Utarło się, że dropshipping jest idealny dla żółtodziobów stawiających pierwsze kroki w e-commerce. A to błąd! Skorzystają na nim także rozwijające się, a nawet całkiem duże sklepy internetowe.
Spójrz na sprzedaż bez magazynu inaczej i dowiedz się, jak wykorzystać ją do rozwoju Twojego biznesu!
Co to jest dropshipping?
Dropshipping to model logistyczny pozwalający na prowadzenie sprzedaży internetowej bez własnego magazynu. Polega na ścisłej współpracy z hurtownią dropshippingową, która przejmuje od sprzedawcy obowiązki związane z pozyskiwaniem, przechowywaniem i wysyłką produktów do klienta końcowego.
Oznacza to, że sprzedając w dropshippingu:
- nie mrozisz pieniędzy w towarze i startujesz z minimalnym kapitałem,
- kupujesz produkt dopiero wtedy, gdy zamówi go klient (nawet jeśli jest to jedna sztuka),
- realizujesz zamówienia nawet nie dotykając paczek.
Jak wykorzystać dropshipping?
Korzyści płynące z dropshippingu może czerpać każdy sprzedawca niezależnie od wielkości. Model logistyczny może pomóc Ci rozwiązać któreś z wyzwań, przed którymi stoisz.
1. Start sprzedaży z minimalnym wkładem finansowym
Jednym z najczęściej popełnianych błędów przez e-commercowych żółtodziobów jest przeznaczenie całego kapitału na zatowarowanie i budowę sklepu na miarę gigantów typu Zalando. Później brakuje środków na marketing, potencjalni klienci nie widzą oferty, a więc nie kupują. Na końcu brak reklamy powoduje brak sprzedaży, a brak sprzedaży brak środków na reklamę, historia zatacza koło i nowy sklep się zamyka.
Warto wiedzieć
Rozwiązaniem problemu jest dropshipping, który uwalnia dziesiątki tysięcy, które musiałbyś przeznaczyć na towar. Zaoszczędzony kapitał zainwestujesz w dopracowanie oferty i reklamę. Efekty wskażą Ci kierunek, w którym warto się rozwijać.
Dropshipping ma niski próg wejścia i bardzo niskie ryzyko inwestycji. Właśnie dlatego początkowe ceny produktów w hurtowniach często są wyższe niż w przypadku zatowarowania własnego magazynu. Im więcej sprzedasz, tym ceny będą niższe.
2. Szybkie poszerzenie oferty sklepu
Kto się nie rozwija, ten się zwija ;). Rozwój sklepu internetowego najczęściej idzie w parze z ekspansją na kolejne kanały sprzedaży i rozbudową bazy produktowej. Dropshipping na tym etapie jest bardzo pomocny.
Warto wiedzieć
Zamiast dodawać po kilkanaście czy kilkadziesiąt produktów do oferty możesz od razu wzbogacić ją o tysiące towarów. To od Ciebie zależy, czy połączysz się z jedną hurtownią, czy wieloma.
Sposobów na włączenie produktów do swojej oferty jest kilka. Wybierz ten najwygodniejszy dla Ciebie!
Cross-selling
Produkujesz meble ogrodowe, a klienci pytają o środki do ich konserwacji i akcesoria do zabawy na świeżym powietrzu? Podobna sytuacja zdarza się niemal w każdej branży, bo kupowanie w jednym miejscu jest po prostu wygodne.
Dropshipping pozwoli Ci rozpocząć cross-selling bez konieczności powiększania magazynu i zakupu produktów na stan. Twoja oferta zyska w oczach kupującego, któremu zaoferujesz więcej niż konkurencja, a po połączeniu produktów w zestawy, zminimalizujesz czas poświęcany na dobór odpowiednich akcesoriów.
Warto wiedzieć
Wybierając produkty do cross-sellingu pamiętaj, że dotrą one do klienta w osobnej paczce. Rozpocznij od współpracy z 1 hurtownią i analizuj wyniki dosprzedaży.
Odrębna oferta dla kanału sprzedaży
Boisz się zamówień łączonych zawierających produkty z różnych hurtowni? Chcesz wejść w zupełnie nową, niezwiązaną z dotychczasową działalnością, branżę? Wykorzystaj fakt, że z hurtowni pobierasz tylko te produkty, które chcesz i wystawiasz je dokładnie tam, gdzie chcesz!
W praktyce daje Ci to możliwość wykorzystania strategii, w której towar z jednej hurtowni sprzedawany jest w konkretnym kanale sprzedaży, a nawet na odrębnym koncie w obrębie serwisu.
Warto wiedzieć
Doświadczenie naszych klientów pokazuje, że przy współpracy z dużą liczbą hurtowni dropshippingowych sprzedaż w modelu 1 hurtownia = 1 konto Allegro bywa skuteczna i rozwiązuje problem łączonych wysyłek.
Sprzedaż sezonowa
Sprzedaż sezonową możesz prowadzić cały rok! Wystarczy, że dostosujesz asortyment do aktualnych potrzeb klientów.
- Początek roku: przygotuj się na Walentynki. Wykorzystaj popyt na biżuterię, akcesoria z sercami i produkty tworzone z myślą o parach.
- Przed wakacjami: rozpocznij współpracę z hurtownią oferującą baseny, grille, akcesoria ogrodowe, wiatraki.
- Przed rokiem szkolnym: znajdź dostawcę plecaków, zeszytów, długopisów. Pomyśl o połączeniu produktów w gotowe zestawy.
- Przed Świętami Bożego Narodzenia: wystaw choinki i lampki choinkowe. Nie zapomnij o produktach wybieranych na prezent.
To tylko największe z corocznych okazji podkręcających sprzedaż w e-commerce. Po chwili zastanowienia znajdziesz kolejnych kilka albo i kilkanaście (Pierwsza Komunia, Dzień Dziecka, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Nauczyciela itp.), a każdą z nich wykorzystasz do wygenerowania dodatkowego zarobku.
Warto wiedzieć
Sprzedaż sezonową z wykorzystaniem dropshippingu najprościej prowadzić na portalach aukcyjnych np. na Allegro. Wpływa na to częsta wymiana asortymentu.
3. Bezpieczne badanie rynku
Dropshipping jest doskonałym narzędziem do badania rynku. Nie wiesz, czy opłaca się wprowadzać kolejną grupę produktową? Pobierz wybrane artykuły z hurtowni i po prostu sprawdź, czy się sprzedają.
Dzięki dropshippingowi jesteś w stanie przetestować setki, a nawet tysiące produktów i wybrać spośród nich te, które przyniosą Ci największy zysk. Bez żadnego ryzyka dowiesz się, jakim zainteresowaniem cieszą się:
- produkty wielkogabarytowe;
- artykuły sezonowe;
- i wszystkie inne.
Pamiętaj, że w trakcie badania rynku kluczowe jest zmierzenie zainteresowania klientów nowymi produktami, a nie sam zysk.
Dla kogo jest dropshipping?
Pamiętaj, że dropshipping to tylko model logistyczny. Zakres jego wykorzystania zależy wyłącznie od Ciebie i Twojej kreatywności. Droppują duzi i mali.
Dla jednych dropshipping jest filarem biznesu, dla innych dodatkiem do niego, a jeszcze inni traktują go jako przystanek w drodze do budowy własnej bazy produktowej.
Wybierz sposób wykorzystania dropshippingu najlepiej odpowiadający Twoim potrzebom i przekonaj się, jakie korzyści Ci przyniesie.