemy w świecie napędzanym danymi. Gromadzimy dane na każdym etapie. Nic dziwnego, że myśl o pracy nad ich interpretacją może być przytłaczająca. Jak znaleźć na to czas?

Wdróż te dwa proste analityczne rozwiązania:

  1. Analityka zorientowana na cel. Narzędzia automatycznie selekcjonujące TYLKO te dane, które są istotne dla Twojego indywidualnego celu biznesowego, to najlepsza droga do walki z data overload. Skup się tylko na tym, co naprawdę ważne.
  2. Analityka bez programowania. Coraz więcej narzędzi wprowadza "development-free analytics". Dzięki temu rozwiązaniu skonfigurujesz ścieżkę dowolnego klienta w nie więcej niż 10 minut, bez konieczności angażowania programistów.

Skupianie się na ogromnych zestawach danych nie tylko nie przynosi efektów, ale też spowalnia rozwój biznesu. Filtrowanie ich przez pryzmat celów biznesowych, automatyzacja zbierania insightów i analityka "development-free" to kroki, które mają szansę przyspieszyć cały proces. I wynieś biznes na zupełnie nowy poziom.

Reklama

Przeczytaj również:

Ekomercyjni

Nowa, zamknięta grupa na facebooku. Dużo ekomercyjnej wiedzy, networking, pomoc. Tu się poznasz na e-commerce.

Zobacz grupę